لیزرموهای زائد

پاسخ به چند سوال متداول در لیزر موهای زائد

سوال متداول در لیزر موهای زائد

میزان بهبودی  و تعداد کاهش موها در جلسات پایانی لیزر موهای زائد چند درصد خواهد بود ؟

بسته به نوع مو ( رنگ مو , عمق ریشه مو ) – نوع پوست ( حساس یا غیر حساس ) – نوع موهای زائد     ( هورمونی یا غیر وابسته هورمون = موهای طبیعی ) – استعداد ژنتیکی فرد و عوامل دیگر مثل  نوع غذا و خصوصا داروهای مصرفی ( مثل داروهای حاوی پروژسترون و تستسترون و هورمون رشد و… ) درصد کاهش موها متفاوت است ، ولی بر حسب  تجربه در صورت استفاده از لیزرهای پیشرفته توسط متخصصین با تجربه  ( خصوصا متخصص پوست ) تعداد کاهش موها در جلسات پایانی لیزر موهای صورت و بدن  بطور میانگین در اغلب افراد ( نه همه افراد ) از ۷۰ تا ۹۵ درصد متغییر خواهد بود.

در هر جلسه  لیزر موی زائد چه مراحلی پشت سر گذاشته می شود ؟

توصیه می شود که شخص یک تا دو روز قبل از لیزر موهای زائد صورت یا بدن خود را ایتدا با یک ماشین ریش تراش مثل موز یا … ایتدا کوتاه و سپس با یک ژیلت کاملا از ته شیو کند ، و اگر در روز انجام لیزر مراجعه کننده شیو نکرده باشد پس از شستشو یا پاک کردن محل ( از کرم های ارایشی یا ضد افتای ) ابتدا ناحیه درمان کاملا با ژیلت شسو می شود  ، سرانجام اشعه درمانی یا همان لیزر اختصاصی با طول موج مناسب جهت رفع موهای زائد  به ناحیه درمان تابانده می شود.

پیشنهاد مطالعه
یکی از این 10 درمان خانگی برای قارچ ناخن پا را امتحان کنید!

با اتمام کار از کرم های ترمیم کننده و ضد التهاب مثل پماد زینک اکسید در محل درمان استفاده می شود که لازم است چند ساعتی درمحل باقی بماند .

آیا قبل از مراجعه جهت لیزر موی زائد احتیاج به اصلاح صورت دارید؟

یک روز قبل از لیزر درمانی ، موهای زائد مورد نظر جهت انجام لیزر می بایست توسط فرد با تیغ یا شیور شماره صفر از سطح تراشیده شود بطوریکه هنگام مراجعه فرد طول موهایی که قرار است لیزر شود بهتر است کمتر از نیم میلی متر باشند و این نکته ساده ولی مهم  در نتیجه لیزر درمانی و رفع نهایی موهای زائد تاثیر مهم و بسزایی دارد .

در فواصل لیزر موی زائد با چه روشی موهای خود را اصلاح کنید ؟

استفاده از کلیه روش هائی که مو را از ریشه می کند همچون موم ، بند ، اپی لیدی و… در طی درمان ممنوع است و باعث افزایش تعداد جلسات درمان شما می شود . شما تنها مجاز به استفاده از ژیلت یا کرم موبر یا سایر روش های که  مو را از سطح پوست کوتاه می کند هستید . هر چند معمولا بعد از اولین جلسه لیزر مو  رشد و تراکم موها کم میشود و با ادامه جلسات رشد و تراکم و قطر موها کم و کمتر و کمتر میشود و نیاز فرد در  اصلاح و زدودن موها در فواصل جلسات لیزر  بتدریج  کم  و کمتر و خیلی کم خواهد شد و بعضا نیازی به اصلاح نخواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه
فیلم درمان تعریق با تزریق بوتاکس

بعداز لیزر موی زائد چه تغییری در ظاهر شما رخ خواهد داد و آیا می توانید به سر کار باز گردید ؟

ممکن است ناحیه درمان کمی قرمز رنگ شود واحساس کمی گرما در ناحیه درمان داشته باشید که با کرم ترمیمی رفع می شود. هیچ نیازی به مرخصی یا عدم حضور در محل کار نخواهید داشت .

مصرف دارو ایا تاثری در درمان موهای زائد یا پیشگیری از عود یا بروز مجدد موهای زائد دارد؟

دارو در مواردی که بیمار اختلال هورمونی در خون  دارد تجویز میشود . البته در اکثر مراجعین اختلال اندک در سیستم هورمونی با گیرندهای هورمونی پوست ( هورمون مردانه یا تستسترون ) وجود دارد که بعد از انجام لیزر  موهای زائد اگر بعد از سه  جلسه پزشک احساس کند که روند درمانی کند است بهتر است نوع دستگاه را تغییر دهد و اگر باز نتیجه لیزر درمانی موهای زائد کند بود بهتر است برای مدتی همزمان علاوه بر لیزر درمانی داروهای تنظیم و تعدیل کننده هورمون مردانه  یا گیرنده های پوستی تجویز شود .

پیشنهاد مطالعه
5 قانون برای شستن صورت را بخوانید:

شما هم میتوانید دیگر سوالات خود را در زمینه لیزر موهای زائد به صورت کامنت برای آقای دکتر بفرستید


دکتر مهریار زرین جویی

پوست، مو، زیبایی، لیزر 

لیزرموهای زائد اصفهان

پزشک پوست اصفهان

عمل زیبایی پلک اصفهان

جهت کسب اطلاع از آدرس و ساعات کاری و شماره تماس و گرفتن نوبت به صفحه تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
ضخیم شدن موها بعد از لیزر ! چرا؟
نوشتهٔ بعدی
تفاوت لیزرموی زائد با الکترولیز چیست؟

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 28
  • 22
  • 61
  • 44
  • 459
  • 1,569
  • 39,041
  • 139,592
  • 93,937

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست