عوارض عمل بلفاروپلاستی

عوارض عمل بلفاروپلاستی چیست؟

عوارض عمل بلفاروپلاستی

بسیاری از افراد در سنین بالاتر برای رفع افتادگی پلک و پف زیر چشم خود به بلفاروپلاستی روی می‌آورند.

عمل جراحی پلک به شما کمک می‌کند تا چشمانی زیبا و جوان داشته باشید. از بین بردن پوست‌های اضافی پلک بالا و کیسه زیر پلک پایین چهره را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد.

بسیاری از افراد بلفاروپلاستی را یک عمل جراحی ایمن می‌دانند؛ ولی آیا واقعا این عمل بدون عوارض جانبی است؟‌ اگر نه عوارض عمل بلفاروپلاستی چیست؟ آیا عوارض عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین زیاد است؟ چطور می‌توان این عوارض را کاهش داد؟

عوارض شایع این عمل :

۱)  تورم، کبودی یا خون مردگی

کبودی و تورم از شایع‌ترین عوارض عمل بلفاروپلاستی است که تقریبا هر بیماری آن را تجربه می‌کند. برای به حداقل رساندن کبودی باید سه هفته قبل از عمل از خوردن داروهای ضدانعقاد خون پرهیز کنید. کبودی بیش از حد باعث طولانی شدن دوره نقاهت، عفونت و تغییر رنگ در پلک می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
لیفت سانترال لب و کاربرد آن

۲) باز شدن محل زخم

درصورت استفاده از بخیه‌های نامناسب ممکن است محل زخم باز شود. باز شدن زخم‌ها می‌تواند عفونت، بدخوابی و ترومای جزئی بعد از عمل را به همراه داشته باشد. زخم‌هایی که در اثر برش لیزری به وجود می‌آیند، معمولا بعد از هفت یا هشت روز از بین می‌روند.

۳) ناهنجاری و عدم تقارن

برش‌های نامتقارن باعث بروز ناهنجاری در پلک‌ها می‌شود. به همین جهت پزشک باید در ایجاد برش‌ها و بخیه زدن آن‌ها دقت زیادی به خرج دهد. اگر برش‌ها در چهار هفته قرمز و برآمده شدند، با استفاده از ماساژ و کرم ویتامین E می‌توانید آن‌ها را بهبود دهید.

پیشنهاد مطالعه
جراحی بوکال فت مناسب چه سنی است؟|مزایا و معایب جراحی بوکال

۴) تصحیح بیش از حد پلک بالا

بلفاروپلاستی با برداشتن پوست‌های اضافی زیبایی را به صورت برمی‌گرداند. اگر پزشک بیشتر از حد لازم پوست را برش دهد، فرد نخواهد توانست چشم‌ها را به‌طور کامل ببندد و این خشک شدن چشم را به همراه دارد. پوست برداشته شده اگر در گاز مرطوب نگه داشته شود، تا یک هفته بعد از عمل می‌توان از آن برای پیوند دوباره به پلک استفاده کرد.

۵) انقباض و تصحیح بیش از حد پلک پایین

برداشتن کامل کیسه چربی زیر چشم یا تصحیح بیش از حد پلک پایین از دیگر عوارض عمل بلفاروپلاستی پلک پایین است. دیده شدن قرمزی داخل چشم و فرو رفتن پلک پایین در اثر این خطا به وجود می‌آید. برای بهبود این حالت پزشک می‌تواند دوباره در حد نیاز چربی به زیر پلک پایین تزریق کند.

پیشنهاد مطالعه
بلفاروپلاستی چیست؟

۶) تاری دید

تاری دید و دوبینی از دیگر عوارض عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین است. البته این مشکل گذراست و با گذشت چند روز از عمل بینایی، فرد به حالت سابق برمی‌گردد.

 ۷)عفونت بخیه

بروز عفونت از نادرترین عوارض عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین است. عدم مراقبت صحیح از زخم‌ها، کبودی بیش از حد و قرار گرفتن در معرض آلودگی می‌تواند باعث عفونت بخیه‌ها شود.

توصیه ای دوستانه

هنگام تصمیم گیری در مورد انجام بلفاروپلاستی، مهم است که با مشاوران مشورت کنید تا مزایا و معایب این روش را بررسی کنید و تصمیم مناسبی بگیرید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید و از تخفیفات بلفاروپلاستی در اصفهان بهره مند شوید….

 

,
نوشتهٔ پیشین
طرفداران عمل بلفاروپلاستی چه کسانی هستند؟
نوشتهٔ بعدی
بلفاروپلاستی پلک پایین چیست؟

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 27
  • 15
  • 52
  • 40
  • 357
  • 1,551
  • 41,018
  • 138,815
  • 93,376

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست