دوره نقاهت بلفاروپلاستی

جراحی پلک که با نام جراحی بلفاروپلاستی نیز شناخته می‌شود، یک عمل جراحی سریع و سرپایی با دوره نقاهت کوتاه و نسبتاً بی دردسر است. اما دوره نقاهت بلفاروپلاستی، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در حقیقت، عوامل مختلفی بر کیفیت و سرعت روند بهبود پس از جراحی اثر می‌گذارند. از میان آن‌ها می‌توان به تحمل بیمار نسبت به درد، وضعیت سلامت عمومی بیمار، واکنش طبیعی بدن بیمار به دوره نقاهت و تکنیک‌های مورد استفاده برای جراحی اشاره کرد .

مراقبت های دوره نقاهت بلفاروپلاستی

پس از جراحی پلک، از تمام دستورالعمل‌ها و توصیه‌های پزشک برای مراقبت در منزل با دقت پیروی کنید. پزشک قطعاً اطلاعاتی درباره نحوه تعویض پانسمان، مصرف آنتی‌بیوتیک و فعالیت‌های فیزیکی مجاز برای شما؛ در اختیارتان قرار خواهد داد که حتماً باید به آن‌ها مقیّد و متعهد باشید. علاوه بر این، پزشک جراح درباره علائم و عوارض جراحی پلک و همچنین، نشانه‌های مشکلات وخیم با شما صحبت خواهد کرد.

راهنمای بدون BS برای دریافت بوتاکس طبیعی

دو الی سه روز بعد از جراحی

برخی از بیماران دچار حالت تهوع یا سستی مفرط می‌شوند که از عوارض داروهای بیهوشی است و کاملاً طبیعی است. اگر سابقه ابتلا به حالت تهوع پس از عمل جراحی را داشته باشید، پزشک در صورت لزوم برای شما داروی ضدتهوع تجویز می‌کند. علاوه بر این، در طول دو الی سه روز پس از جراحی، احساس می‌کنید چشم‌های‌تان تنگ‌ (فشرده)، داغ یا حساس شده‌اند. درد خفیف در ناحیه چشم نیز از عوارض معمول پس از جراحی پلک است که با مسکن ساده رفع می‌شود.

بسیاری از بیماران بعد از جراحی پلک و در دوره نقاهت دچار تاری دید و اختلال جزئی در بینایی می‌شوند. بر اساس نوع عمل جراحی، پزشک ممکن است چشم شما را با گاز استریل یا دیگر تجهیزات پانسمان کند. از دیگر عوارضی که در روزهای اولیه بعد عمل ظاهر می‌شود، به خارش در ناحیه زخم‌ها می‌توان اشاره کرد؛ که یکی از عوارض عادی و رایج پس از جراحی است و حداقل دو هفته طول می‌کشد. تا بهبود کامل زخم‌ها، به هیچ وجه به زخم‌ها دست نزنید و آنها را نخارانید.

یک هفته بعد از جراحی

عوارضی مانند کبودی و تورم در اطراف چشم ممکن است تا یک هفته پس از جراحی همچنان ادامه داشته باشد؛ اما درد و احساس ناراحتی کمتر می‌شود و به حداقل می‌رسد. اگرچه در این زمان کیفیت بینایی و دید بسیار بهبود پیدا می‌کند، اما همچنان به بیماران توصیه می‌شود که از انجام فعالیت‌هایی که به چشم فشار وارد می‌کنند و باعث خشکی داخل چشم می‌شوند (مثل مطالعه یا تماشای تلویزیون برای مدت طولانی) خودداری کنند. پس از یک هفته، پزشک باید بخیه‌ها را بکشد؛ یا اگر از بخیه‌های قابل‌جذب استفاده شده‌است، بخیه‌ها خود به خود در مدت زمان مشخصی جذب بدن می‌شود.

جراحی پلک چگونه انجام می شود؟ - بلفاروپلاستی در اصفهان
,
باید و نبایدهای فعالیت‌ فیزیکی بعد از عمل جراحی پلک
طرفداران عمل بلفاروپلاستی چه کسانی هستند؟