ضخیم شدن موها بعد از لیزر

ضخیم شدن موها بعد از لیزر ! چرا؟

در این مطلب از سایت دکتر مهریار زرین جویی پزشک زیبایی به موضوع مهم و سوال پرتکراری بسیاری از مراجعه کنندگان مطب و وبسایت پرداخته ایم؟ امروز به موضوع ضخیم شدن موها بعد از لیزر ! چرا؟ برای شما مطلبی مفید ارائه داده ایم، لطفا تا پایان مطلب رو مطالعه کنید و در صورت داشتن سوال، سوال خود را به صورت دیدگاه در پایین همین صفحه برای آقای دکتر ارسال نمایید.

چه کسانی مستعد ضخیم شدن موها پس از لیزر موهای زائد هستند ؟

در واقع لیزر موهای زاید با هدف کاهش موهای زائد و نازک شدن آنها انجام می شود ؛ اما در مواردی که افراد به بیماری های خاصی مبتلا هستند، ممکن است که لیزر موها با مشکل مواجه شود و ضخیم شدن موها اتفاق بیافتد . در حالت کلی می توان گفت که در بسیاری از کلینیک های زیبایی معتبر ، پیش از لیزر موها جلسه ی مشاوره ای برگزار می شود که در این جلسه لازم است که پزشک در مورد سوابق بیمای فرد پرس و جو کرده و در صورت نیاز توصیه های لازم را برای او بیان کند.

پیشنهاد مطالعه
در حین عمل برداشتن چربی باکال چه اتفاقی می افتد؟

افرادی که بیماری هایی مانند هیرسوتیسم شدید مبتلا هستند، ممکن است که با این عارضه، یعنی ضخیم شدن مو زائد مواجه شوند. در حقیقت افراد مبتلا به این بیماری رشد بیش از حد موهای زائد در نواحی خاص را تجربه می کنند.

دلیل اصلی بروز اختلال هیرسوتیسم بر هم خوردن تعادل هورمونی در بانوان است. در بدن همه ی انسان ها مقدار کمی از هورمون های جنس مخالف وجود دارد. یکی از هورمون های مردانه ای که در بدن زنان وجود دارد هورمون آندروژن است.

اگر این هورمون بیش از حد طبیعی در بدن ترشح شود عامل بروز علائم هیرسوتیسم خواهد شد که همان رشد موهای زائد به شکلی ضخیم و شبیه به موهای مردانه است.

پیشنهاد مطالعه
جراحی پلک توسط بهترین پزشک پوست در اصفهان

یک دلیل دیگر بروز هیرسوتیسم این است که فولیکول های مو نسبت به هورمون آندروژن حساسیت بیش از حد دارند و نسبت به آن واکنش شدید نشان می دهند که همان رشد مو های زائد است. در این حالت ممکن است که میزان هورمون آندروژن در خون در سطح نرمال باشد اما حساسیت بیش از حد فولیکول ها دلیل ایجاد اختلال است.

در ضمن در افرادی که بیماری هایپرتریکوز نیز مبتلا هستند، ضخیم تر شدن موها پس از لیزر موهای زائد، ممکن است که رخ دهد. در نتیجه لازم است که پزشک در مورد این بیماری ها از فرد مراجعه کننده سوال کرده و عوارض جانبی احتمالی را برای او شرح دهد.

 

آیا ضخیم شدن موها پس از لیزر موهای زائد اثبات شده است ؟

به طور کلی با استفاده از لیزر موهای زائد، موهای ضخیم نازک تر شده و یا رشد آنها به طور کلی متوقف می شود. در بسیاری از موارد حتی ضخیم بودن موها یکی از عواملی است که برای لیزر موهای زائد لازم بوده و آن را با موفقیت بیشتری همراه می کند.

پیشنهاد مطالعه
چگونه برای بازسازی پوست با لیزر آماده شوم؟

احتمال ضخیم شدن موهای زائد در افرادی که از سلامت عمومی برخوردار هستند، بسیار کم است. این امر تنها در افرادی که بیماری های خاصی دارند، رخ نداده و ممکن نیست که لیزر و استفاده از پالس ها رشد موها را افزایش دهد.


دکتر مهریار زرین جویی

پوست، مو، زیبایی، لیزر 

لیزرموهای زائد اصفهان

پزشک پوست اصفهان

عمل زیبایی پلک اصفهان

جهت کسب اطلاع از آدرس و ساعات کاری و شماره تماس و گرفتن نوبت به صفحه تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
پیشگیری افتادگی پلک
نوشتهٔ بعدی
پاسخ به چند سوال متداول در لیزر موهای زائد

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 137
  • 81
  • 46
  • 31
  • 468
  • 1,602
  • 39,846
  • 139,355
  • 93,756

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست