جراحی زیبایی صورت

جراحی زیبایی صورت شامل چه مواردی است؟

جراحی زیبایی صورت شامل چه مواردی است؟

جراحی زیبایی صورت

سایر روش های کانتورینگ بدن

بزرگ کردن باسن با بزرگ‌تر کردن باسن ظاهر آن‌ها را افزایش می‌دهد. جراح یا با استفاده از لیپوساکشن چربی را از قسمت دیگری از بدن بیمار پیوند می زند. این به عنوان “بالابر باسن برزیلی” شناخته می شود. همچنین ممکن است گاهی اوقات از ایمپلنت های سیلیکونی در باسن استفاده شود.

لیفت باسن یا لیفت پایین تنه شامل برداشتن پوست اضافی از باسن، باسن و ران ها به منظور سفت کردن و بلند کردن آنهاست. این روش ها اغلب با ابدومینوپلاستی در بیمارانی که به عنوان مثال پس از جراحی چاقی یا کاهش وزن، وزن قابل توجهی از دست داده اند، ترکیب می شود.

جراحی زیبایی صورت

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک با هدف تغییر شکل پلک ها انجام می شود:

با افزایش سن، پوست شل می‌شود و ممکن است افتادگی یا سرپوش در پلک‌های بالایی و کیسه‌هایی روی پلک‌های پایین ایجاد شود. جراحی پلک ممکن است عملکردی، زیبایی یا هر دو باشد. معمولاً شامل برداشتن یا جابجایی پوست و چربی اضافی است و این روش ممکن است عضلات و تاندون‌های اطراف را تقویت کند.

جراحی می تواند شکل صورت را تغییر دهد یا پوست را سفت کند.

در رینوپلاستی که به عنوان “عمل بینی” نیز شناخته می شود:

جراح شکل بینی بیمار را برای بهبود ظاهر و اغلب تنفس نیز تغییر می دهد. ممکن است شامل تغییر شکل نوک و کاهش قوز استخوانی در قسمت بالایی بینی باشد.

می توان آن را با برش های کوچکی که اغلب در داخل سوراخ های بینی پنهان می شوند، انجام داد. جراحان برای رشد کامل غضروف و استخوان بینی، جراحی بینی را تا حداقل ۱۵ سالگی توصیه نمی کنند.

اتوپلاستی یا جراحی گوش:

گوش‌های برجسته یا بدشکل را با “سنجاق کردن” گوش به سر با بخیه، تغییر شکل غضروف یا هر دو درمان می‌کند.

ممکن است یک یا هر دو گوش درمان شوند. این معمولاً در کودکان بعد از ۵ یا ۶ سال انجام می شود زیرا گوش ها اساساً در آن سن به اندازه بزرگسالان رسیده اند.

چگونه می توان افتادگی پلک را درمان کرد و علت آن چیست؟
جراحی زیبایی صورت

جراحی زیبایی صورت

 

ریتیدکتومی که به عنوان لیفت صورت نیز شناخته می شود:

با جراحی از بین بردن چین و چروک ها و سفت کردن پوست صورت به منظور دستیابی به ظاهری جوان تر است.

پیشنهاد مطالعه
درمان قطعی ریزش مو،مقایسه کاشت مو با مزوتراپی مو

به طور معمول، برش در جلو و پشت گوش قرار می گیرد و تا خط مو در ناحیه شقیقه گسترش می یابد. پوست از بافت عمیق‌تر صورت برداشته می‌شود، دوباره محکم‌تر می‌شود و پوست اضافی برداشته می‌شود. سپس برش ها با بخیه بسته می شوند.

بافت های عمیق صورت و گردن نیز ممکن است سفت شوند. بلفاروپلاستی یا جراحی پلک ممکن است همزمان انجام شود.

لیفت ابرو:

جراحی ابرو یا لیفت پیشانی با بالا بردن ابروهای افتاده و از بین بردن چین و چروک پیشانی یا خطوط نگران کننده، از بین بردن علائم پیری است. این اغلب در کنار سایر روش های زیبایی برای دستیابی به ظاهر هماهنگ تر صورت انجام می شود.

بزرگ کردن چانه با هدف برجسته تر کردن چانه و ایجاد تعادل بهتر در ویژگی های صورت انجام می شود. بسته به اندازه گیری های انجام شده قبل از جراحی ممکن است همزمان با جراحی بینی انجام شود. می توان آن را با ایمپلنت پروتز یا از طریق دستکاری استخوان چانه انجام داد.

مالار یا بزرگ کردن گونه می تواند استخوان گونه را برجسته تر کند. جراح ممکن است ایمپلنت را در بالای استخوان گونه قرار دهد.

لایه برداری، پرکننده، گرافت و درمان با لیزر

درمان های کمتر تهاجمی ممکن است شامل لایه برداری، پرکننده ها، تزریق، پیوند و درمان با لیزر باشد.

از پرکننده ها می توان برای رفع چین و چروک و حجیم تر نشان دادن لب ها استفاده کرد.
لایه برداری شیمیایی ممکن است به درمان آکنه، جای جوش، جای زخم یا چین و چروک کمک کند. ممکن است تعدادی از عوامل فعال استفاده شود.

یک لایه برداری سبک یا سطحی از اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) مانند اسیدهای گلیکولیک، لاکتیک یا میوه برای درمان بیرونی ترین لایه های پوست استفاده می کند. درمان به اندازه برخی از لایه برداری ها عمیق نیست، بنابراین زمان بهبودی حداقل است.

آنچه در مورد چین و چروک باید بدانید؟
جراحی زیبایی صورت

جراحی زیبایی صورت

یک لایه برداری متوسط معمولا شامل TCA (اسید تری کلرواستیک) با غلظت های مختلف است. این درم یا لایه عمیق پوست تا عمق بیشتری نسبت به لایه برداری های سبک نفوذ می کند. بهبودی و درد نسبت به لایه برداری های سبک تر قابل توجه تر است. قرمزی و پوسته پوسته شدن ممکن است برای چند روز یا چند هفته باقی بماند.

پیشنهاد مطالعه
لاغری با هایفو چیست؟

لایه برداری عمیق یا لایه بردار فنل، تا عمیق ترین حد در پوست نفوذ می کند. در نتیجه بیشترین تاثیر را در لایه برداری مجدد پوست دارد، اما طولانی ترین زمان بهبودی را نیز دارد و می تواند باعث ایجاد اسکار و روشن شدن پوست شود.

نشان داده شده است که لایه برداری شیمیایی ایمن و موثر برای انواع پوست روشن و تیره تر است.

سم بوتولینوم یا بوتاکس نام تجاری سمی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم (C. botulinum) تولید می‌شود که اولین بار توسط FDA در دهه ۱۹۸۰ برای اسپاسم عضلانی تأیید شد.

طیف وسیعی از روش های جراحی زیبایی با هدف بهبود ظاهر می باشد.

برای درمان چین و چروک و چین و چروک صورت استفاده می شود.

با مسدود کردن سیگنال از اعصاب به عضلات تزریق شده عمل می کند. عضله تزریق شده دیگر نمی تواند مانند قبل منقبض یا سفت شود و این منجر به شل شدن کنترل شده عضلات می شود.

این دارو برای درمان خطوط اخم روی پیشانی، پنجه کلاغی، یا خطوط اطراف چشم و هیپرهیدروزیس زیر بغل یا افزایش تعریق زیر بغل تایید شده است.

به غیر از “بوتاکس“، چندین نام تجاری دیگر از سم بوتولینوم اکنون به صورت تجاری در دسترس هستند.

پرکننده‌های بافت نرم یا پرکننده‌های پوستی، ایمپلنت‌های دستگاه پزشکی هستند که توسط FDA برای کمک به ایجاد ظاهری صاف‌تر و پرتر در صورت مورد تایید قرار گرفته‌اند.

می توان از آنها برای درمان چین های بینی، گونه ها و لب ها و افزایش حجم پشت دست استفاده کرد.

آنها همچنین می توانند چین و چروک، خطوط و جای زخم را کاهش دهند و خطوط بافت نرم را افزایش دهند. آنها دائمی نیستند، اما توسط بدن تخریب می شوند، بنابراین ممکن است تکرار درمان برای حفظ اثر ضروری باشد.

عضویت در صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی .

محصولات تجاری موجود عبارتند از هیالورونیک اسید، پلی ال-لاکتیک اسید (PLLA)، هیدروکسی اپتیت کلسیم و دانه های پلی متیل متاکریلات (PMMA).

این محصولات معمولاً در فرمول ژل تولید می شوند که سوزن های ظریف می توانند به لایه های عمیق تر پوست و بافت نرم زیرین صورت تزریق کنند. تزریق کلاژن دیگر انجام نمی شود زیرا برخی از بیماران واکنش های آلرژیک را تجربه کردند که برخی از آنها جدی بود.

پیشنهاد مطالعه
آنچه در مورد لکه های پوستی باید بدانید؟

عوارضی ممکن است با فیلرهای صورت و به خصوص پرکننده های دائمی رخ دهد. از پزشکان و بیماران خواسته می‌شود که محتویات یک پرکننده را بررسی کرده و در مورد تمام پیامدهای جراحی قبل از انجام عمل صحبت کنند.

در سال ۲۰۱۵، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) هشدار داد که اگر پرکننده های بافت نرم به طور تصادفی به رگ های خونی صورت تزریق شوند، ممکن است مشکلات نادر اما جدی ایجاد شود.

تزریق چربی و پیوند چربی کاربردهای گسترده ای در جراحی زیبایی دارند.

چربی خود بیمار با استفاده از لیپوساکشن از یک قسمت بدن جمع آوری می شود و به مناطقی که نیاز به افزایش حجم دارند تزریق می شود. معمولاً روی صورت، از جمله لب‌ها، دست‌ها و فرورفتگی‌های کانتور پوست اعمال می‌شود.

نتایج به طور کلی بی خطر و طولانی مدت هستند و می تواند مزایای اضافی حذف چربی از جایی که نمی خواهید داشته باشد. چربی برداشته می شود، شسته شده و خالص می شود و سپس مجدداً با سوزن هایی با طراحی خاص تزریق می شود. گاهی اوقات لازم است این روش چندین بار برای بهترین نتیجه تکرار شود.

پیوندهای چربی غنی شده با سلول های بنیادی برای جراحی ترمیمی آزمایش شده اند، با نتایج امیدوارکننده ای که نشان می دهد این روش قابل اعتماد، ایمن و موثر است. با این حال، رشد تومور ممکن است یک اثر نامطلوب باشد، بنابراین قبل از تبدیل شدن سلول‌های بنیادی به مرکز جراحی پلاستیک و بازسازی، تحقیقات بیشتری لازم است.

لیزر و درمان صورت مبتنی بر نور که به عنوان لایه برداری با لیزر صورت یا لیزر پوست نیز شناخته می شود:

می تواند به کاهش خطوط ریز، چین و چروک و رنگدانه های غیر طبیعی مانند لکه های خورشیدی کمک کند. درمان از پرتوهای نور متمرکز و ضربانی استفاده می کند.

انواع مختلفی از لیزر استفاده می شود که از نظر تهاجمی و خرابی متفاوت است. ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا نتایج را ببینید.

برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید .

, , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آنچه باید درباره ی جراحی زیبایی بدانید؟
نوشتهٔ بعدی
کاشت مو چقدر می تواند موثر باشد؟

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 24
  • 17
  • 58
  • 39
  • 369
  • 1,529
  • 40,002
  • 139,157
  • 93,629

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست