علل چین و چروک

آنچه در مورد چین و چروک باید بدانید؟

آنچه در مورد چین و چروک باید بدانید؟

علل چین و چروک

چین و چروک، چین، چین یا برآمدگی در پوست است. آنها به طور طبیعی با افزایش سن افراد ظاهر می شوند.

اولین چین و چروک ها معمولاً در مناطقی که پوست به طور طبیعی در حین حالات صورت تا می شود روی صورت فرد ظاهر می شود. آنها به دلیل نازک شدن و کاهش کشسانی پوست در طول زمان ایجاد می شوند.

چین و چروک ها همچنین در قسمت هایی از بدن که بیشتر در معرض نور خورشید هستند ظاهر می شوند، مانند صورت و گردن، پشت دست ها و بازوها.

چین و چروک بخشی طبیعی از افزایش سن است و همه افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، بسیاری از مردم ظاهر چین و چروک را دوست ندارند، و در نتیجه، بازار ضد پیری در ایالات متحده بیش از ۵۰ میلیارد دلار در سال ارزش دارد.

این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که چرا افراد دچار چین و چروک می شوند، چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک می شود و چه چیزی باعث افزایش ظاهر آنها می شود. همچنین برخی از روش‌هایی را که افراد برای کاهش چین و چروک استفاده می‌کنند، بررسی می‌کند که برخی از آنها مؤثرتر از دیگران هستند.

دکتر مهریار زرین جویی ، بهترین پزشک پوست در اصفهان  و همچنین پزشک پوست ، مو ، زیبایی در اصفهان هستند که در انجام انواع جراحی های سرپایی و بدون نیاز یه بیهوشی بیش از ۱۴ سال تجربه دارند و از جمله تخصص های ایشان علل چین و چروک می باشد و از افتخارات دکتر زرین جویی پزشک برتر استان اصفهان در سال ١٣٩٠ از طرف معاونت غذا و دارو به لحاظ تجویز منطقی دارو می باشند.

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک می شود؟

چین و چروک ها به طور طبیعی با افزایش سن ظاهر می شوند.
چین و چروک بخشی طبیعی از روند پیری است. با افزایش سن افراد، پوست آنها نازک تر، خشک تر و قابلیت ارتجاعی کمتری پیدا می کند، به این معنی که کمتر قادر به محافظت از خود در برابر آسیب است. این امر منجر به ایجاد چین و چروک، چین و چروک و خطوط روی پوست می شود.

پیشنهاد مطالعه
جراحی زیبایی خارق العاده ی بانوی 15 ساله چینی که به بیماری پیری زودرس مبتلا بود

حالات صورت، مانند لبخند زدن، اخم کردن، یا خیره شدن، منجر به ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک در سنین پایین می شود. این خطوط با افزایش سن عمیق تر می شوند.

هنگامی که یک فرد جوان است، پوست او برمی گردد. با افزایش سن، پوست انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و برگشتن پوست برای پوست دشوارتر می شود و در نتیجه شیارهای دائمی ایجاد می شود.

چین و چروک ها به دلیل تفاوت های ساختاری و عملکردی پوست، بر افراد با رنگ پوست متفاوت تأثیر می گذارد. منبع معتبر تحقیقات نشان می‌دهد که درم فشرده در پوست افراد سیاه‌پوست و آسیایی ضخیم‌تر است، که احتمالاً از چین و چروک صورت محافظت می‌کند. علل چین و چروک

پیشنهاد مطالعه: مینی لیفت صورت چگونه کار می کند؟
علل چین و چروک

علل چین و چروک

عوامل زیادی بر ایجاد چین و چروک تأثیر می گذارد، از جمله:

قرارگیری در معرض نور خورشید
سیگار کشیدن
کم آبی بدن
برخی از داروها
عوامل محیطی و ژنتیکی
قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) ناشی از حمام آفتاب، غرفه‌های برنزه کردن و ورزش‌های خارج از منزل باعث افزایش چین و چروک می‌شود.

اشعه ماوراء بنفش فیبرهای کلاژن و الاستین پوست را تجزیه می کند. این فیبرها بافت همبند را تشکیل می دهند که از پوست حمایت می کند. با شکسته شدن این لایه، پوست ضعیف تر و انعطاف پذیرتر می شود. پوست شروع به افتادگی می کند و چین و چروک ظاهر می شود.

پوست تیره حاوی ملانین بیشتری است و از بسیاری از اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

افرادی که زیر نور خورشید کار می کنند، شانس بیشتری برای ایجاد چین و چروک زودرس دارند. پوشیدن لباس هایی که پوست را می پوشانند، مانند کلاه یا آستین بلند، ممکن است ایجاد چین و چروک را به تاخیر بیندازد.

پیشنهاد مطالعه
دارو درمانی آکنه و جوش!

سیگار کشیدن منظم روند پیری پوست را تسریع می کند زیرا خون رسانی به پوست را کاهش می دهد. الکل پوست را کم آب می کند و پوست خشک بیشتر در معرض چین و چروک است.

درمان های زیادی برای کمک به کاهش خطوط ریز روی پوست وجود دارد. برای چین‌های عمیق‌تر، ممکن است فرد به تکنیک‌های تهاجمی‌تری مانند جراحی پلاستیک یا تزریق پرکننده‌ها نیاز داشته باشد. علل چین و چروک

داروها

رتینوئیدهای موضعی از ویتامین A مشتق می شوند. هدف آنها کاهش چین و چروک های ریز، پرپیگمانتاسیون و زبری پوست است. آنها این کار را با افزایش تولید کلاژن در پوست انجام می دهند.

با این حال، استفاده از رتینوئیدها می تواند باعث سوختن پوست در نور خورشید شود، بنابراین محافظت از پوست در هنگام استفاده از کرم ضروری است.

عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

  • خشکی
  • خارش
  • یک احساس سوزش
  • مور مور
  • مناطق تغییر رنگ داده

مواد فعال در کرم های چین و چروک از نظر نوع و غلظت متفاوت است. غلظت در کرم های چروک بدون نسخه (OTC) به طور قابل توجهی کمتر از کرم های نسخه ای خواهد بود. تمرکز بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد.

افراد ممکن است متوجه نتایج خفیف تا متوسطی از داروهای زیر شوند:

رتینول
آلفا هیدروکسی اسیدها
کینتین
کوآنزیم Q10
پپتیدهای مس
آنتی اکسیدان ها
درم ابریژن
درم ابریژن یک روش جراحی است که شامل ساییدگی یا ساییدگی کنترل شده لایه های بالایی پوست با یک دستگاه چرخش سریع است.

هدف درم ابریژن از بین بردن چین و چروک های ظریف، خال ها، خالکوبی ها، اسکارهای آکنه و سایر انواع اسکار است.

این روش ممکن است باعث ایجاد دلمه، تورم و تغییر رنگ پوست شود. این علائم معمولاً پس از ۲ هفته محو می شوند، اما برخی از علائم ممکن است تا چند ماه باقی بمانند.

یک فرد فوراً به نتایج دلخواه خود نمی رسد و ممکن است تا چندین ماه هیچ پیشرفتی را مشاهده نکند.

پیشنهاد مطالعه
استفاده از پرکننده های پوستی توسط بهترین پزشک پوست اصفهان

میکرودرم ابریژن روشی کمتر تهاجمی است. این شامل اسپری میکروکریستال های اکسید آلومینیوم در سراسر سطح پوست است. برخی از پزشکان از یک دستگاه دستی با کریستال های ریز الماس و یک جاروبرقی قدرتمند برای حذف ذرات در هنگام برس زدن آن بر روی پوست استفاده می کنند.

این نوع درمان با هدف ایجاد ظاهری شاداب تر و صاف تر به پوست و کاهش خطوط و چین و چروک، منافذ بزرگ، پوست درشت و آسیب های ناشی از نور خورشید می باشد. علل چین و چروک

نتایج فقط موقتی هستند و افراد ممکن است به درمان های مکرر نیاز داشته باشند.

لیزرهای غیر سایشی، دستگاه های فرکانس رادیویی (RF) و منابع نور پالسی به اپیدرم آسیب نمی رسانند.

درمان‌های لیزر و منبع نور، لایه بیرونی پوست را برای کاهش چین و چروک از بین می‌برند.

درمان‌های فرکانس رادیویی (RF) درم زیرین را گرم می‌کند و باعث تحریک رشد فیبرهای کلاژن جدید می‌شود. این باعث سفت شدن پوست و کاهش چین و چروک می شود.

ممکن است چند ماه طول بکشد تا فرد متوجه کاهش چین و چروک بعد از درمان RF شود. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳، بیش از ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگانی که تحت RF قرار گرفتند، ۱ ماه و ۶ ماه پس از درمان از نتایج راضی بودند. RF زخم ایجاد نمی کند. با این حال، محققان خواستار تحقیقات بیشتر در مورد ایمنی و اثربخشی شدند.

هنگامی که زخم با لیزر یا جراحی سبک بهبود می یابد، پوست جدید صاف تر و سفت تر می شود. بهبودی لیزر ابلیتیو ممکن است چندین ماه طول بکشد.

درمان های جدیدتر با استفاده از فناوری لیزر ممکن است سریع تر بهبود یابند.

ممکن است یک فرد قبل از اینکه پوستش سفت‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد به چندین درمان نیاز دارد، اما زمان بهبودی سریع‌تر است.

درصورت داشتن هرگونه سوال، راهنمایی بیشتر یا برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما راهنمایی تان کنند.

برای عضویت یا مشاهده در صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی همین جا کلیک کنید.

, , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
۶ راه برای سفت کردن پوست شل
نوشتهٔ بعدی
نحوه استفاده از روغن ها چگونه است؟

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 0
  • 0
  • 121
  • 36
  • 391
  • 1,583
  • 37,602
  • 140,081
  • 94,245

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست