درمان کیست دست

کیست گانگلیون (دست) چگونه درمان می شود؟

درمان کیست دست

کیست های گانگلیون توده های غیر سرطانی هستند که بیشتر در امتداد تاندون ها یا مفاصل مچ دست یا دست ایجاد می شوند. همچنین ممکن است در مچ پا و پا ایجاد شوند. کیست های گانگلیون معمولاً گرد یا بیضی شکل هستند و با مایع ژله ای پر می شوند.

کیست های گانگلیونی کوچک می توانند به اندازه نخود باشند ، در حالی که کیست های بزرگتر می توانند در حدود یک اینچ (۲٫۵ سانتی متر) قطر داشته باشند. کیست های گانگلیون در صورت فشار بر عصب مجاور دردناک هستند. موقعیت آنها گاهی اوقات می تواند حرکت مفصل را مختل کند.

اگر کیست گانگلیونی شما برای شما مشکل ایجاد می کند ، پزشک ممکن است پیشنهاد کند که کیست را با سوزن تخلیه کنید. برداشتن کیست از طریق جراحی نیز یک گزینه است. اما اگر هیچ علائمی ندارید ، هیچ درمانی لازم نیست. در بسیاری از موارد ، کیست ها خود به خود برطرف می شوند.

دکتر مهریار زرین جویی ، بهترین پزشک پوست در اصفهان و همچنین پزشک پوست ، مو ، زیبایی در اصفهان هستند که در انجام انواع جراحی های سرپایی و بدون نیاز یه بیهوشی بیش از ۱۴ سال تجربه دارند و از جمله تخصص های ایشان درمان کیست دست می باشد و از افتخارات دکتر زرین جویی پزشک برتر استان اصفهان در سال ١٣٩٠ از طرف معاونت غذا و دارو به لحاظ تجویز منطقی دارو می باشند.

پیشنهاد مطالعه: کیست ها چطور درمان میشوند؟

علائم کیست دست

توده های مرتبط با کیست گانگلیون را می توان با موارد زیر مشخص کرد:

یکی از این 10 درمان خانگی برای قارچ ناخن پا را امتحان کنید!

محل. کیست های گانگلیون اغلب در امتداد تاندون ها یا مفاصل مچ دست یا دست ایجاد می شوند. مکانهای شایع بعدی قوزک پا و پا هستند. این کیست ها می توانند در نزدیکی مفاصل دیگر نیز ایجاد شوند.

شکل و اندازه. کیست های گانگلیون گرد یا بیضی شکل هستند و معمولاً قطر آنها کمتر از یک اینچ (۲٫۵ سانتی متر) است. برخی از آنها آنقدر کوچک هستند که نمی توان آنها را احساس کرد. اندازه یک کیست می تواند متغیر باشد ، اغلب وقتی از آن مفصل برای حرکات تکراری استفاده می کنید بزرگتر می شود.

درد کیست های گانگلیون معمولاً بدون درد هستند. اما اگر کیست روی عصب فشار بیاورد – حتی اگر کیست آنقدر کوچک باشد که توده قابل توجهی ایجاد نکند – می تواند باعث درد ، سوزن سوزن شدن ، بی حسی یا ضعف عضلانی شود.

بلفاروپلاستی چیست و چه مزیت هایی دارد؟

زمان مراجعه به پزشک در صورت بروز توده یا درد قابل ملاحظه در مچ دست ، دست ، مچ پا یا پا به پزشک مراجعه کنید. او می تواند تشخیص دهد و تعیین کند که آیا به درمان نیاز دارید یا خیر.

دلایل ایجاد کیست دست

هیچ کس دقیقاً نمی داند چه چیزی باعث ایجاد کیست گانگلیون می شود. از مفصل یا دیواره تاندون رشد می کند و شبیه یک بادکنک آب کوچک روی ساقه است و به نظر می رسد زمانی رخ می دهد که بافت اطراف مفصل یا تاندون از جای خود برآمده می شود. داخل کیست یک مایع روان کننده غلیظ شبیه به مایع موجود در مفاصل یا اطراف تاندون ها وجود دارد.

عفونت چشم بعد از جراحی بلفاروپلاستی

عوامل خطرعواملی که ممکن است خطر ابتلا به کیست گانگلیون را افزایش دهند عبارتند از:

جنس و سن شما. کیست گانگلیون می تواند در هر فردی ایجاد شود ، اما بیشتر در زنان بین ۲۰ تا ۴۰ سال ایجاد می شود.آرتروز. افرادی که در مفاصل انگشتان نزدیک به ناخن های خود دچار آرتریت ساییدگی و پارگی می شوند ، بیشتر در معرض ابتلا به کیست گانگلیونی در نزدیکی آن مفاصل هستند.آسیب مفصل یا تاندون. مفاصل یا تاندون هایی که در گذشته آسیب دیده اند ، بیشتر دچار کیست گانگلیونی می شوند.

, , , , , , , , ,
میکرودرم ابریژن چیست؟
یکی از این ۱۰ درمان خانگی برای قارچ ناخن پا را امتحان کنید!