بهترین-پزشک-پوست-اصفهان | بلفاروپلاستی-اصفهان

بازسازی پوست با لیزر چقدر می تواند موثر باشد؟

بازسازی پوست با لیزر چقدر می تواند موثر باشد؟

بازسازی پوست با لیزر

لایه برداری پوست با لیزر چین و چروک و جای زخم را کاهش می دهد، رنگ پوست را یکنواخت می کند، پوست را سفت می کند و ضایعات را از بین می برد. لیزرها پرتوهای نوری هستند که لایه‌های بیرونی پوست شما را تبخیر می‌کنند و باعث رشد فیبرهای کلاژن جدید می‌شوند.

لایه برداری پوست با لیزر چیست؟ (بهترین پزشک پوست در اصفهان )

لایه برداری با لیزر از لیزر برای کاهش ظاهر چین و چروک و اسکار، یکنواخت کردن رنگ پوست (پیگمانتاسیون)، سفت کردن پوست و حذف ضایعات خوش خیم (غیر سرطانی) و بدخیم استفاده می کند.

تکنیک لیزر پرتوهای کوتاه و متمرکز نور را به سمت پوست نامنظم هدایت می کند. لایه برداری پوست با لیزر پوست را با تبخیر بسیار دقیق و لایه به لایه از بین می برد. لیزر لایه بیرونی پوست شما – اپیدرم – را از بین می برد و لایه زیرین را که درم نام دارد گرم می کند.

لیزرها رشد فیبرهای کلاژن جدید را تحریک می کنند و در نتیجه پوست جدیدی صاف تر و محکم تر می شود. این روش پرطرفدار با نام‌های متعدد دیگری از جمله لیزر ابریژن، لایه‌برداری لیزری یا تبخیر لیزری شناخته می‌شود.

دکتر مهریار زرین جویی ، بهترین پزشک پوست در اصفهان  و دکتر خوب برای بلفاروپلاستی در اصفهان می باشند.

بهترین-پزشک-پوست-اصفهان | بلفاروپلاستی-اصفهان

بهترین-پزشک-پوست-اصفهان | بلفاروپلاستی-اصفهان

 

چه کسی کاندیدای مناسب برای بازسازی پوست با لیزر است؟
اگر موارد زیر را دارید، ممکن است کاندیدای ایده آل برای بازسازی پوست با لیزر باشید:

جای زخم ناشی از آکنه یا آبله مرغان.
رنگدانه های ناهموار پوست
زخم های پوستی یا خال های مادرزادی.
لکه های پیری، لکه های کبدی.
پوست آسیب دیده در برابر نور خورشید.
پوست بدون پاسخ پس از لیفت صورت.
خطوط ریز یا چین و چروک در اطراف یا زیر چشم، پیشانی یا دهان
بزرگ شدن غدد چربی روی بینی شما.

پیشنهاد مطالعه
روش برداشتن چربی باکال چگونه است؟

اگر موارد زیر را دارید ممکن است کاندیدای مناسبی برای بازسازی پوست با لیزر نباشید:

آکنه فعال
پوست بسیار تیره.
چین و چروک عمیق.
افتادگی یا افتادگی بیش از حد پوست.
جزئیات رویه

لایه برداری پوست با لیزر چگونه کار می کند؟ (بهترین پزشک پوست در اصفهان )

دو نوع لایه برداری با لیزر وجود دارد. ابتدا لیزرهای دی اکسید کربن (CO2) و اربیوم وجود دارد. این لیزرها یک آسیب یکنواخت به پوست شما در ناحیه درمان ایجاد می کنند.

شکل دیگر لایه برداری با لیزر، درمان لیزر CO2 تکه تکه نامیده می شود. لایه برداری مجدد با لیزر CO2 تکه تکه شامل استفاده از لیزر برای سوراخ کردن ستون های باریک متعدد در اعماق لایه های پوست شما است، اما پوست اطراف آن درمان نشده و دست نخورده باقی می ماند.

بازسازی سطح لیزر CO2

لیزر CO2 سال هاست که برای درمان بیماری های مختلف پوستی خوش خیم و بدخیم استفاده می شود. نسل جدید لیزر CO2 از انرژی نور پالسی بسیار کوتاه (اولتراپالس) یا پرتوهای نور پیوسته استفاده می‌کند که در یک الگوی اسکن ارسال می‌شوند تا لایه‌های نازک پوست را با حداقل آسیب حرارتی به ساختارهای اطراف با دقت حذف کنند.

لیزر CO2 با موفقیت برای درمان چین و چروک و اسکار و همچنین سایر توده های خوش خیم پوست مانند زگیل، خال های مادرزادی، رینوفیما (بزرگ شدن غدد چربی روی بینی) و سایر بیماری های پوستی استفاده شده است.

زمان بهبودی با لیزر CO2 تا دو هفته است.

بهترین-پزشک-پوست-اصفهان | بلفاروپلاستی-اصفهان

بهترین-پزشک-پوست-اصفهان | بلفاروپلاستی-اصفهان

لایه برداری با لیزر اربیوم

لایه برداری با لیزر اربیوم برای از بین بردن خطوط و چین و چروک های سطحی و نسبتا عمیق روی صورت شما طراحی شده است و باید فقط به بی حسی موضعی نیاز داشته باشد. این لیزر را می توان برای دست، گردن یا سینه نیز استفاده کرد. یکی از مزایای لیزر اربیوم، حداقل آسیب به بافت اطراف است. این لیزر نسبت به لیزر CO2 عوارض جانبی کمتری مانند تورم، کبودی و قرمزی ایجاد می کند، بنابراین زمان بهبودی شما باید سریعتر باشد.

پیشنهاد مطالعه
بزرگ کردن لب چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

اگر رنگ پوست تیره‌تری دارید، لیزر اربیوم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

زمان بهبودی با لیزر اربیوم یک هفته کامل است.

لایه برداری مجدد با لیزر فرکشنال

از آنجایی که لیزر CO2 فرکشنال، ستون های باریکی از نور لیزر را به پوست شما می رساند، بسیاری از پوست شما آسیب نمی بیند. با انقباض کلاژن بین سوراخ های لیزری تحت درمان، پوست شما سفت می شود. مزیت این نوع لیزر این است که پوست کمتر آسیب می بیند. خطر این است که چون نور لیزر عمیق تر از لیزرهای دیگر نفوذ می کند، خطر بیشتری برای بهبودی پیچیده و زخم وجود دارد.

زمان ریکاوری با لیزر فرکشنال یک هفته کامل است.

پزشک شما پس از ارزیابی کامل تاریخچه پزشکی، وضعیت جسمانی فعلی و نتایج مورد نظر، تعیین می کند که کدام نوع درمان لیزری برای لایه برداری بهتر است.

در طول و بعد از لیزر پوست چه انتظاراتی می توان داشت؟

به طور کلی، تمام اشکال لیزر لایه برداری به صورت سرپایی و با استفاده از بی حسی موضعی در ترکیب با داروهای آرام بخش خوراکی یا داخل وریدی انجام می شود. چین و چروک های اطراف چشم، دهان یا پیشانی ممکن است به صورت جداگانه درمان شوند یا لیزر ابریژن تمام صورت انجام شود. در اینجا چیزی است که باید در طول و بعد از لایه برداری مجدد انتظار داشت:

نواحی از صورت که باید درمان شوند با بی حسی موضعی بی حس می شوند. هنگامی که کل صورت درمان می شود، ممکن است از بیهوشی عمومی استفاده شود. لیزر ابریژن جزئی صورت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه و درمان تمام صورت ۱-۱/۲ تا ۲ ساعت طول می کشد.

پیشنهاد مطالعه
مراقبت از پوست با هیالورونیک اسید

صورت یا ناحیه ای که باید با آن درمان شود کاملاً تمیز شود.

پس از لیزر، یک پانسمان نچسب به مدت ۲۴ ساعت روی محل های درمان اعمال می شود. سپس نواحی تحت درمان را دو تا پنج بار در روز با سالین یا محلول سرکه رقیق شده تمیز می‌کنید (به دستورالعمل‌های زیر مراجعه کنید).

سپس از پمادهایی مانند وازلین یا کرم های مرطوب کننده مانند Eucerin® یا Aquaphor استفاده می شود. هدف از استفاده از پمادها یا کرم ها جلوگیری از ایجاد دلمه است. به طور کلی، بسته به ماهیت عارضه ای که تحت درمان قرار گرفته و نوع لیزر استفاده شده، این نواحی طی ۵ تا ۲۱ روز بهبود می یابند.

 مشاهده نمونه کارها در صفحه اینستاگرام

هنگامی که نواحی بهبود یافتند، ممکن است برای استتار رنگ صورتی تا قرمز که معمولاً پس از لایه برداری مجدد پوست با لیزر دیده می شود، از آرایش استفاده شود.

آرایش‌های سبز رنگ مخصوصاً انتخاب‌های خوبی برای استتار هستند، زیرا با بهبودی پوست، رنگ قرمز پوست شما را خنثی می‌کنند. آرایش بدون چربی پس از لیزر مجدد توصیه می شود. قرمزی در نواحی تحت درمان با لیزر معمولاً طی دو تا سه ماه محو می‌شود، اما ممکن است از بین رفتن آن از شش ماه تا یک سال طول بکشد. قرمزی معمولاً در افرادی که موهای بلوند یا قرمز دارند مدت بیشتری باقی می ماند.

اگر رنگ پوست تیره‌تری دارید، خطر بهبودی با رنگدانه‌های تیره‌تر (هیپرپیگمانتاسیون) بیشتر است. ممکن است پس از لیزر پوست از یک عامل سفید کننده برای روشن کردن رنگ پوست استفاده شود. پزشک با شما مشورت خواهد کرد.

 

با ما تماس بگیرید تا بتوانیم به این مهم ترین سوالات پاسخ دهیم.

 

, , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
انرژی جی پلاسما چیست؟
نوشتهٔ بعدی
چگونه برای بازسازی پوست با لیزر آماده شوم؟

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 26
  • 18
  • 121
  • 36
  • 417
  • 1,609
  • 37,628
  • 140,107
  • 94,263

پست های مرتبط

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست