درمان لک های پوستی

۴ لک رایج پوستی: چگونه آنها را شناسایی و درمان کنیم؟

۴ لک رایج پوستی: چگونه آنها را شناسایی و درمان کنیم؟

درمان لک های پوستی

مدت زمان مطالعه: ۹ دقیقه

لکه های تیره روی پوست شایع ترین لک هستند که در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید در طول زمان ایجاد می شوند. این به این دلیل است که اشعه خورشید تولید ملانین را تحریک می کند، رنگدانه ای که به پوست رنگ می دهد، اما تغییرات هورمونی، داروها و عوامل دیگر بر روی ملانوسیت ها تأثیر می گذارد که باعث ایجاد لک در صورت یا بدن می شود.

با نحوه شناسایی و از بین بردن ۴ نوع عمده لکه های پوستی آشنا شوید:

۱٫ لکه های تیره روی صورت

ملاسما

ملاسما ناحیه تیره ای است که روی صورت، نزدیک به استخوان گونه و پیشانی ظاهر می شود و در بارداری یا یائسگی بسیار شایع است زیرا ارتباط نزدیکی با تغییرات هورمونی دارد. در این مورد این تغییرات ملانوسیت‌ها را تحریک می‌کند که نواحی تیره‌تری را در قسمت‌های خاصی از صورت باقی می‌گذارند. اینها معمولاً زمانی ظاهر می شوند یا بدتر می شوند که فرد بسیار در معرض آفتاب قرار می گیرد.

نحوه پاک کردن: کرم ضد آفتاب را روزانه با حداکثر فاکتور محافظتی استفاده کنید و از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و همچنین منابع گرما خودداری کنید، برای مثال از سوار شدن به خودروهای داغ پارک شده در زیر نور خورشید یا استفاده از فر خودداری کنید. علاوه بر این، ممکن است از کرم یا پماد برای روشن کردن پوست استفاده شود. هیدروکینون ممکن است اندیکاسیون داشته باشد اما نباید بیش از ۴ هفته استفاده شود. گزینه های دیگر شامل ویتانول A، کرم با اسیدهایی مانند کلاسیس یا آداپالن است.

پیشنهاد مطالعه
علائم سرطان پوست چیست؟

دکتر مهریار زرین جویی ، بهترین پزشک پوست در اصفهان  و همچنین پزشک پوست ، مو ، زیبایی در اصفهان هستند که در انجام انواع جراحی های سرپایی و بدون نیاز یه بیهوشی بیش از ۱۴ سال تجربه دارند و از جمله تخصص های ایشان درمان لک های پوستی  می باشد و از افتخارات دکتر زرین جویی پزشک برتر استان اصفهان در سال ١٣٩٠ از طرف معاونت غذا و دارو به لحاظ تجویز منطقی دارو می باشند.

پیشنهاد مطالعه: آیا آرایش کردن بر سلامت چشم شما تأثیر می گذارد؟

۲٫ لک های ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب

لک های ناشی از نور خورشید اغلب در افرادی با پوست روشن یا تیره که بدون کرم ضدآفتاب در معرض نور خورشید هستند، رخ می دهد. بیشترین آسیب‌دیدگی بخش‌های بدن، دست‌ها، بازوها، صورت و گردن است و اگرچه بیشتر پس از ۴۰ سالگی ظاهر می‌شود، اما ممکن است در افراد جوان‌تر نیز رخ دهد.

روش حذف: سبک ترین و سطحی ترین آن ها را می توان با لایه برداری هر ۲ هفته یکبار از بین برد. زمانی که تعداد لکه ها بیشتر است، توصیه می شود به متخصص پوست مراجعه کنید تا مناسب ترین محصولات برای شما تجویز شود. این مهم است زیرا اگر لک های زیادی از این نوع دارید، خطر ابتلا به سرطان پوست در شما بیشتر است و به این ترتیب پزشک می تواند ارزیابی کند که آیا لک ها این خطر را دارند یا خیر. استفاده از کرم های سفید کننده ممکن است گزینه خوبی باشد، اما درمان های زیبایی مانند لیزر، نور پالسی و لایه برداری نیز نتایج بسیار خوبی دارند.

درمان لک های پوستی

درمان لک های پوستی

۳٫ لکه های قرمز روی پوست درماتیت

درماتیت خود را از طریق لکه های قرمز روی پوست نشان می دهد، ممکن است نتیجه شروع یک آلرژی باشد و می تواند باعث ایجاد لک های قهوه ای روی پوست شود که خارش داشته و ممکن است پس از مصرف غذاهای حساسیت زا مانند میگو، توت فرنگی یا بادام زمینی پس از استفاده از محصولات ظاهر شود. به پوست، مانند کرم ها، عطرها یا لوازم آرایشی، یا تماس پوست با اشیاء مانند دستبند یا گردنبند. نحوه حذف: کرم مبتنی بر استروئید ممکن است نشان داده شود و باید دو بار در روز استفاده شود تا زمانی که علائم فروکش کنند. توصیه می شود برای شناسایی علت آلرژی با متخصص پوست مشورت کنید تا در آینده از تماس با عامل ایجاد آلرژی خودداری کنید.

درمان لک های پوستی

درمان لک های پوستی

۴٫ پیتریازیس ورسیکالر

لکه های سفید روی پوست که به آن پیتریازیس ورسیکالر نیز می گویند، به دلیل عفونت ناشی از یک قارچ ایجاد می شود که باعث ایجاد چندین لکه کوچک سفید رنگ روی پوست می شود. با گذشت زمان این بیماری از طریق پوست گسترش می یابد. معمولاً فرد در ساحل آلوده نمی شود، اما پس از برنزه شدن بیشتر، وجود مناطق سفید رنگ مشاهده می شود. علت این بیماری قارچی است که در پوست انسان زندگی می کند و به مقدار کنترل شده است، اما زمانی که سیستم ایمنی بدن فرد به خطر بیفتد، تکثیر بیشتر این قارچ روی پوست شایع است و باعث ایجاد لکه های سفید می شود. .

پیشنهاد مطالعه
لیزر موهای زائد چقدر دوام دارد آیا همیشگی است؟

روش حذف: در این صورت توصیه می شود که به مدت ۳ هفته روزی ۲ بار از کرم ضد قارچ روی پوست استفاده کنید. زمانی که ناحیه‌ای که نیاز به درمان دارد بسیار بزرگ است و تمام پشت را درگیر می‌کند، ممکن است نیاز به مصرف یک ضد قارچ خوراکی مانند فلوکونازول تحت نظر پزشک باشد.

دکتر مهریار زرین جویی ، بلفاروپلاستی اصفهان  از جمله تخصص های ایشان درمان لک های پوستی  می باشد و از افتخارات دکتر زرین جویی پزشک برتر استان اصفهان در سال ١٣٩٠ از طرف معاونت غذا و دارو به لحاظ تجویز منطقی دارو می باشند.

پیشنهاد مطالعه
درمان فرورفتگی ناخن در گوشت با طب سنتی

درصورت داشتن هرگونه سوال، راهنمایی بیشتر یا برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما راهنمایی تان کنند.

برای عضویت یا مشاهده در صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی همین جا کلیک کنید.

, , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
مزوتراپی چیست؟
نوشتهٔ بعدی
چگونه لک های پوستی را شناسایی و درمان کنیم؟

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 33
  • 27
  • 39
  • 33
  • 375
  • 1,564
  • 40,321
  • 139,067
  • 93,567

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست