درمان لک های پوستی

چگونه لک های پوستی را شناسایی و درمان کنیم؟

چگونه لک های پوستی را شناسایی و درمان کنیم؟

درمان لک های پوستی

مدت زمان مطالعه: ۸ دقیقه

۱٫ لک یا سوختگی ناشی از لیمو

سوختگی ناشی از لیمو
فیتوفودرماتیت نام علمی ضایعات پوستی ناشی از لیمو است. اگر فردی با لیمو در تماس باشد و بلافاصله پس از آن در معرض نور خورشید قرار گیرد به سادگی ظاهر می شود. پوست واکنش نشان می دهد و ممکن است یک سوختگی یا لکه های کوچک تیره در پوست به خصوص روی دست ها ظاهر شود.

روش حذف: توصیه می‌شود پوست را کاملاً بشویید، ۳ تا ۴ بار در روز کرم حاوی هیدروکینون بزنید و از استفاده از محصولاتی مانند عطر یا لوازم آرایشی روی پوست آسیب‌دیده خودداری کنید. همچنین استفاده از کرم ضدآفتاب روی ناحیه آسیب دیده برای درمان موثر بسیار مهم است.

۲٫ بثورات دیابتی آکانتوز نیگریکانس

آکانتوز نیگریکانس نام علمی لکه های تیره ای است که در اطراف گردن، چین های پوستی، زیر بغل و زیر سینه در افرادی که مقاومت به انسولین یا دیابت دارند ظاهر می شود. با این حال، اگرچه نادرتر است، این نوع ممکن است در افراد مبتلا به سرطان نیز رخ دهد. نحوه حذف: باید با یک متخصص پوست مشورت کنید که کرم های سفید کننده را تجویز می کند و علت آکانتوز نیگریکانس را شناسایی می کند. علاوه بر این، زمانی که به دلیل اضافه وزن ایجاد می شود، بیمار باید وزن خود را کاهش دهد زیرا این امر هر گونه درمان را برای استاندارد کردن رنگ پوست تسهیل می کند.

پیشنهاد مطالعه
علل عفونت قارچی ناخن چیست؟

دکتر مهریار زرین جویی ، بهترین پزشک پوست در اصفهان  و همچنین پزشک پوست ، مو ، زیبایی در اصفهان هستند که در انجام انواع جراحی های سرپایی و بدون نیاز یه بیهوشی بیش از ۱۴ سال تجربه دارند و از جمله تخصص های ایشان درمان لک های پوستی می باشد و از افتخارات دکتر زرین جویی پزشک برتر استان اصفهان در سال ١٣٩٠ از طرف معاونت غذا و دارو به لحاظ تجویز منطقی دارو می باشند.

درمان لک های پوستی

درمان لک های پوستی

۳٫ ویتیلیگو ویتیلیگو

ویتیلیگو بیماری است که منجر به ایجاد لکه های سفید روی پوست به خصوص در نواحی تناسلی، آرنج، زانو، صورت، پاها و دست ها می شود. ویتیلیگو در هر سنی ممکن است ظاهر شود و علل آن هنوز مشخص نیست. نحوه حذف: توصیه می شود برای شروع درمان مناسب با توجه به هر مورد با یک متخصص پوست مشورت کنید. کرم هایی که حتی رنگ پوست هم قابل استفاده است، اما استفاده از ضدآفتاب ضروری است زیرا پوست روشن بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست است.

پیشنهاد مطالعه
برداشتن ضایعات پوستی ناشی از افزایش سن

۴٫ لک های صورت به دلیل آکنه

آکنه جای جوش یک علت بسیار شایع لکه های پوستی در نوجوانان جوان است که به عنوان مثال، عمدتاً پس از درمان آکنه شدید ایجاد می شود. روش از بین بردن: یک درمان خوب برای یکنواخت کردن رنگ پوست این است که روغن گل رز را ۲ تا ۳ بار در روز روی جای زخم بمالید و از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. علاوه بر این، کنترل چربی پوست با درمان های ضد آکنه نیز مهم است. هنگامی که فرد دیگر هیچ گونه جوش یا جوش سرسیاه را نشان نمی دهد، ممکن است درمان هایی برای روشن کردن پوست تجویز شود، مانند کرم های اسیدی، لایه برداری با اسید، میکرونیدلینگ و درمان های زیبایی مانند لیزر یا نور پالس.

پیشنهاد مطالعه: آیا آرایش کردن بر سلامت چشم شما تأثیر می گذارد؟
درمان لک های پوستی

درمان لک های پوستی

نحوه حذف خال های مادرزادی خال‌های مادرزادی ممکن است قرمز یا تیره‌تر از رنگ پوست باشند، و معمولاً به هیچ نوع درمانی پاسخ خوبی نمی‌دهند، این مشخصه‌ای است که فرد دارد. اما زمانی که باعث خجالت زیادی می شوند، می توانید به متخصص پوست مراجعه کنید تا درمان های موجود را بسته به محل آنها و عمق هر لک ارزیابی کند. لایه برداری اسیدی که خارجی ترین و میانی ترین لایه پوست را از بین می برد و لیزر درمانی ممکن است گزینه هایی برای از بین بردن این نوع لک از روی پوست باشد.

پیشنهاد مطالعه
کاشت مو چقدر می تواند موثر باشد؟

خالکوبی و استفاده از شکل و موقعیت خال نیز می تواند راه مثبتی برای زندگی در صلح با علامت باشد. اقدامات احتیاطی برای افزایش موفقیت درمان ۴ اقدام احتیاطی ضروری برای جلوگیری از ظاهر شدن لک های جدید روی پوست و جلوگیری از تیره شدن لک های موجود عبارتند از: همیشه قبل از خروج از خانه از کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی بالا استفاده کنید. روزانه پوست، بدن و صورت خود را با کرم های مناسب برای هر نوع مرطوب کنید. از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید؛ جوش ها یا جوش های سرسیاه را فشار ندهید که باعث ایجاد لکه های تیره روی پوست می شود. این اقدامات احتیاطی باید هنگام درمان هر نوع لک روی پوست رعایت شود.

درصورت داشتن هرگونه سوال، راهنمایی بیشتر یا برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما راهنمایی تان کنند.

برای عضویت یا مشاهده در صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی همین جا کلیک کنید.

, , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
۴ لک رایج پوستی: چگونه آنها را شناسایی و درمان کنیم؟
نوشتهٔ بعدی
روش مزوتراپی چیست؟

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 114
  • 65
  • 46
  • 31
  • 445
  • 1,579
  • 39,823
  • 139,332
  • 93,740

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست