بهترین پزشک پوست در اصفهان | بلفاروپلاستی اصفهان

گال چیست و چه مواردی را باید بدانید؟

گال و عفونت پوستی

پس از مواجهه اولیه با گال، ممکن است تا شش هفته طول بکشد تا علائم ظاهر شوند. علائم معمولاً در افرادی که قبلاً گال داشته اند سریعتر ایجاد می شود.

علائم بارز گال شامل بثورات پوستی و خارش شدید است که در شب بدتر می شود. خاراندن مداوم ناحیه عفونی می تواند زخم هایی ایجاد کند که عفونی می شوند. اگر این اتفاق بیفتد، درمان اضافی با آنتی بیوتیک برای عفونت پوست ممکن است توصیه شود.

مکان های رایج برای گال در کودکان بزرگتر و بزرگسالان عبارتند از:

• مچ دست
  • آرنج
  • زیر بغل
  • نوک پستان
  • آلت تناسلی
  • کمر
  • باسن
  • ناحیه بین انگشتان
بهترین پزشک پوست در اصفهان | بلفاروپلاستی اصفهان

گال در نوزادان و کودکان نوپا و گاهی در افراد بسیار مسن یا دارای نقص ایمنی می تواند شامل موارد زیر باشد:

• سر
  • صورت
  • گردن
  • دست ها

کف پاخود راش می تواند شامل گزش های ریز، کهیر، برجستگی های زیر پوستی یا برآمدگی های جوش مانند باشد. گاهی اوقات ردهای لانه کنه روی پوست دیده می شود. آنها ممکن است به صورت خطوط ریز برجسته یا تغییر رنگ ظاهر شوند.

دکتر مهریار زرین جویی ، متخصص بلفاروپلاستی اصفهان  می باشد.

چه چیزی باعث گال می شود؟

گال نتیجه هجوم کنه های ریز هشت پا است. این حشرات آنقدر کوچک هستند که نمی توانید آنها را روی پوست خود ببینید، اما مطمئناً می توانید اثرات آنها را ببینید.

کنه ها برای زندگی و تغذیه به لایه بالایی پوست شما نفوذ می کنند. کنه های ماده تخم خواهند گذاشت. پوست شما به کنه ها و مواد زائد آنها واکنش نشان می دهد و شما راش قرمز و خارش دار ایجاد خواهید کرد.

آنچه باید در مورد پولیپکتومی بدانید؟

این کنه ها به راحتی بین افراد منتقل می شوند. تماس مستقیم پوست با پوست رایج ترین راه برای به اشتراک گذاشتن آلودگی است.

درمان گال

درمان گال معمولاً شامل خلاص شدن از شر عفونت با پمادها، کرم‌ها و لوسیون‌های تجویزی است که می‌توان مستقیماً روی پوست استفاده کرد. داروهای خوراکی نیز موجود است.

احتمالاً پزشک به شما دستور می دهد که دارو را در شب زمانی که کنه ها بیشتر فعال هستند استفاده کنید. ممکن است لازم باشد تمام پوست خود را از گردن به پایین درمان کنید. دارو را می توان صبح روز بعد شست.

مطمئن شوید که دستورالعمل های پزشک خود را بسیار دقیق دنبال می کنید. ممکن است لازم باشد درمان موضعی را در هفت روز تکرار کنید.

پزشک شما همچنین ممکن است داروهای اضافی را برای کمک به تسکین برخی از علائم آزاردهنده مرتبط با گال تجویز کند. این داروها عبارتند از:

آنتی هیستامین ها مانند بنادریل (دیفن هیدرامین) یا لوسیون پراموکسین برای کمک به کنترل خارش.
آنتی بیوتیک ها برای از بین بردن هرگونه عفونتی که در نتیجه خاراندن مداوم پوست ایجاد می شود.
کرم های استروئیدی برای تسکین تورم و خارش.

درمان طبیعی گال

برخی از درمان های سنتی گال می توانند عوارض جانبی ناخواسته ای مانند احساس سوزش روی پوست، قرمزی، تورم و حتی بی حسی یا سوزن سوزن شدن ایجاد کنند. در حالی که اینها معمولاً موقتی هستند، ممکن است ناراحت کننده باشند.

جراحی خال پیشانی و بین دو ابرو

یک مشاوره خصوصی را برنامه ریزی کنید یا فقط در دو دقیقه یک ارزیابی آنلاین انجام دهید.

بهترین پزشک پوست در اصفهان | بلفاروپلاستی اصفهان

درمان های طبیعی رایج برای گال عبارتند از:

روغن درخت چای

مطالعات کوچک نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است گال را درمان کند، در حالی که خارش را کاهش داده و به از بین بردن بثورات کمک می کند. با این حال، روی کنه هایی که در پوست شما فرو رفته اند، به خوبی کار نمی کند.

آلوئه ورا

این ژل به دلیل توانایی خود در کاهش تحریک و سوزش پوست شناخته شده است، اما یک مطالعه کوچک نشان داد که آلوئه ورا به اندازه یک درمان تجویزی در درمان گال موفق بوده است. فقط مطمئن شوید که آلوئه ورا خالص بخرید، نه محصولی که با آلوئه ورا تزریق شده باشد.

کرم کپسایسین

اگرچه مایت ها را از بین نمی برد، اما کرم های تهیه شده با کپسایسین از فلفل کاین ممکن است با حساسیت زدایی پوست شما نسبت به نیش ها و حشرات مزاحم، درد و خارش را تسکین دهند. گال و عفونت پوستی

روغن ضروری

روغن میخک یک حشره کش طبیعی است، بنابراین به این دلیل است که کنه ها ممکن است در حضور آن بمیرند. سایر روغن های ضروری، از جمله اسطوخودوس، بادرنجبویه و جوز هندی می توانند در درمان گال مفید باشند.

صابون ها

اجزای فعال پوست، برگ‌ها و دانه‌های درخت چریش ممکن است کنه‌های ایجاد کننده گال را از بین ببرند. صابون ها، کرم ها و روغن های ساخته شده با عصاره درخت ممکن است به ضربه مهلک به کنه ها کمک کند.

ظاهر جوانی صورت با لیفت صورت

درمان‌های خانگی برای گال، هم برای تسکین علائم هجوم و هم از بین بردن کنه‌هایی که باعث علائم ناراحت‌کننده می‌شوند، نویدبخش است. درباره این درمان های طبیعی گال بیشتر بدانید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا یکی برای شما مناسب است یا خیر.

انواع گال

تنها یک نوع کنه وجود دارد که باعث آلودگی گال می شود. این کنه Sarcoptes scabiei نام دارد. با این حال، این کنه ها می توانند انواع مختلفی از آلودگی ها را ایجاد کنند.

گال معمولی

این آلودگی شایع ترین است. باعث ایجاد بثورات خارش دار در دست ها، مچ دست و سایر نقاط شایع می شود. با این حال، پوست سر یا صورت را آلوده نمی کند.

گال گره ای

این نوع گال ممکن است به صورت خارش، برآمدگی یا برآمدگی، به ویژه در نواحی تناسلی، زیر بغل یا کشاله ران ایجاد شود.

گال نروژی

برخی از افراد مبتلا به گال ممکن است به شکل دیگری از گال به نام گال نروژی یا گال پوسته دار مبتلا شوند. این یک نوع گال شدیدتر و بسیار مسری است. افراد مبتلا به گال پوسته دار پوسته های ضخیمی از پوست ایجاد می کنند که حاوی هزاران کنه و تخم است.

امروز با جراحی زیبایی و ترمیمی جوان‌تر شدن را کشف کنید! مشتاق برای شروع؟ با دکتر مهریار زرین جویی تماس بگیرید تا قرار ملاقات خود را تعیین کنید.

update in aban 1400

, , , , , , ,
بلفاروپلاستی (جراحی پلک) چقدر در زیبایی موثر است؟
آیا بلفاروپلاستی پلک بالا دردناک است؟ – بهترین پزشک پوست اصفهان