بهترین پزشک پوست در اصفهان | بلفاروپلاستی اصفهان

انواع علل و درمان عفونت پوست چیست؟

درمان عفونت پوست

پوست شما بزرگترین عضو بدن شماست. عملکرد آن محافظت از بدن شما در برابر عفونت است. گاهی اوقات خود پوست عفونی می شود. عفونت های پوستی توسط طیف گسترده ای از میکروب ها ایجاد می شوند و علائم می توانند از خفیف تا جدی متفاوت باشند.

عفونت های خفیف ممکن است با داروهای بدون نسخه و درمان های خانگی قابل درمان باشند، در حالی که سایر عفونت ها ممکن است به مراقبت های پزشکی نیاز داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد عفونت های پوستی و اینکه در صورت ابتلا به آن چه کاری باید انجام دهید، ادامه مطلب را بخوانید.

دکتر مهریار زرین جویی ، بهترین پزشک پوست در اصفهان و همچنین پزشک پوست ، مو ، زیبایی در اصفهان هستند.

بهترین پزشک پوست در اصفهان | بلفاروپلاستی اصفهان

انواع عفونت های پوستی چیست؟

در زیر چهار نوع مختلف عفونت پوستی ذکر شده است:

۱٫ عفونت های باکتریایی پوست

عفونت های باکتریایی پوست اغلب به صورت برآمدگی های کوچک و قرمز رنگ شروع می شوند که به آرامی اندازه آنها افزایش می یابد. برخی از عفونت های باکتریایی خفیف هستند و به راحتی با آنتی بیوتیک های موضعی درمان می شوند، اما سایر عفونت ها نیاز به آنتی بیوتیک خوراکی دارند. انواع مختلف عفونت های باکتریایی پوست عبارتند از:

سلولیت
زرد زخم
می جوشد
جذام

۲٫ عفونت های ویروسی پوست

عفونت های ویروسی پوست توسط یک ویروس ایجاد می شود. این عفونت ها از خفیف تا شدید متغیر است. انواع مختلف عفونت های ویروسی عبارتند از:

بعد از بلفاروپلاستی چه عوارض جانبی بالقوه ای را تجربه خواهم کرد؟

زونا (هرپس زوستر)
ابله مرغان
Molluscum contagiosum
زگیل
سرخک
بیماری دست، پا و دهان

۳٫ عفونت های قارچی پوست

این نوع از عفونت های پوستی توسط یک قارچ ایجاد می شوند و به احتمال زیاد در نواحی مرطوب بدن مانند پاها یا زیر بغل ایجاد می شوند. برخی از عفونت های قارچی مسری نیستند و این عفونت ها معمولاً تهدید کننده زندگی نیستند.

انواع مختلف عفونت های قارچی:

• پای ورزشکار
  • عفونت قارچی
  • درماتوفیتوز
  • قارچ ناخن
  • برفک دهان
  • راش پوشک

۴٫ عفونت انگلی پوست

این نوع از عفونت های پوستی توسط یک انگل ایجاد می شود. این عفونت ها می توانند فراتر از پوست به جریان خون و اندام ها سرایت کنند. عفونت انگلی تهدید کننده زندگی نیست اما می تواند ناراحت کننده باشد.

انواع مختلف عفونت های انگلی پوست عبارتند از:

شپش
ساس ها
گال
لارو مهاجر پوستی

علائم عفونت پوست چیست؟

علائم عفونت پوست نیز بسته به نوع آن متفاوت است. علائم رایج شامل قرمزی پوست و بثورات پوستی است. همچنین ممکن است علائم دیگری مانند خارش، درد و حساسیت را تجربه کنید.

اگر تاول های چرکی دارید یا عفونت پوستی دارید که بهبود نمی یابد یا به تدریج بدتر می شود به پزشک مراجعه کنید. عفونت های پوستی می توانند فراتر از پوست و به جریان خون گسترش یابند. هنگامی که این اتفاق می افتد می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

دکتر مهریار زرین جویی ، متخصص بلفاروپلاستی اصفهان  می باشد.

علائم عفونت شدید عبارتند از:

چرک
تاول ها
ریزش پوست، شکستگی
پوست تیره با ظاهر نکروزه یا پوستی که تغییر رنگ داده و دردناک می شود.

عمل بینی ممنوع!تزریق فیلر بینی جایگزین شد.

علل و عوامل خطر عفونت پوست چیست؟

علت عفونت پوست به نوع عفونت بستگی دارد.

عفونت باکتریایی پوست: این عفونت زمانی رخ می‌دهد که باکتری‌ها از طریق شکستگی در پوست، مانند بریدگی یا خراش وارد بدن می‌شوند. بریدگی یا خراشیدگی لزوماً به این معنی نیست که شما دچار عفونت پوستی می شوید، اما اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید، خطر ابتلا به آن را افزایش می دهد.

کاهش سیستم ایمنی می تواند نتیجه یک بیماری یا عارضه جانبی دارو باشد.

عفونت پوستی ویروسی: شایع ترین ویروس ها از یکی از سه گروه ویروس می آیند: ویروس آبله، ویروس پاپیلومای انسانی و ویروس هرپس.

عفونت قارچی: شیمی بدن و شیوه زندگی می تواند خطر ابتلا به عفونت قارچی را افزایش دهد. به عنوان مثال، اگر دونده هستید یا اگر زیاد عرق می کنید، ممکن است چندین حمله پای ورزشکار را تجربه کنید. قارچ ها اغلب در محیط های گرم و مرطوب رشد می کنند. پوشیدن لباس های عرق کرده یا خیس یک عامل خطر برای عفونت های پوستی است. شکستگی یا بریدگی در پوست ممکن است به باکتری ها اجازه دهد تا به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کنند.

عفونت پوستی انگلی: حشرات یا موجودات کوچکی که زیر پوست شما نقب می‌زنند و تخم‌گذاری می‌کنند می‌توانند باعث عفونت پوستی انگلی شوند.

یک مشاوره خصوصی را برنامه ریزی کنید یا فقط در دو دقیقه یک ارزیابی آنلاین انجام دهید.

چگونه عفونت پوستی تشخیص داده می شود؟

یک معاینه پزشکی خوب بهترین راه برای تعیین علت عفونت پوستی است. اغلب، پزشکان می توانند نوع عفونت پوست را بر اساس ظاهر و محل تشخیص دهند.

آنچه باید درباره ی جراحی زیبایی بدانید؟

پزشک ممکن است در مورد علائم شما بپرسد و هرگونه برآمدگی، بثورات یا ضایعه را از نزدیک بررسی کند. به عنوان مثال، کرم حلقوی اغلب باعث ایجاد بثورات دایره ای مشخص و پوسته پوسته می شود. در موارد دیگر، نمونه ای از سلول های پوستی می تواند به پزشک کمک کند تا نوع عفونت را تعیین کند.

عفونت پوست چگونه درمان می شود؟

درمان بستگی به علت عفونت و شدت آن دارد. برخی از انواع عفونت های پوستی ویروسی ممکن است طی چند روز یا چند هفته به خودی خود بهبود یابند.

مراقبت در منزل برای عفونت پوستی باعث کاهش علائم می شود. مراقبت در منزل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

برای کاهش خارش و التهاب، چند بار در روز کمپرس سرد را روی پوست خود قرار دهید.
برای کاهش خارش از آنتی هیستامین های بدون نسخه استفاده کنید.
از کرم ها و پمادهای موضعی برای کاهش خارش و ناراحتی استفاده کنید.
از پزشک خود بپرسید که چه کاری می توانید انجام دهید.

پیش آگهی عفونت پوست بسته به علت آن متفاوت است. اکثر انواع عفونت های باکتریایی به خوبی به داروها پاسخ می دهند. گونه های خاصی از باکتری ها مانند استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) به آنتی بیوتیک های رایج مقاوم هستند و درمان آنها دشوارتر است.

امروز با جراحی زیبایی و ترمیمی جوان‌تر شدن را کشف کنید! مشتاق برای شروع؟ با دکتر مهریار زرین جویی تماس بگیرید تا قرار ملاقات خود را تعیین کنید.

update in aban 1400

, , , , , , , , ,
نحوه درمان لک ها توسط بهترین پزشک پوست در اصفهان
آنچه می توانید از بلفاروپلاستی انتظار داشته باشید؟