بهترین پزشک پوست اصفهان | دکتر مهریار زرین جویی | بلفاروپلاستی اصفهان

آنچه باید در مورد پولیپکتومی بدانید؟

برداشتن پولیپ | بلفاروپلاستی اصفهان | بهترین پزشک پوست در اصفهان

پولیپکتومی برداشتن پولیپ است. رایج ترین انواع پولیپکتومی، پلی پکتومی رحم و پلی پکتومی روده بزرگ است.

با این حال، پزشک می تواند در هر ناحیه از بدن که پولیپ ایجاد می کند، مانند بینی یا معده، پولیپکتومی انجام دهد.

پولیپکتومی شامل برداشتن پولیپ هایی است که ممکن است علائم ایجاد کنند، ممکن است سرطانی باشند یا نیاز به معاینه داشته باشند.

حقایق سریع در مورد پلی پکتومی:

بیشتر پولیپ ها توده های خوش خیم هستند، به این معنی که حاوی سرطان نیستند.
در بیشتر موارد، پزشک می تواند پولیپ را در حالی که فرد بیدار است، بردارد.
روش صحیح برداشتن پولیپ به اندازه و محل پولیپ بستگی دارد.
پلی پکتومی ایمن است و میزان عوارض آن کم است.

انواع پولیپکتومی

دو نوع رایج پولیپکتومی، پلی پکتومی رحم و پولیپکتومی روده بزرگ هستند.

دکتر مهریار زرین جویی ، بهترین پزشک پوست در اصفهان  و همچنین پزشک پوست ، مو ، زیبایی در اصفهان هستند که در انجام انواع جراحی های سرپایی و بدون نیاز یه بیهوشی بیش از ۱۴ سال تجربه دارند و از جمله تخصص های ایشان برداشتن پولیپ می باشد و از افتخارات دکتر زرین جویی پزشک برتر استان اصفهان در سال ١٣٩٠ از طرف معاونت غذا و دارو به لحاظ تجویز منطقی دارو می باشند.

پولیپکتومی رحم روشی برای برداشتن پولیپ در بافت آندومتر، بافتی است که داخل رحم را می پوشاند. پولیپکتومی کولون شامل برداشتن پولیپ در روده بزرگ است.

بهترین پزشک پوست اصفهان | دکتر مهریار زرین جویی | بلفاروپلاستی اصفهان

پولیپ ها ممکن است در سایر نواحی بدن نیز ایجاد شوند. برخی دیگر از نقاط نسبتاً رایج پولیپکتومی عبارتند از:

بینی
دهانه رحم
تارهای صوتی
معده

پولیپ چیست؟

پولیپ ها از بافت به فضاهای توخالی در بدن رشد می کنند. به عنوان مثال، پولیپ های روده بزرگ از بافت کولون شروع می شوند و سپس به فضای توخالی داخل آن گسترش می یابند.

بیشتر آنها خوش خیم هستند، اما برخی سرطانی یا پیش سرطانی هستند. رد کردن سرطان بدون معاینه پولیپ امکان پذیر نیست، بنابراین بسیاری از پزشکان برای آزمایش سرطان، برداشتن روتین را توصیه می کنند.

هر آنچه که باید در مورد برداشتن خال بدانید

آیا آنها رایج هستند؟

پولیپ ها شایع هستند و اکثر مردم نمی دانند که پولیپ دارند. تقریباً ۲۰ تا ۳۰ درصد از مردم در ایالات متحده پولیپ روده بزرگ دارند.

پولیپ رحم در افراد ۴۰ تا ۴۹ ساله شایع ترین منبع مورد اعتماد است. حدود ۱ تا ۵ درصد سرطانی هستند و خطر ابتلا به پولیپ سرطانی رحم در افرادی که یائسه هستند بیشتر است.

چقدر بزرگ می شوند؟

حتی زمانی که برخی از پولیپ ها سرطانی نیستند، می توانند بسیار بزرگ شوند. هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند، ممکن است جریان خون را تغییر دهند، به اندام ها فشار وارد کنند و طیف وسیعی از علائم دیگر را ایجاد کنند.

آمادگی برای پولیپکتومی به تکنیک جراحی و محل پولیپ بستگی دارد.

افرادی که با بی حسی موضعی تحت برداشتن پولیپ رحم قرار می گیرند، ممکن است نیاز به آمادگی خاصی نداشته باشند.

با این حال، پولیپکتومی کولون مستلزم خالی بودن کولون است. افراد ممکن است نیاز به استفاده از تنقیه، ملین یا هر دو در ۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل از جراحی داشته باشند.

تکنیک های جراحی و انتظارات

بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای این عمل بیدار باشند. برخی دیگر ممکن است بخواهند بیهوشی عمومی دریافت کنند. در این حالت، پزشک معمولاً از طریق سوزن IV به فرد یک آرام بخش می دهد. این باعث می شود آنها احساس خواب آلودگی و آرامش کنند.

پزشکان می توانند اکثر پولیپ ها را با آندوسکوپ بردارند. این لوله ای است که پزشک وارد بدن می کند و نیازی به برش بزرگ را از بین می برد. برای پولیپکتومی رحم، پزشک هیستروسکوپ را از طریق واژن وارد دهانه رحم و رحم می کند. دوربین کمک می کند تا محدوده به سمت پولیپ هدایت شود.

در طی یک پولیپکتومی کولون، پزشک کولونوسکوپ را از طریق رکتوم وارد می کند. مانند پولیپکتومی رحم، دوربین به پزشک کمک می کند تا پولیپ را پیدا کند.

بلفاروپلاستی پلک پایین چیست؟

پزشکان از تکنیک های جراحی مختلفی برای برداشتن پولیپ استفاده می کنند. بعید است که تکنیک حذف خاص بر تجربه فرد از جراحی تأثیر بگذارد.

پیشنهاد مطالعه: همه چیز درباره از بین بردن چربی باکال برای گونه های نازک تر

برخی از گزینه ها عبارتند از:

پلیپکتومی دام داغ:

پلیپکتومی دام داغ (HSP) درمان ارجح برای اکثر پولیپ ها است و از یک دام گرم استفاده می کند. دام حلقه ای است که می تواند پولیپ را گرفته و خارج کند. جراح همچنین ممکن است از الکتروکوتر برای سوزاندن بافت پولیپ باقی مانده استفاده کند.

پولیپکتومی دام سرد:

پلیپکتومی دام کول (CSP) از یک دام سرد استفاده می کند و برای پولیپ های کوچک (۱-۵ میلی متر) ترجیح داده می شود.

پولیپکتومی فورسپس سرد یا گرم:

یک روش قدیمی تر از فورسپس برای شل کردن پولیپ و برداشتن پولیپ های کوچک استفاده می کند. جراح همچنین از یک سیم برای برداشتن بخشی از پولیپ که به داخل بافت امتداد می‌یابد، یا در صورت گرم بودن، از روشی به نام الکتروکوتر استفاده می‌کند تا بافت پولیپ باقی‌مانده را بسوزاند و از خونریزی جلوگیری کند.

فرد ممکن است در حین عمل احساس فشار یا کشیدن کند، اما نباید دردی احساس کند. بسته به محل پولیپ و سایر عوامل، پزشک ممکن است قبل، حین یا بعد از عمل به فرد داروی ضد درد بدهد.

وقتی پولیپ ها بسیار بزرگ هستند، برداشتن آنها از طریق یک برش ممکن است ضروری باشد. این روش پیچیده تر است و معمولاً نیاز به بیهوشی عمومی دارد.

دکتر مهریار زرین جویی ، متخصص بلفاروپلاستی اصفهان اینجاست.

بهبود

بهبودی پس از پولیپکتومی کولون نسبتاً سریع است و بیشتر افراد می توانند بلافاصله به رژیم غذایی معمول خود بازگردند. افراد ممکن است پس از انجام این عمل، به خصوص بلافاصله پس از عمل، درد خفیف، گاز گرفتگی یا گرفتگی احساس کنند، اما این علائم معمولاً کوتاه مدت هستند.

مصرف داروهای مسکنی که پزشک تجویز می کند می تواند کمک کننده باشد.

داشتن مقداری خونریزی برای چند روز پس از پولیپکتومی رحم طبیعی است، اما اگر خونریزی بسیار شدید بود، متوقف شد و دوباره شروع شد، یا بوی بدی داشت که می تواند نشان دهنده عفونت باشد، با پزشک تماس بگیرید.

تزریق زل به لب چگونه است؟

پس از اینکه جراح پولیپ را بردارد، آن را برای آزمایش به آزمایشگاه می فرستد. اگر پولیپ سرطانی نباشد، فرد ممکن است پس از برداشتن تحت معاینه قرار گیرد اما احتمالاً نیازی به درمان بیشتر نخواهد داشت.

چگونه می دانید که به یکی نیاز دارید؟

اکثر افراد مبتلا به پولیپ نمی دانند که آنها را دارند.

هنگامی که علائم ایجاد می کنند، پزشک ممکن است آزمایش های غربالگری را توصیه کند. در برخی موارد، پزشکان پولیپ را به عنوان بخشی از غربالگری برای چیز دیگری کشف می کنند. این به این معنی است که افراد در صورت انجام آزمایش غربالگری که می تواند پولیپ ها را تشخیص دهد، احتمال بیشتری برای انجام پولیپکتومی دارند.

افرادی که علائم مرتبط با پولیپ خود را دارند، مانند درد یا خونریزی، معمولاً نیاز به برداشتن پولیپ دارند.

مانند همه جراحی ها، پلی پکتومی نیز خطراتی دارد. این شامل:

سوراخ شدن اندام:

این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که جراح عضوی را که در حال جراحی است سوراخ می‌کند. این می تواند کشنده باشد، اما نادر است.

عفونت:

پولیپکتومی باعث ایجاد زخم می شود و هر زخمی ممکن است عفونی شود. زمانی که افراد توصیه های پزشک را پس از عمل جراحی انجام نمی دهند یا در حال حاضر از سلامت مطلوب برخوردار نیستند، احتمال عفونت بیشتر است.

خونریزی بیش از حد:

گاهی اوقات زخم به خوبی بهبود نمی یابد و باعث خونریزی بیش از حد می شود.

برداشتن ناقص:

در برخی موارد، روش اول ممکن است مقداری از بافت را پشت سر بگذارد و نیاز به پلی پکتومی دوم را داشته باشد.

نتیجه چیست؟

پولیپکتومی یک روش معمول است که می تواند علائم پولیپ را از بین ببرد و سرطان را آزمایش کند. مانند هر روش دیگری، افراد باید مزایا و خطرات آن را با کمک پزشک بسنجند.

با این حال، برای اکثر دریافت کنندگان پولیپکتومی، این روش یک ناراحتی جزئی است که می تواند باعث آرامش خاطر و رهایی از علائم دردسر شود.

, , , , , , , , , , , , , , , ,
گزینه های جراحی پلک چه مواردی هستند؟
نتایج میکرونیدلینگ چقدر طول می کشد؟