دکتر مهریار زرین جویی | پزشک زیبایی اصفهان

آر اف فرکشنال چه کاربردی دارد ؟

آر اف فرکشنال چه کاربردی دارد ؟

یکی از جدید ترین روش‌های جوانسازی پوست روش آر اف فرکشنال (Fractional RF) است. روشی ایمن و کم‌ خطر که می تواند نتایج بسیار خوبی را به شما دهد. در این روش درمانی از امواج رادیویی استفاده می‌شود. با کمک امواج رادیویی ایمنی می توان به لایه ی میانی پوست نفوذ کرده و عمل کلاژن سازی را تحریک کرد و سپس تغییرات را در پوست شما به عمل آورد.در نهایت این تغییرات، تجربه ی پوستی زیبا را به شما می بخشد.
دستگاه آر اف فرکشنال دارای سوزنهایی ظریف می باشد که این سوزن ها برای جلوگیری از ایجاد حساسیت در پوست شما با روکشی از طلا پوشیده شده است و قطری در حدود ۲۰۰ میکرون دارد.

تعداد این سوزن ها ۴۹ عدد هست که به طور کامل عایق بندی شده و فقط نوک آنها آزاد می باشد. عمق نفوذ این سوزن ها در پوست از ۵% تا ۵/۳میلی متر متغیر است که بسته به نوع مشکل شما قابل کنترل است. بنابراین تخریب حرارتی در عمق بافت صورت زمانی انجام می شود که انرژی آر اف آزاد شود.

  • سفت کردن غبغب و ناحیه فک
    • درمان چروک های پوستی
    • کنترل بیش از حد ترشح چربی پوست
    • درمان جوش های فعال صورت
    • درمان اسکار آکنه
    • درمان تعریق بیش از حد
    • درمان ترک های پوستی
    • بهبود رنگ و بافت پوست
    • بسته شدن منافذ باز پوست

مزایای آر اف فرکشنال

  • برای انواع پوست قابل استفاده می باشد.
    • انجام گیری این روش درمانی بر روی تمامی نواحی صورت و گردن.
    • قابل کنترل بودن سطح دستگاه در میزان حرارت و عمق نفوذ سوزن ها.
    • نیاز به استفاده از قدرت بیشتر در قسمت هایی که چین و چروک عمیق تر است.
    • کاهش قدرت و نفوذ سوزن در نواحی حساس تر مانند نواحی استخوانی، دور چشم، لب ،پیشانی و. . .
    • آسیب نزدن به لایه سطحی پوست.
    • ایجاد نشدن هیچگونه سوختگی در سطح پوست.
    • عدم ایجاد تغییر رنگ در سطح پوست.
    • دوره استراحت بسیار کوتاه

معایب آر اف فرکشنال

استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال برای افرادی که فشار خون بالایی دارند و یا از بیماری دیابت رنج می برند، افرادی که به تازگی در معرض خورشید بوده و پوستشان شل شده، افرادی که به تازگی پوستشان را برنزه کرده اند یا در معرض نور خورشید قرار داشته اند، افرادی که از باتری قلب (پیس میکر) یا دفیبریلاتور قلب استفاده می کنند و افراد مبتلا به بیمارهایی چون التهاب شدید پوستی، کلوئید یا گوشت اضافه منع شده است.

عوارض آر اف فرکشنال

 

عوارض جانبی آر اف فرکشنال، بسته به درمان ممکن است شامل تورم یا اِدِم موقت، قرمزی و سوزش و لکه باشد اما در کل عوارض محدود و کوتاه مدتی دارد و به استراحت بعد از درمان هم نیاز ندارد.
البته این عارضه ها در همه ی افراد دیده نمی شود و اگر هم رخ بدهد، ظرف حداکثر ۲۴ ساعت خوب می‌شود. در موارد نادر ممکن است تا یک هفته ماندگار شود.
عوارض مطرح شده بسیار نادر هستند و گاهی مشکلات ایجاد شده ناشی از خطای پزشک یا نامناسب نبودن شرایط متقاضی برای دریافت درمان آر اف م باشد که البته این عوارض هم موقتی هستند ولی مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا برطرف شوند.

آر اف فرکشنال مناسب کیست ؟

لیزر آر اف برای افرادی که با افزایش سن شاهد افتادگی کم پوست خود هستند گزینه مناسبی است. در نظر داشته باشید این روش در هر جایی از بدن که با افتادگی رو به رو است، قابلیت انجام پذیری دارد. بیشتر افرادی که تصمیم می گیرند روش لیزر آر اف فراکشنال را انجام دهند دچار شلی پوست خفیف هستند و علاقه ای به روش های تزریقی ندارند.

پیشنهاد مطالعه
درمان اسکار آکنه - سابسیژن چقدر موثر است؟

همچنین افرادی که دچار آفتاب سوختگی شدند و شرایط لازم برای انجام این روش را دارند، می توانند از لیزر ار اف استفاده نمایند اما برای افرادی که عضلات آنها بسیار ضعیف است و بیش از اندازه چربی زیر پوستی دارند ، بسیار مناسب نیست و نتیجه خوبی برای این افراد به همراه ندارد.

باید ها و نباید های قبل و بعد از آر اف فرکشنال

قبل از درمان آر اف بهتر است مواردی که در ادامه ذکر می شود را با پزشک خود درمیان بگذارید. اگر سابقه ی زخمی را داشته اید که بهبودی آن مدت زمان زیادی طول کشیده، مبتلا به بیماری های عفونی هستید مانند هپاتیت و. . .، قبلاً جراحی زیبایی پلک، تزریق بوتاکس و. . . انجام دادید ،از برای رفع مشکلات پوستی خود داروی خاصی را مصرف می کنید.

البته موارد بالا هیچ کدام مانع از انجام درمان آر اف فراکشنال برای افراد نمی شود فقط در نحوه ی کار و طریقه ی انجام این تکنیک توسط پزشک تاثیر گذارند.

بعد از انجام درمان آر اف فرکشنال نسبت به نکات زیر توجه داشته باشید:

از صابون های لایه بردار و ترمیم کننده برای شستن پوست استفاده نکنید زیرا این کار پوست را تحریک و اختلالاتی را در آن ایجاد می کند. از مصرف داروهای ضد التهابی مانند آسپرین خودداری کنید. به هیچ عنوان از کمپرس یخ در ناحیه درمان برای از بین بردن مشکلاتی مانند تورم، سوزش و. . . استفاده نکنید زیرا ممکن است عوارضی را برای پوست شما به همراه داشته باشد.

داشتن احساس درد کاملا طبیعی است و می توانید با مشورت دکتر از مسکن استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب بسیار ضروری است. بعد از گذشت یک روز می توانید از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنید. سعی کنید در دوره بعد از عمل آر اف مایعات زیاد مصرف کنید.

بعد از مدت دو هفته نتایج لیزر آر اف مشخص می شود و در حدود سه ماه تولید کلاژن در پوست شما ادامه خواهد داشت که مطمئناً نتایج لذت بخشی را به همراه دارد.

پاسخ به رایج‌ترین سوالات

۰٫ عملکرد دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی به چه صورت است؟

دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی از ۱۰ یا ۲۵ عدد سوزن یکبار مصرف در ابعاد میکرو ساخته شده است. این سوزن‌ها به آرامی وارد پوست بیمار شده و انرژی RF را به پوست اعمال می‌کنند. پوست برای بهبود بخشیدن به این زخم‌ها شروع به تولید کلاژن بیشتر می‌کند. در نتیجه پوستی سفت‌تر و جوان‌تر به دست می‌آید. همچنین انرژی RF اعمال شده توسط آن‌ها قابل کنترل بوده و هیچ گونه خطری برای پوست نخواهد داشت. این روش جوانسازی تقریبا بدون عوارض جانبی بوده و دارای اثرات طولانی مدت می‌باشد.

۷٫  دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی با روش‌های میکرونیدلینگ سنتی چه تفاوت‌هایی دارد؟

روش میکرونیدلینگ سنتی توسط دستگاه دستی با سری دارای سوزن‌های میکرو استریل و یکبار مصرف تشکیل شده است انجام می‌گیرد. در نتیجه در لایه‌های سطحی پوست توسط این سوزن‌ها خراش‌هایی ایجاد می‌شود. همچنین در طول درمال از سرم‌ و ویتامین‌های مناسب برای تقویت و جوانسازی پوست استفاده می‌کنند. در انتها به دلیل تحریک کلاژن‌سازی پوستی جوان و شاداب به بیماران هدیه داده می‌شود. اما در روش آر اف فرکشنال سوزنی علاوه بر تمامی موارد گفته شده اعمال انرژی RF نیز اضافه شده است. در نتیجه علاوه بر تمامی مزایای روش قبلی نتیجه‌گیری سریعتر و چشمگیرتری عاید خواهد شد.

۲٫فناوری به کار رفته در دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی به چه صورت می‌باشد؟

انرژی RF نوعی انرژی الکتریکی است که در حوزه پزشکی برای گرم کردن آرام و ایمن پوست استفاده می‌شود. گرم کردن لایه درم پوست تا حدود ۶۰ درجه سانتیگراد باعث ایجاد کلاژن و الاستین برای سفت‌تر شدن پوست می‌گردد. فناوری به کار رفته در دستگاه‌های آر اف فرکشنال سوزنی در دو نوع تک قطبی یا دو قطبی است. به این صورت که در دستگاه‌های RF تک قطبی از یک پد برای ایجاد اتصال بین بیمار و زمین استفاده می‌شود. اما در دستگاه‌های RF دو قطبی انرژی الکتریکی بین الکترودها ایجاد می‌شود. همچنین میزان انرژی اشعه آر اف متغیر بوده و با توجه به نوع پوست و مشکل بیمار قابل تنظیم است. در نتیجه پزشک این اطمینان را به بیماران می‌دهد که هیچ آسیبی به پوست وارد نخواهد شد.

پیشنهاد مطالعه
برخی از بهترین درمان‌های صورت دکتر مهریار زرین جویی برای جوان‌تر به نظر رسیدن

۳٫ مزایای کلی استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی چیست؟

درمان علایم پیری پوست با استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی دارای مزایای بسیاری می‌باشد. از جمله مزیت‌ها می‌توان به کوتاهی دوره درمان، نتیجه‌گیری سریع، عدم عوارض جانبی، غیر تهاجمی بودن و … اشاره کرد. لذا امروزه اکثر بیمارانی که از داشتن ظاهر ناخوشایند پوست خود رنج می‌برند این روش بهترین گزینه ممکن می‌باشد.

۴٫ مزایای استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی در مقایسه با سایر روش‌های غیر تهاجمی جوانسازی پوست چیست؟

استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی در مقایسه با دستگاه‌های غیر تهاجمی مشابه مزیت‌های بسیار زیادی دارد. از جمله مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:

  • ارائه بهترین نتیجه‌ها با کمترین عارضه جانبی است.
  • داشتن حداقل عارضه جانبی باعث شده تا در مقایسه با سایر روش‌ها دوره نقاهت نداشته باشد. در نتیجه بیمار می‌تواند بلافاصله بعد از جلسه درمانی به زندگی روزمره خود بپردازد.
  • بر خلاف دستگاه‌های جوان‌سازی پوست به کمک لیزر قابلیت استفاده بر روی تمامی پوست‌ها اعم از روشن و تیره دارد.
  • روش آر اف بر روی لایه‌های زیر اپیدرم اعمال می‌شود. در حالی که روش‌های دیگر فقط لایه اپیدرم پوست را هدف قرار می‌دهند.
  • تاثیر جوانسازی پوست به روش دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی نسبت به سایر روش‌ها طولانی مدت می‌باشد.

۵٫  دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی برای درمان چه مواردی قابل استفاده است؟

یکی دیگر از دلایلی که باعث تقاضای بالای این دستگاه در بازار جوانسازی پوست شده کاربرد گسترده آن است.. از جمله رایج‌ترین کاربردهای دستگاه RF عبارتند از:

  • از بین بردن خطوط ریز اطراف چشم و دهان
  • از بین بردن چین و چروک صورت
  • حذف جای جوش‌های آکنه، آبله مرغان و زخم‌های عمیق ایجاد شده روی پوست
  • درمان افتادگی و شل شدگی پوست صورت، گردن و قفسه سینه
  • کوچک کردن منافذ بزرگ و قابل رویت پوست
  • از بین بردن ترک‌های پوستی ناشی از افزایش و کاهش ناگهانی وزن

۶٫  بیماران با قصد استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی به چند جلسه درمانی نیاز خواهند داشت؟

تعیین تعداد جلسات درمانی به کمک دستگاه آر اف فرکشنال با صلاح‌دید پزشک تعیین می‌شود. در حالت کلی بیشتر بیماران بعد از گذراندن ۳ جلسه درمانی به فاصله ۴-۳ هفته به نتایج دلخواه خواهند رسید. معمولا تعداد جلسه‌ها با توجه به نوع و رنگ پوست بیمار و شدت نارضایتی او از مشکلی پوستی بستگی دارد.

۷٫  چه کسانی می‌توانند از درمان مشکلات پوستی به کمک دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی بهره ببرند؟

روش درمانی RF یک روش بسیار بی‌خطر محسوب می‌شود. به طوری که می‌توان آن را بر روی تمامی پوست‌ها و بر روی تمامی نقاط بدن اعمال کرد. به همین دلیل به غیر از افرادی که دچار بیماری خاصی نیستند می‌توان این روش را به همه پیشنهاد داد.

۸٫  افرادی که قصد استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی دارد چه کارهایی باید قبل از جلسه درمانی انجام دهند؟

از سوالاتی که در این حوزه پرسیده می‌شود این است که افراد قبل جلسه درمانی چه کارهایی باید انجام دهند. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم هیچ کار خاصی لازم نیست قبل استفاده از دستگاه RF انجام دهید. فقط کافی است تا به مدت ۱ تا ۲ هفته حمام آفتاب نگیرید و برنزه نشوید. همچنین حداقل ۱۰ روز قبل نباید داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، امگا ۳ مصرف کنید.

پیشنهاد مطالعه
زاویه سازی فک بوسیله تزریق ژل چگونه است؟

۹٫  روش درمان با دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی به چه صورت است؟

قبل هر اقدامی در درمان به کمک دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی پوست منطقه مورد نظر باید تمیز شسته شود. سپس پزشک از یک پماد موضعی قوی برای ایجاد بی‌حسی در ناحیه درمان کمک می‌گیرد. اگر جز افرادی هستید که نسبت به درد بسیار حساسید پزشک با صلاح‌دید خود قرص آرامش‌بخشی را تجویز خواهد کرد. بهتر است خود را برای خونریزی‌های خفیف و سطحی پوست که در اثر ورود سوزن‌ها ایجاد می‌شوند آماده کنید. البته این زخم‌ها موقتی بوده و بعد از چند روز تمامی عوارض ایجاد شده به کلی از بین خواهند رفت. سپس نتایج مطلوب در پوست مشاهده خواهند شد.

۱۰٫ عوارض جانبی بعد از درمان با دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی چیست؟

در حالت کلی روش درمان و جوانسازی پوست با دستگاه RF دارای عوارض جانبی زیادی نمی‌باشد. چرا که یک روش درمانی غیر تهاجمی محسوب می‌شود. اما در حالت کلی خونریزی بسیار خفیف در اثر خراش‌های ایجاد شده توسط سوزن‌ها دیده می‌شوند. همچنین قرمزی و التهاب خفیف از دیگر عوارض جانبی آن به حساب می‌آیند. البته ناگفته نماند که تمامی این عوارض بعد از حدود ۱ هفته از بین می‌رود. در نتیجه هر آنچه که انتظار داشتید را مشاهده خواهید کرد. اگر التهابات پوستی شما شدید باشد می‌توانید ۲۴ ساعت بعد با کرم‌های آرایشی آن‌ها را بپوشانید. حتما تا زمانی که پوستتان ملتهب است از قرار گرفتن زیر نور آفتاب اجتناب کنید.

۱۱٫ نتایج مثبت حاصل از درمان با دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی بعد از چه مدتی مشاهده خواهد شد؟

اگر جز افراد عجول برای مشاهده نتایج دلخواه هستید روش آر اف فرکشنال سوزنی گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. چرا که پوست برای تولید کلاژن و الاستین جدید و ترمیم سلول‌های قدیمی و آسیب دیده به زمان احتیاج دارد. پس انتظار مشاهده نتایج فوری و سریع بعد از جلسه درمانی را نداشته باشید. شما باید حدود ۳ جلسه درمانی با فاصله تقریبا ۳ هفته را بگذرانید تا آنچه انتظار دارید را مشاهده کنید.

 

۱۲٫                        آیا جوانسازی پوست با دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی بی خطر است؟

با قاطعیت می‌توان گفت بله دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی کاملا بی‌خطر است. چرا که انرژی آر اف سطحی‌ترین لایه پوست را از بین می‌برد. در حالی که سوزن‌های میکرو لایه درم را هدف قرار می‌دهند. در نتیجه این روش غیر تهاجمی در مقایسه با روش‌های مشابه دیگر بسیار کم خطر محسوب می‌شود. همچنین با این دستگاه عوارض جانبی مثل سوختگی و افزایش فشار خون که در دستگاه‌های لیزر دیده می‌شوند وجود ندارد.

 

۱۳٫    آیا می‌توان از دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی در کنار سایر روش‌های درمانی استفاده کرد؟

پاسخ این سوال بله می‌باشد. البته ناگفته نماند که درمان مشکلات پوستی به کمک دستگاه آر اف فرکشنال سوزنی کافی است. با این حال در صورت تمایل یا با صلاح‌دید پزشک می‌توان از روش‌های مکمل و دیگری به طور همزمان بهره‌برد. در نتیجه نتایج خیلی بهتر و سریع‌تری مشاهده خواهد شد. از جمله روش‌های مرسوم که به صورت همزمان می‌توان استفاده کرد عبارتند از: بوتاکس، پرکننده‌ها، IPL، BBL و …

 

در مطب دکتر مهریار زرین جویی، بهترین پزشک زیبایی اصفهان انجام آراف فرکشنال در اصفهان

با بالاترین کیفیت ممکن انجام میگردد، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های مطب تماس حاصل نمایید و به پیج اینستاگرامی دکتر مهریار زرین جویی بهترین پزشک پوست و مو و زیبایی اصفهان مراجعه کنید

 

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
لاغری با هایفو چیست؟
نوشتهٔ بعدی
دستگاه کربوکسی تراپی چیست ؟

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 10
  • 9
  • 52
  • 42
  • 438
  • 1,531
  • 39,192
  • 139,513
  • 93,880

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست