درمان خانگی عفونت پوستی

درمان های خانگی عفونت پوستی

درمان های خانگی عفونت پوستی

در این مقاله برخی از درمان های خانگی عفونت های پوستی را برای شما عزیزان بیان کنیم . ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که آیا عفونت های پوستی با درمان های خانگی قابل درمان می باشند یا خیر ؟ درمان های خانگی  کدام اند ؟ آیا درمان های خانگی برای عفونت های خیفیف پوستی موثر است ؟ آیا برای درمان عفونت های پوستی شدید درمان های خانگی موثر است ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

در حقیقت باید بگوییم که هر چیزی می‌ تواند باعث عفونت پوستی شود. قارچ، باکتری، ویروس، انگل یا نیش حشرات. این علت‌ها بیشتر به نوع عفونتی که دارید بستگی دارند. در ادامه چند عامل را که ممکن است باعث عفونت پوستی شوند به شما معرفی می‌کنیم :

باکتری ها : زخم‌های باز، بریدگی‌ها و جراحت‌ها راه‌های عالی برای ورود باکتری‌ها به بدن هستند. یک بریدگی یا زخم و زیلی همیشه به معنی آن نیست که به عفونت مبتلا شده‌اید، اما بدن‌تان را در مقابل حمله‌ی باکتری‌ها آسیب پذیرتر می‌کند.

ویروس ها : این‌ها رایج‌ترین عوامل به وجود آمدن عفونت هستند. عفونت‌های ویروسی بسیار مسری هستند. رایج‌ترین ویروس‌هایی که باعث عفونت پوستی می‌شوند عبارتند از هرپس ‌ویروس، پاکس ویروس، و ویروس پاپیلوم انسانی این ویروس باعث زگیل می‌شود.

انگل ها : این‌ها حشرات ریزی هستند که خودشان را عمیقا در پوست فرو می‌کنند، در پوست‌تان تخمگذاری و از بدن شما تغذیه می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه
هر آنچه باید درباره بوتاکس برای تعریق بدانید؟

درمان های خانگی برای عفونت های پوستی

استفاده از سیر 

دو حبه سیر و دو قطره روغن زیتون ،  سیرها را ریز ریز و با روغن زیتون مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را به مدت ۳۰ دقیقه روی ناحیه‌ی مبتلا به عفونت قرار دهید. آن را با آب ولرم بشویید. این کار را سه بار در روز انجام دهید. چرا که سیر خواص آنتی بیوتیکی و ضد میکروبی دارد که به درمان عفونت‌های باکتریایی و قارچی کمک می‌کنند.

استفاده از ماست

ماست شیرین نشده و گلوله های پنبه ،  گلوله‌ی پنبه را در ماست شیرین نشده فرو کنید و آن را روی عفونت قارچی بگذارید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بعد آن را با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در روز تا عفونت کاملا از بین برود. ماست ساده حاوی پروبیوتیک‌هایی است که با تولید اسید لاکتیک به پیشگیری از عفونت‌ قارچی کمک می‌کند.

استفاده از زردچوبه 

۱ قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و ۱ قاشق چایخوری عسل ، هر دو ماده را با هم مخلوط و از آن ها خمیر درست کنید . این خمیر را روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید و بگذارید خشک شود. آن را با آب گرم بشویید این کار را دو بار در روز انجام دهید. زردچوبه حاوی کورکومین است که خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، و ضد قارچی دارد که به درمان عفونت‌ها کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه
جراحی پلک چگونه انجام می شود؟ - بلفاروپلاستی در اصفهان

استفاده از آلوئه ورا

ژل آلوئه ورای طبیعی را روی ناحیه‌ی مبتلا شده بمالید. بگذارید مدتی بماند و بعد با آب سرد بشویید. این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید. ژل آلوئه ورا حاوی آنتراکینون است که خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد.

استفاده از روغن درخت چایی 

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و ۲-۳ قطره روغن درخت چایی ، هر دو روغن را با هم مخلوط کنید و آن را روی ناحیه‌ی آسیب دیده بمالید. بگذارید حدودا نیم ساعت بماند و بعد آن را با آب بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید. روغن درخت چای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی دارد. این روغن می‌تواند طیف وسیعی از قارچ‌ها و باکتری‌ها را به نحوی کاملا موثر از بین ببرد.

استفاده از عسل  

یک قاشق چایخوری عسل و  ۱ قاشق چایخوری آب پیاز ، عسل و آب پیاز را با هم مخلوط کنید . مخلوط حاصله را بر روی ناحیه‌ی مبتلا شده بمالید. بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند و بعد آن را بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید . هر دوی پیاز و عسل خواص ضد میکروبی دارند. عسل از دوران‌های باستان (در طب سنتی) برای درمان زخم‌ها و عفونت‌ها استفاده می‌شده است.

استفاده از زنجبیل

خمیر زنجبیل و یا یک تکه زنجبیل تازه یا عصاره‌ی زنجبیل ، خمیر زنجبیل خام و تازه (یا تکه زنجبیل نصف شده یا عصاره) را مستقیما روی ناحیه‌ی مبتلا به عفونت بدگذارید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بعد با آب بشویید این کار را دو بار در روز انجام دهید. زنجبیل خواص ضد قارچی دارد که به جلوگیری از رشد قارچ‌ها روی پوست کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه
بوتاکس آرایشی چگونه کار می کند؟

استفاده از شنبلیله

۱ قاشق چایخوری تخم شنبلیله و آب و گلوله‌های پنبه ، تخم شنبلیله را بجوشانید تا نرم شود. گذارید آب آن سرد شود. از گلوله‌های پنبه استفاده کنید و مایع به دست آمده را روی ناحیه‌ی مبتلا شده بمالید. بگذارید خشک شود. آن را با آب سرد بشویید این کار را دو بار در روز انجام دهید .تخم شنبلیله حاوی خواص ضد باکتریایی است که مانع از رشد باکتری‌های جوش زا بر روی پوست می‌شود.

برخی از درمان های خانگی را در این مطلب ارائه نمودیم باید بدانید که درمان های خانگی برای عفونت های خفیف وستی موثر می باشند در صورتی که عفونت پوستی شما شدید باشد حتما باید به پزشک مراجعه نمایید . پیشنهاد ما به شما دوستان عزیز دکتر مهریار زرین جویی می باشد . امیدوارم که از خواندن این مطلب هم به اطلاعات کافی رسیده باشید هم به پاسخ سوالات خود.

دکتر مهریار زرین جویی

پوست، مو، زیبایی، لیزر 

پزشک پوست اصفهان

عمل زیبایی پلک اصفهان

جهت کسب اطلاع از آدرس و ساعات کاری و شماره تماس و گرفتن نوبت به صفحه تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

, ,
نوشتهٔ پیشین
عفونت های پوستی
نوشتهٔ بعدی
علت های فررفتگی ناخن در گوشت

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 41
  • 33
  • 48
  • 32
  • 375
  • 1,564
  • 38,453
  • 139,731
  • 94,040

پست های مرتبط

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست