از بین بردن چین و چروک

کدام روغن های ضروری به از بین بردن چین و چروک کمک می کنند؟

کدام روغن های ضروری به از بین بردن چین و چروک کمک می کنند؟

از بین بردن چین و چروک

با افزایش سن، پوست شروع به شکسته شدن می کند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. این فرآیند طبیعی باعث ایجاد چین و چروک و خطوط ریز روی صورت در اطراف پیشانی، دهان و چشم می شود.

اگرچه روغن های ضروری چین و چروک ها را به طور کامل از بین نمی برند، اما ممکن است بتوانند ظاهر آنها را کاهش دهند. آنها همچنین یک جایگزین طبیعی برای کرم ها و لوسیون های شیمیایی هستند.

در این مقاله تعدادی از بهترین اسانس ها را برای پیشگیری و کاهش چین و چروک ها کشف کنید.

دکتر مهریار زرین جویی ، بهترین پزشک پوست در اصفهان  و همچنین پزشک پوست ، مو ، زیبایی در اصفهان هستند که در انجام انواع جراحی های سرپایی و بدون نیاز یه بیهوشی بیش از ۱۴ سال تجربه دارند و از جمله تخصص های ایشان از بین بردن چین و چروک می باشد و از افتخارات دکتر زرین جویی پزشک برتر استان اصفهان در سال ١٣٩٠ از طرف معاونت غذا و دارو به لحاظ تجویز منطقی دارو می باشند.

بهترین اسانس ها برای رفع چین و چروک

در اینجا ۱۰ روغن ضروری وجود دارد که می تواند به افراد در کاهش ظاهر چین و چروک کمک کند:

۱٫ لیمو

روغن های ضروری چین و چروک ها را به طور کامل از بین نمی برند، اما ممکن است به کاهش ظاهر آنها کمک کنند.
لیمو به دلیل محتوای ویتامین C و فواید بالقوه سلامتی برای سیستم ایمنی شناخته شده است. با این حال، روغن لیمو در انواع محصولات مراقبت از پوست تجاری نیز استفاده می شود تا به کاهش علائم پیری مانند چین و چروک کمک کند.

پیشنهاد مطالعه
مزوتراپی برای لک صورت؛ روشی برای جوانسازی پوست!

مطالعات منبع معتبر دریافته اند که روغن لیمو می تواند به کاهش آسیب ناشی از اکسیداسیون کمک کند. روغن لیمو همچنین ممکن است به جلوگیری از آسیب نور خورشید که می تواند منجر به چین و چروک شود کمک کند.

همه اسانس های مرکبات، از جمله لیمو و گریپ فروت، پوست را نسبت به نور خورشید حساس تر می کنند. اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید تا چند ساعت پس از استفاده از اسانس مرکبات ضروری است، بنابراین عاقلانه است که آنها را قبل از خواب استفاده کنید.

۲٫ چوب صندل

مطالعات اولیه منبع معتبر نشان می دهد که چوب صندل ممکن است خواص ضد التهابی داشته باشد. علاوه بر این خواص، چوب صندل ممکن است به بازگرداندن رطوبت به پوست کمک کند.

هنگامی که پوست به اندازه کافی هیدراته شود، ممکن است حجیم تر به نظر برسد و ظاهر خطوط ریز و چین و چروک را کاهش دهد.

۳٫ مریم گلی

مریم گلی کلاری گیاهی است خوشبو و مربوط به نوع مریم گلی که بسیاری از مردم در قفسه ادویه خود نگهداری می کنند.

نشان داده شده است که مریم گلی دارای اثرات آنتی اکسیدانی است. یک مطالعه به این نتیجه رسید که مریم گلی ممکن است به جلوگیری از آسیب دیدن DNA و پروتئین ها توسط رادیکال های آزاد کمک کند. رادیکال‌های آزاد مواد شیمیایی هستند که منبع مطمئنی هستند که به پوست آسیب می‌رسانند.

۴٫ انار

انار میوه ای پیچیده است که فواید سلامتی مختلفی دارد. مردم اغلب آنها را در غذاها و نوشیدنی های سالم به عنوان یک افزودنی غنی از مواد مغذی و خوش طعم استفاده می کنند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ به این نتیجه رسید که روغن انار می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد، که ممکن است به جلوگیری از ایجاد چین و چروک های جدید کمک کند.

پیشنهاد مطالعه
از جراحی لیپوساکشن چه انتظاری باید داشت؟ بهترین پزشک پوست در اصفهان
هنگامی که انار روی پوست استفاده می شود، ممکن است:
  • کاهش ظاهر لکه های خورشیدی
  • رشد سلول های سرطانی را متوقف کند
  • کاهش التهاب
از بین بردن چین و چروک

از بین بردن چین و چروک

۵٫ اسطوخودوس

اسطوخودوس رایحه ای متمایز و آرامش بخش دارد. اغلب در آروماتراپی و محصولات تجاری حمام استفاده می شود. تحقیقات فزاینده ای در حال بررسی فواید بالقوه این گیاه محبوب برای سلامتی است.

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۳، یک تیم تحقیقاتی اثرات آنتی اکسیدانی اسطوخودوس را بررسی کردند. یافته های آنها نشان داد که روغن اسطوخودوس به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو در مغز کمک می کند.

همین اثرات ممکن است به کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز هنگام استفاده روی پوست کمک کند. با این حال، برای اثبات اثربخشی روغن اسطوخودوس، باید مطالعات بیشتری با انسان ها انجام شود.

برخی از افراد به اسطوخودوس حساسیت دارند. توصیه می شود قبل از استفاده از هر ماده جدید روی پوست، آزمایش پچ انجام دهید.

۶٫ دانه هویج

در یک مطالعه در سال ۲۰۱۲، محققان خاطرنشان کردند که دانه های هویج دارای برخی اثرات آنتی اکسیدانی هستند. آنتی اکسیدان ها می توانند با توقف تجزیه سلول های سالم در پوست از پیری جلوگیری کنند.

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه که باید قبل از رفتن برای لیفت صورت بدانید

۷٫ یلانگ یلانگ

یلانگ یلانگ یک اسانس است که اغلب در عطر استفاده می شود. با این حال، طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۵، یلانگ یلانگ برخی از اثرات آنتی اکسیدانی را نشان داده است که می تواند به بازسازی پوست کمک کند.

پیشنهاد مطالعه
چه مدت طول می کشد تا بوتاکس عمل کند؟

به طور خاص، نشان داده شد که یلانگ یلانگ به بازسازی پروتئین ها و چربی های پوست کمک می کند و در عین حال تعداد رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. بسیاری از شرکت های مراقبت از پوست، یلانگ یلانگ را به محصولات خود اضافه می کنند تا از خواص درمانی بالقوه آن استفاده کنند.

۸٫ رزماری

رزماری گیاهی است که به دلیل طعم متمایز و همچنین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی آن شناخته شده است.

آنتی اکسیدان های رزماری ممکن است با متوقف کردن رادیکال های آزاد از شکستن خاصیت ارتجاعی پوست، از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ نشان داد که ۱۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز نتایج قابل توجهی در کاهش رادیکال های آزاد نشان می دهد.

۹٫ کندر

یک مطالعه نشان داد که کندر در کاهش ظاهر اسکار و ترک های پوستی روی پوست افراد موثر است. ممکن است همین اثر را روی چین و چروک و خطوط ریز داشته باشد.

علاوه بر این، کندر ممکن است کمک کند:

رنگ پوست.
رشد سلول های جدید پوست را افزایش دهد.

۱۰٫ گل رز

مطالعات منبع معتبر نشان می دهد که روغن گل رز ممکن است خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد التهابی داشته باشد. کاهش التهاب می تواند به کاهش پف و قرمزی پوست کمک کند.

روغن رز می تواند به ویژه برای تجدید سلول های پوست مفید باشد، که می تواند پوست را برای مدت طولانی تری جوان نگه دارد.

درصورت داشتن هرگونه سوال، راهنمایی بیشتر یا برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما راهنمایی تان کنند.

برای عضویت یا مشاهده در صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی همین جا کلیک کنید.

, , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
نحوه استفاده از روغن ها چگونه است؟
نوشتهٔ بعدی
چگونه از شر چین و چروک خلاص شویم؟

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 24
  • 14
  • 41
  • 33
  • 363
  • 1,535
  • 40,100
  • 139,099
  • 93,587

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست