درمان تورم پلک

۷ علت و درمان تورم پلک را بدانید؟

درمان تورم پلک

استی برآمدگی پلک آلرژی خستگی گریان لوازم آرایشی سلولیت مداری بیماری گریوز تبخال چشم بلفاریت مسدود شدن مجرای اشک چشم صورتی ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند ، قرار می دهیم. در صورت خرید از طریق پیوندهای موجود در این صفحه ، ممکن است کمیسیون کمی دریافت کنیم.

روند ما اینجاست پلک متورم فراتر از یک مزاحمت آرایشی است. این می تواند وحشتناک باشد ، به ویژه اگر تورم آنقدر شدید باشد که در بینایی فرد اختلال ایجاد کند. اکثر دلایل متورم شدن پلک ها بی ضرر هستند ، اما مشکلات ظاهری جزئی می توانند کاملاً جدی باشند. بنابراین ، اگر فردی پلک های متورمی داشته باشد ، بهتر است از چشم پزشک یا چشم پزشک مراقبت کنید.

اگر کسی قبلاً تورم پلک ها را تجربه کرده باشد ، احتمالاً برای چند روز در خانه ایمن است.

۱٫ چشمی قارچ نوعی عفونت است که ممکن است باعث تورم پلک ها شود.

stye (hordeolum) عفونت غده در پلک است. شایع ترین نوع قارچ غدد اشکی که در قسمت پایین مژه ها قرار دارند را آلوده می کند. گاهی اوقات به دلیل عفونت غدد چربی ، مژه ها در داخل پلک ایجاد می شوند. قلمها معمولاً به صورت توده های قرمز ، خارش دار ، دردناک و متورم شروع می شوند. در طول چند ساعت یا چند روز ، آنها شروع به شباهت به جوش می کنند.

برخی سر سفید دارند. در بیشتر موارد ، عفونت فقط یک غده اشکی یا چربی را تحت تأثیر قرار می دهد و نیازی به درمان ندارد. کمپرس گرم می تواند به تسکین درد کمک کند. تا زمانی که رنگ چشم از بین نرود ، مردم باید از محصولات چشمی از جمله آرایش و کرم دور چشم خودداری کنند. آنها همچنین هرگز نباید سعی کنند چاشنی را بکوبند زیرا این می تواند عفونت را گسترش داده و به چشم آسیب برساند.

دکتر مهریار زرین جویی ، بهترین پزشک پوست در اصفهان و همچنین پزشک پوست ، مو ، زیبایی در اصفهان هستند که در انجام انواع جراحی های سرپایی و بدون نیاز یه بیهوشی بیش از ۱۴ سال تجربه دارند و از جمله تخصص های ایشان درمان تورم پلک می باشد و از افتخارات دکتر زرین جویی پزشک برتر استان اصفهان در سال ١٣٩٠ از طرف معاونت غذا و دارو به لحاظ تجویز منطقی دارو می باشند.

درمان تورم پلک

آنتی بیوتیک ها ممکن است در موارد زیر کمک کنند:

چندین قلم به طور همزمان ظاهر می شود
stye بسیار دردناک است
علائم بدتر می شوند
تب ایجاد می شود
بینایی مختل می شود
اگر فردی هر کدام از این علائم را با استفاده از چاقی تجربه کرد ، باید با چشم پزشک تماس بگیرد.

عفونت چشم بعد از جراحی بلفاروپلاستی

۲٫ چالازیون

شالازیون شبیه یک قارچ است ، اما یک عفونت نیست. در عوض ، هنگامی که غده چربی در پلک مسدود می شود ، شالازیون ایجاد می شود.

افرادی که یک شالازیون داشته اند بیشتر تمایل دارند و برجستگی ها می توانند بسیار بزرگ شوند. با این حال ، چالازیا به ندرت درد می کند. آنها معمولاً پس از چند روز خود به خود ابراز می شوند ، شبیه به یک جوش.

کمپرس گرم می تواند به شلازیون سریعتر کمک کند.

وقتی چالازیا بسیار بزرگ شود ، می تواند در بینایی اختلال ایجاد کند و ممکن است دردناک شود. همچنین تشخیص تفاوت بین شالازیون ، عفونت چشم یا عفونت چشم دشوار است.

اگر برآمدگی بعد از چند روز برطرف نشد یا علائم دیگری از عفونت مانند تب وجود داشت ، فرد باید با چشم پزشک تماس بگیرد.

۳٫ آلرژی

اگر خارش ، قرمزی و آبریزش چشم با تورم پلک همراه باشد ، علت می تواند حساسیت چشم باشد. گرد و غبار ، گرده و سایر مواد حساسیت زا رایج می توانند چشم ها را تحریک کرده و باعث واکنش آلرژیک شوند.

آلرژی چشم به ندرت خطرناک است ، اما می تواند آزاردهنده باشد.

اجتناب از آلرژن های شناخته شده بهترین روش درمان است ، اما برخی از افراد از مصرف آنتی هیستامین ها مانند بنادریل رهایی می یابند. قطره چشم بدون نسخه که برای خرید آنلاین در دسترس است نیز می تواند به خارش و خشکی کمک کند ، اما در صورت تداوم علائم ، افراد باید با چشم پزشک تماس بگیرند. ممکن است پزشک آزمایش آلرژی یا درمان های تجویزی را توصیه کند.

پیشنهاد مطالعه: همه چیز درباره بلفاروپلاستی با پلاسما جت!

۴٫ خستگی

خستگی یا خستگی می تواند پلک ها را متورم و متورم نشان دهد. احتباس آب در طول شب نیز می تواند بر پلک ها تأثیر بگذارد. ممکن است صبح ها متورم و پف کرده به نظر برسد ، به خصوص اگر فرد خوب نخوابیده باشد.

آنچه که باید در مورد جراحی کیسه چشم یا عمل زیبایی پلک بدانید؟

استفاده از کمپرس سرد هنگام خوابیدن با سر بالا روی بالش ممکن است کمک کند. نوشیدن یک لیوان آب نیز ممکن است به کاهش احتباس مایعات و تورم کمک کند.

۵٫ گریه کردن

گریه می تواند رگ های خونی کوچک در چشم ها و پلک ها را پاره کند ، به ویژه اگر گریه شدید یا طولانی مدت باشد.

پلک های متورمی که بعد از گریه فرد ایجاد می شود ، می تواند در نتیجه احتباس مایعات باشد ، که در اثر افزایش جریان خون در ناحیه اطراف چشم ایجاد می شود.

استراحت ، کمپرس سرد ، بالا آوردن سر و نوشیدن آب ممکن است به شما کمک کند.

۶٫ لوازم آرایشی

گریه شدید ممکن است باعث احتباس مایعات در پلک شود و باعث تورم آن شود.
وقتی محصولات آرایشی و مراقبت از پوست وارد چشم می شوند ، می توانند چشم ها و بافت های اطراف را تحریک کرده و باعث ایجاد آشفتگی متورم ، قرمز و دردناک شوند.

چگونه می توان افتادگی پلک را درمان کرد و علت آن چیست؟

واکنش های آلرژیک به این محصولات همچنین می تواند باعث تورم پلک ها شود. اگر افراد دچار سوزش و تورم چشم می شوند ، باید از اشک مصنوعی (قطره چشم) که به صورت آنلاین و داروخانه در دسترس است استفاده کنند تا به تسکین ناراحتی کمک کنند.

اگر سوزش ادامه یابد یا بدتر شود ، فرد باید به چشم پزشک مراجعه کند. از قطره های سفید کننده چشم یا هرگونه محصول دیگر برای تسکین درد خودداری کنید. این محصولات می توانند واکنش های شیمیایی غیر منتظره ای با محصولات آرایشی و مراقبت از پوست داشته باشند.

۷٫ سلولیت مداری

سلولیت مداری یک عفونت در عمق بافت پلک است. این می تواند به سرعت گسترش یابد و اغلب بسیار دردناک است. حتی یک برش کوچک می تواند باکتری های کافی را برای ایجاد سلولیت مداری معرفی کند.

اگر پلک بسیار دردناک ، قرمز ، خط دار یا متورم است ، فرد باید به دنبال مراقبت های فوری پزشکی باشد.

سلولیت یک عفونت جدی است که نیاز به درمان آنتی بیوتیکی دارد. بسته به شدت عفونت ، ممکن است دریافت آنتی بیوتیک های داخل وریدی (IV) ضروری باشد.

, , , , , , , , , ,
۵ علت و درمان تورم پلک چه چیزهایی است؟
آیا آرایش کردن بر سلامت چشم شما تأثیر می گذارد؟