درمان تورم پلک

۵ علت و درمان تورم پلک چه چیزهایی است؟

۱٫ بیماری گریوز

بیماری گریوز یک اختلال غدد درون ریز است که باعث پرکاری تیروئید می شود. این وضعیت می تواند باعث شود تیروئید به اشتباه سلول ها را برای مبارزه با عفونت موجود در چشم آزاد کند. آنتی بادی هایی که آزاد می کند می تواند باعث تورم و التهاب در چشم شود.

طیف وسیعی از درمان ها برای بیماری گریوز از جمله جراحی تیروئید و داروهای مختلف در دسترس است.

۲٫ تبخال چشم

تبخال چشم یک عفونت تبخال در داخل و اطراف چشم است. اگرچه هر کسی می تواند به تبخال چشم مبتلا شود ، اما بیشتر در کودکان شایع است. تبخال چشم می تواند شباهت زیادی به صورتی چشم داشته باشد اما همیشه ضایعات مشخصی ایجاد نمی کند.

برای تشخیص تبخال ، پزشک نیاز به انجام یک فرهنگ چشم دارد تا وجود ویروس را بررسی کند. اگرچه ویروس در بدن باقی می ماند و درمانی وجود ندارد ، اما داروهای ضد ویروسی می توانند علائم را کنترل کنند.

دکتر مهریار زرین جویی ، بهترین پزشک پوست در اصفهان و همچنین پزشک پوست ، مو ، زیبایی در اصفهان هستند که در انجام انواع جراحی های سرپایی و بدون نیاز یه بیهوشی بیش از ۱۴ سال تجربه دارند و از جمله تخصص های ایشان درمان تورم پلک می باشد و از افتخارات دکتر زرین جویی پزشک برتر استان اصفهان در سال ١٣٩٠ از طرف معاونت غذا و دارو به لحاظ تجویز منطقی دارو می باشند.

درمان تورم پلک

همه چیز درباره بلفاروپلاستی با پلاسما جت!

۳٫ بلفاریت

پاک کردن آرایش چشم به درستی می تواند از بلفاریت و سایر بیماری هایی که ممکن است باعث تورم پلک ها شوند جلوگیری کند.
برخی از افراد باکتری بیشتری در داخل و اطراف پلک خود نسبت به دیگران دارند. این باکتری ها می توانند باعث ایجاد بیماری به نام بلفاریت شوند.

افراد مبتلا به بلفاریت ممکن است پلک های چرب و پوسته های شبیه شوره در اطراف مژه های خود داشته باشند. برخی از افراد مبتلا به بلفاریت دچار پلک های دردناک و ملتهب می شوند.

بلفاریت یک بیماری مزمن است که هیچ درمانی ندارد. در عوض ، تمایل به شیوع علائم دارد که بهتر و سپس بدتر می شوند. کمپرس گرم ، حذف دقیق آرایش چشم و اسکراب پلک ممکن است به شما کمک کند. چشم پزشک یا بینایی سنج ممکن است پماد آنتی بیوتیک تجویز کند.

گاهی بلفاریت منجر به عفونت شدیدتری می شود. اگر شیوع بلفاریت بدتر از موارد قبلی است یا درد شدید است ، با چشم پزشک تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه:  عمل زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) چیست؟

۴٫ مسدود شدن مجرای اشک

هنگامی که مجرای اشک مسدود می شود ، چشم نمی تواند اشک را به طور کامل تخلیه کند ، که منجر به درد و قرمزی پلک می شود. افرادی که پلک هایشان بسته است نیز ممکن است متوجه ترشح پوسته شوند. چشمان آنها ممکن است پس از بیدار شدن بسته شود.

بلفاروپلاستی (جراحی پلک) چقدر در زیبایی موثر است؟

نوزادان و نوزادان به ویژه در برابر مسدود شدن مجاری اشک آسیب پذیر هستند. علائم اغلب در سن ۱ سالگی بهبود می یابد.

در بیشتر موارد ، مسدود شدن مجرای اشک آزاردهنده است اما مضر نیست. کمپرس گرم می تواند تورم را کاهش داده و به تخلیه مجرای اشک کمک کند. سعی کنید منطقه را به آرامی ماساژ دهید تا فشار کاهش یابد و مجرا تخلیه شود.
انسداد مجرای اشکی گاهی اوقات ممکن است عفونی شود. اگر پلک بسیار دردناک است ، یا اگر فردی دچار تب شد ، باید به دنبال مراقبت سریع باشد. ممکن است عفونت به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشد.

اگر مجاری اشکی مسدود شده برطرف نشوند ، ممکن است پزشک نیاز به انجام یک عمل پزشکی برای بازکردن آن داشته باشد.

۵٫ چشم صورتی

ملتحمه ، که به چشم صورتی نیز معروف است ، التهاب ملتحمه چشم است که بافت شفاف و نازکی است که پلک و کره چشم را پوشانده است. افرادی که چشم صورتی دارند معمولاً کره چشم صورتی یا قرمز دارند و ممکن است درد ، خارش و تورم پلک ها را تجربه کنند.

لیپوم چیست و چگونه درمان می شود؟

شایع ترین شکل ملتحمه یک عفونت ویروسی است که پس از ۱۰-۷ روز به خودی خود برطرف می شود. با این حال ، عفونت باکتریایی نیز می تواند باعث ملتحمه شود. گاهی اوقات ، آلرژی یا محرک هایی مانند عطر باعث تحریک چشم می شوند و باعث التهاب ملتحمه می شوند.

کمپرس گرم می تواند به تسکین درد کمک کند. مردم همچنین باید اهداف زیر را دنبال کنند:

چشم را تمیز و بدون آرایش نگه دارید
از مالیدن یا دست زدن به چشم خودداری کنید
شستن مکرر دستها برای جلوگیری از گسترش عفونت
اگر علائم بدتر شد ، درد شدید شد یا چشم صورتی در چند روز برطرف نشد ، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک تجویز کند.

, , , , , ,
یکی از این ۱۰ درمان خانگی برای قارچ ناخن پا را امتحان کنید!
۷ علت و درمان تورم پلک را بدانید؟