جراحی زیبایی پوست

آیا پیوند عضو به جراحی زیبایی نیاز دارد؟

آیا پیوند عضو به جراحی زیبایی نیاز دارد؟

جراحی زیبایی پوست

تکنیک جدید پیوند تیموس قلب ممکن است به معنای پایان مصرف داروهای مادام العمر باشد.
به نظر می رسد اولین پیوند بافت ترکیبی قلب و تیموس در جهان موفقیت آمیز باشد. ویکتور تورس/استاکسی.
نوزادی که با کمبود تیموس متولد شد، چیزی را دریافت کرد که بسیاری آن را اولین پیوند قلب همراه با ایمپلنت تیموس می‌دانند.
طبق گزارش ها، شش ماه بعد، دریافت کننده در حال رشد است.

با تیموس اهداکننده، گیرنده می‌تواند سلول‌های T بسازد که قلب اهدایی را متعلق به خودش می‌شناسد و احتمال رد شدن را کاهش می‌دهد.
این روش می‌تواند به پزشکان اجازه دهد تا بدون تکیه بر داروهای سرکوب‌کننده ایمنی مادام‌العمر در برابر رد عضو، پیوند انجام دهند.
پزشکان در بیمارستان دانشگاه دوک در کارولینای شمالی، در یک روش پیشگامانه، قلب ترکیب شده با بافت تیموس آلوژنیک پردازش شده را با موفقیت پیوند زدند. گیرنده – نوزادی که در آن زمان ۶ ماهه بود – به تازگی اولین تولد خود را جشن گرفته است.

به نظر می رسد که نوزاد در حال حاضر سلول های ایمنی لازم برای کاهش یا حتی حذف نیاز به درمان طولانی مدت با داروهای ضد رد را تولید می کند.

دکتر مهریار زرین جویی ، بهترین پزشک پوست در اصفهان  و همچنین پزشک پوست ، مو ، زیبایی در اصفهان هستند که در انجام انواع جراحی های سرپایی و بدون نیاز یه بیهوشی بیش از ۱۴ سال تجربه دارند و از جمله تخصص های ایشان جراحی زیبایی پوست می باشد و از افتخارات دکتر زرین جویی پزشک برتر استان اصفهان در سال ١٣٩٠ از طرف معاونت غذا و دارو به لحاظ تجویز منطقی دارو می باشند.

پیشنهاد مطالعه
آنچه باید در مورد پولیپکتومی بدانید؟

دانشمندان دوک چندین سال است که پتانسیل سلول‌های تیموس پیوندی را مطالعه می‌کنند. پیوند تیموس یک درمان نسبتاً جدید برای نوزادانی است که بدون تیموس کارآمد متولد می‌شوند، که یکی از مشخصه‌های احتمالی ناهنجاری کامل DiGeorge، یک بیماری مادرزادی نادر است. غده تیموس در قفسه سینه بین ریه ها و پشت استخوان سینه قرار دارد و بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن است.

نوزادان بدون تیموس فعال نمی توانند سلول های T را بسازند. این منجر به نقص ایمنی شدید می شود، بنابراین آنها نمی توانند با عفونت ها مبارزه کنند و معمولاً در سن ۳ سالگی می میرند.

دانشمندان دوک دو مطالعه منبع مطمئن قبلی را منتشر کرده‌اند که پیوند تیموس در نوزادان مبتلا به ناهنجاری کامل دی جورج را به‌وجود می‌آورند. در مطالعات خود، بیش از ۷۰ درصد از نوزادان حداقل ۲ سال پس از پیوند زنده ماندند.

قبل از پیوند، تیموس اهداکننده تحت چندین فرآیند قرار می‌گیرد که تیمی به رهبری دکتر مری ال مارکرت، M.D. در دوک، آن‌ها را توسعه دادند. در سال ۲۰۱۲، دکتر مارکرت مطالعات حیوانی را برای بررسی استفاده از کاشت بافت تیموس کشت شده (CTTI) در پیوند اعضا آغاز کرد.

پیشنهاد مطالعه: بوتاکس: استفاده زیبایی از سم بوتولینوم

روش

در این مورد، گیرنده – ایستون سینامون ۶ ماهه – با ناهنجاری های شدید قلبی و کمبود تیموس به دلیل نامعلومی متولد شد. او به پیوند قلب و کاشت بافت تیموس فرآوری شده مستقل از یکدیگر نیاز داشت. محققان از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز دریافت کردند تا هر دو روش را با هم انجام دهند.

جراحان پیوند قلب را زمانی که ایستون ۶ ماهه بود انجام دادند. آنها ۲ هفته بعد بافت تیموس کشت شده اهداکننده قلب او را کاشتند.

پیشنهاد مطالعه
مزوتراپی چیست؟

با استفاده از قلب و بافت تیموس از یک اهداکننده، پزشکان امیدوار بودند که بدن نوزاد کمتر اندام ها را پس بزند.

زمانی که پزشکان ۱۷۲ روز پس از کاشت آزمایشات را انجام دادند، متوجه شدند که بافت تیموس پردازش شده در حال عملکرد و تولید سلول های T است. آنها به نظارت بر پیشرفت ایستون ادامه خواهند داد و امیدوارند داروهای ضد رد او را در ماه های آینده کاهش دهند.

جراحی زیبایی پوست

جراحی زیبایی پوست

آینده پیوند اعضا

پس از پیوند اعضا، بیماران معمولاً مجبورند تا آخر عمر از داروهای ضد رد و سایر داروها استفاده کنند. این داروها که سیستم ایمنی را سرکوب می کنند، دارای عوارض جانبی هستند که می تواند بسیار سمی باشد یا مبارزه با عفونت ها را سخت کند. آنها همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت و سرطان را افزایش دهند.

داروهای ضد دفع، سرکوب‌کننده‌های ایمنی بسیار قوی هستند که به محافظت از قلب جدید کمک می‌کنند، اما همچنین می‌توانند خطر عفونت، سرطان و عملکرد غیرطبیعی کلیه را افزایش دهند. اگرچه دوز معمولاً در طول زمان کاهش می‌یابد، بیمارانی که تحت پیوند قلب قرار گرفته‌اند به داروهای ضد رد مادام العمر نیاز دارند.

پزشکان امیدوارند علاوه بر کاهش شانس رد عضو، این روش بتواند نیاز گیرندگان را به استفاده از این درمان‌های سرکوب‌کننده ایمنی مادام‌العمر برطرف کند.

“این مورد پیامدهایی برای چیزی بیش از پیوند قلب دارد – می تواند روشی را که بسیاری از پیوند اعضای جامد در آینده انجام می شود تغییر دهد.”

دانشمندان در دوک به بررسی اینکه آیا متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند از روش پیوند تیموس در بیماران مبتلا به تیموس فعال استفاده کنند، علاقه مند هستند. استفاده از CTTI ممکن است به بازسازی سیستم ایمنی گیرنده کمک کند، بنابراین آنها مجبور نیستند به داروهای ضد رد اتکا کنند.

پیشنهاد مطالعه
افتادگی پلک را چگونه درمان می کنید؟

دکتر وود گفت: «معلوم نیست که آیا جایگزینی تیموس کارآمد با تیموس پیوندی مؤثر خواهد بود یا خیر. توجه به این نکته مهم است که اندازه و عملکرد تیموس نیز در طول زندگی تغییر می کند، بنابراین تأثیر این تحقیق ممکن است در بزرگسالان و کودکان متفاوت باشد.

با این حال، این کار بسیار جالبی است که پتانسیل ایجاد انقلابی در پیوند اعضای جامد را دارد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ بیان کرد: «در ربع قرن گذشته، چیزهای زیادی در مورد پیوند قلب نوزادان آموخته شده است. اما هنوز چیزهای زیادی برای کشف باقی مانده است.»

شاید یافته‌های این مورد اخیر یکی از آن اکتشافاتی باشد که نه تنها پیوند نوزادان، بلکه پیوند بزرگسالان را نیز به جلو می‌برد. جراحی زیبایی پوست

بسیاری از کارشناسان خوش بین هستند:

این پتانسیل این را دارد که چهره پیوند عضو جامد را در آینده تغییر دهد.

– دکتر جوزف دبلیو تورک، دکترای تخصصی، رئیس جراحی قلب کودکان دوک و عضوی از تیم جراحی.

آیا غذا می تواند دارو باشد؟ مزایا و معایب

آلوپسی آره آتا: از هر ۳ نفر ۱ نفر با داروی آرتریت مجدداً مو می کند.
ویتامین K ممکن است برای افرادی که در معرض خطر زوال عقل هستند مفید باشد.
سلامت روان نوجوانان در همه گیری: داده های CDC “فریاد کمک را بازتاب می دهد”.
دانشمندان جلبک های دریایی قرمز را برای درمان بیماری کبد چرب کشف کردند.

درصورت داشتن هرگونه سوال، راهنمایی بیشتر یا برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما راهنمایی تان کنند.

برای عضویت یا مشاهده در صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی همین جا کلیک کنید.

, , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چگونه از شر چین و چروک خلاص شویم؟
نوشتهٔ بعدی
آنچه باید در مورد جراحی ناخن فرورفته بدانیم؟

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 17
  • 15
  • 38
  • 32
  • 434
  • 1,546
  • 39,412
  • 139,468
  • 93,844

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست