درمان اسکار آکنه

درمان اسکار آکنه – سابسیژن چقدر موثر است؟

درمان اسکار آکنه – سابسیژن چقدر موثر است؟

درمان اسکار آکنه

مدت زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

سابسیژن روشی است که برای درمان اسکار آکنه، به ویژه اسکارهای آکنه افسرده استفاده می شود. اسکارهای آکنه افسرده زمانی ایجاد می شوند که رشته های فیبروتیک پوست را به سمت پایین می کشند و فرورفتگی های سطحی ایجاد می کنند. در طول درمان، یک سوزن کوچک این رشته‌های فیبروتیک را قطع می‌کند و در نتیجه کشش جای زخم را آزاد می‌کند و به پوست اجازه می‌دهد تا بالا بیاید.

درباره رویه

سابسیژن به اسکار افسرده آکنه می پردازد. بر خلاف درم ابریژن که با از بین بردن جای زخم ها را درمان می کند، سابسیژن ظاهر جای زخم را از زیر سطح پوست کاهش می دهد. روش‌های دیگر برای درمان فرورفتگی‌های پوستی ناشی از آکنه قبلی شامل پرکننده‌های پوستی است، اما اثرات آن موقتی است.

دکتر مهریار زرین جویی ، بهترین پزشک پوست در اصفهان و همچنین پزشک پوست ، مو ، زیبایی در اصفهان هستند که در انجام انواع جراحی های سرپایی و بدون نیاز یه بیهوشی بیش از ۱۴ سال تجربه دارند و از جمله تخصص های ایشان   درمان اسکار آکنه   می باشد و از افتخارات دکتر زرین جویی پزشک برتر استان اصفهان در سال ١٣٩٠ از طرف معاونت غذا و دارو به لحاظ تجویز منطقی دارو می باشند.

در طول این روش، جای زخم های فردی با استفاده از یک سوزن کوچک زیرپوستی که در داخل پوست قرار می گیرد، درمان می شود. سوزن در یک الگوی بادکش به جلو و عقب حرکت داده می شود زیرا از لبه های تیز سوزن برای بریدن بافت اسکار فیبروتیک استفاده می شود. این برش ها به طور موثری بند اسکار را از بافت زیرین آزاد می کنند.

پیشنهاد مطالعه
نتایج میکرونیدلینگ چقدر طول می کشد؟

این آزاد شدن پوستی که قبلاً افسرده شده بود را بالا می برد و به بهبود ادامه می دهد زیرا آبشار بهبود زخم باعث تحریک بیشتر کلاژن می شود. ارائه دهندگان در اطراف نواحی حساس مانند چشم و دهان محتاط خواهند بود تا از آسیب به اعصاب و عروق صورت جلوگیری کنند. اگر بسیاری از اسکارها نیاز به درمان داشته باشند، درمان به چند جلسه تقسیم می شود.
هدف سابسیژن کاهش ظاهر اسکار افسرده آکنه است.

درمان اسکار آکنه

درمان اسکار آکنه

 

ما همیشه در حال تلاش برای پیشرفت‌های پزشکی هستیم تا بتوانیم مؤثرترین درمان‌ها را با فناوری‌های پیشرفته برای بیماران خود ارائه دهیم. با این حال، در مورد تکنیک هایی که راه را برای دستگاه های پزشکی جدید هموار کرده اند، چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد.

برای شرایط خاص، کارایی روش های کلاسیک اغلب با جانشینان مدرن آنها قابل مقایسه نیست. به عنوان مثال، سابسیژن برای درمان اسکارهای عمیق افسردگی، اغلب گزینه موثرتری نسبت به میکرونیدلینگ است و می تواند نتایجی را با زمان بهبودی کمتر و درمان های کمتر و با قیمت مقرون به صرفه تری به همراه داشته باشد.

هر دو سابسیژن و میکرونیدلینگ با ایجاد زخم در تلاش برای شکستن بافت اسکار و تحریک رشد مجدد کلاژن، ظاهر اسکار را بهبود می بخشند. میکرونیدلینگ شامل استفاده از یک خودکار میکرونیدلینگ با چندین سوزن کوچک است که در عمق و سرعت های مختلف روی پوست می لغزند. سابسیژن با یک سوزن گیج بزرگتر به دست می آید که در زوایای و اعماق مختلف به جای زخم تزریق می شود تا بافت اسکار شکسته شود. سوزن های میکرونیدلینگ نسبت به سابسیژن آسیب بیشتری به اپیدرم وارد می کنند و باعث خونریزی بیشتر و در نهایت طولانی شدن زمان بهبودی می شوند.

پیشنهاد مطالعه
ختنه چیست؟ | ختنه چگونه انجام میشود؟

به نظر می رسد مکانیسم زیرسازی بافت اسکار عمیق تر از میکرونیدلینگ نیز موثرتر باشد. برای دستیابی به بهبود قابل مقایسه اسکارهای افسرده اغلب به درمان های سابسیژن کمتری نسبت به درمان های میکرونیدلینگ نیاز است.

سوزن‌های میکرونیدلینگ در بهترین حالت به عمق ۲٫۵ میلی‌متری زیر سطح پوست نفوذ می‌کنند، در حالی که سابسیژن اجازه می‌دهد تا به عمق بیشتر در درم نفوذ کند تا به اسکارهای پوستی عمیق‌تر برسد. ساب سایزینگ همچنین کانال های بزرگ تری را در بافت اسکار ایجاد می کند که فضای بیشتری را برای رشد مجدد کلاژن ایجاد می کند، در حالی که میکرونیدلینگ این کار را نمی کند.

تکنیکی که نشان داده است نتایج درمان را بهبود می‌بخشد، استفاده از سوزن ۲۶ یا ۳۰ است که در یک الگوی بادکش زیر بافت اسکار به جلو و عقب حرکت می‌کند و همزمان لیدوکائین یا سالین را در آن کانال‌ها تزریق می‌کند. تزریق یک جزء مایع، به ویژه لیدوکائین، هم می تواند درد را کاهش دهد و هم اسکار مورد نظر را متورم کند و به رشد مجدد کلاژن و عوامل رشد زخم اجازه دهد تا “شکاف” ایجاد شده را پر کند.

درمان اسکار آکنه

درمان اسکار آکنه

 

مگر اینکه اسکارها علاوه بر مولفه پوستی، جزء اپیدرمی قابل توجهی نیز داشته باشند، سابسایش اسکار موثرتر بوده و زمان بهبودی سریع تری دارد. هر دو روش می توانند باعث کبودی، ادم و اریتم شوند. با این حال، آسیب اپیدرمی که می تواند در میکرونیدلینگ رخ دهد، به طور قابل توجهی از کار افتادگی بیشتری دارد.

پیشنهاد مطالعه
هر آنچه که باید در مورد برداشتن خال بدانید

علاوه بر این، سابسیژن یک درمان مقرون به صرفه تر از میکرونیدلینگ است. مواد مورد نیاز برای سابسیژن محدود به موادی است که به راحتی در تمرینات مورد استفاده قرار می گیرند: سوزن ها، سرنگ ها، سالین و لیدوکائین. از سوی دیگر، میکرونیدلینگ به خرید ابزارهای گران قیمت از جمله قلم میکرونیدلینگ، نوک میکرونیدلینگ استریل یکبار مصرف و آستین های محافظ برای دستگاه، علاوه بر محصولات مراقبت از پوست موضعی نیاز دارد تا پس از درمان برای بهبود ایمن استفاده شود.

در حالی که میکرونیدلینگ برای درمان اسکارهای سطحی، خطوط ریز و هیپوپیگمنتیشن به طور قابل توجهی موثر است، سابسیژن برای درمان اسکارهای عمیق تر مانند اسکار آکنه باکس ماشین موثرتر است.
ما عاشق فن آوری جدید در شیوه هایمان هستیم. با این حال، گاهی اوقات روش های آزمایش شده و واقعی ما ممکن است در بیمار مناسب گزینه بهتری باشد.

دکتر مهریار زرین جویی ، بهترین پزشک پوست در اصفهان و همچنین پزشک پوست ، مو ، زیبایی در اصفهان هستند که در انجام انواع جراحی های سرپایی و بدون نیاز یه بیهوشی بیش از ۱۴ سال تجربه دارند و از جمله تخصص های ایشان   درمان اسکار آکنه   می باشد و از افتخارات دکتر زرین جویی پزشک برتر استان اصفهان در سال ١٣٩٠ از طرف معاونت غذا و دارو به لحاظ تجویز منطقی دارو می باشند.

درصورت داشتن هرگونه سوال، راهنمایی بیشتر یا برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما راهنمایی تان کنند.

برای عضویت یا مشاهده در صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی همین جا کلیک کنید.

, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
تزریق ژل چیست؟
نوشتهٔ بعدی
زیباترین صورت و آرواره های جهان از نظر تقسیم بندی علم پزشکی

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 32
  • 25
  • 58
  • 39
  • 377
  • 1,537
  • 40,010
  • 139,165
  • 93,637

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست