بهترین پزشک پوست در اصفهان | بلفاروپلاستی اصفهان

لیزر کردن موهای زائد چقدر برای از بین رفتن آن ها موثر است؟

لیزر کردن موهای زائد چقدر برای از بین رفتن آن ها موثر است؟

لیزر موهای زائد

در طی لیزر موهای زائد، لیزر نوری از خود ساطع می کند که توسط رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می شود. انرژی نور به گرما تبدیل می‌شود که به کیسه‌های لوله‌ای شکل درون پوست (فولیکول‌های مو) که مو تولید می‌کنند آسیب می‌رساند. این آسیب رشد مو در آینده را مهار یا به تاخیر می اندازد.

اگرچه لیزر موهای زائد به طور موثر رشد مو را برای دوره های طولانی به تاخیر می اندازد، اما معمولا منجر به حذف دائمی موهای زائد نمی شود. چندین درمان لیزر موهای زائد برای حذف اولیه موهای زائد مورد نیاز است و همچنین ممکن است به درمان های نگهداری نیز نیاز باشد. لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار موثر است، اما می توان آن را با موفقیت برای انواع پوست استفاده کرد.

لیزر موهای زائد برای کاهش موهای زائد استفاده می شود. مکان های رایج درمان شامل پاها، زیر بغل، لب بالایی، چانه و خط بیکینی است. با این حال، درمان موهای ناخواسته تقریباً در هر ناحیه ای به جز پلک یا ناحیه اطراف آن امکان پذیر است. پوست دارای خالکوبی نیز نباید درمان شود.

پیشنهاد مطالعه
بزرگ کردن لب چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

خطر آسیب به پوست زمانی بیشتر می شود که تضاد کمی بین رنگ مو و پوست وجود داشته باشد، اما پیشرفت در فناوری لیزر، لیزر موهای زائد را به گزینه ای برای افرادی که پوست تیره تری دارند تبدیل کرده است. لیزر موهای زائد برای رنگ موهایی که نور را به خوبی جذب نمی کنند موثر است: خاکستری، قرمز، بلوند و سفید. با این حال، گزینه های لیزر درمانی برای موهای رنگ روشن همچنان در حال توسعه هستند.

بهترین پزشک پوست در اصفهان | بلفاروپلاستی اصفهان

بهترین پزشک پوست در اصفهان | بلفاروپلاستی اصفهان

آیا لیزر موهای زائد خطر دارد؟

خیر . خطرات عوارض جانبی با نوع پوست، رنگ مو، برنامه درمانی و رعایت مراقبت های قبل و بعد از درمان متفاوت است. شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد عبارتند از:

تحریک پوست. ناراحتی موقت، قرمزی و تورم پس از لیزر موهای زائد ممکن است. هر گونه علائم و نشانه ها معمولا در عرض چند ساعت ناپدید می شوند.
تغییر رنگدانه لیزر موهای زائد ممکن است پوست آسیب دیده را تیره یا روشن کند. این تغییرات ممکن است موقت یا دائمی باشند. روشن شدن پوست در درجه اول بر روی افرادی که قبل یا بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب نمی کنند و افرادی که پوست تیره تری دارند تأثیر می گذارد.

پیشنهاد مطالعه
تزریق بوتاکس برای درمان میگرن چگونه است؟

درصورت داشتن هرگونه سوال، راهنمایی بیشتر یا برای رزرو نوبت با ما تماس بگیرید.

به ندرت، لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست شود. سایر عوارض جانبی نادر عبارتند از سفید شدن موهای درمان شده یا رشد بیش از حد مو در اطراف مناطق تحت درمان، به ویژه در پوست های تیره تر.

لیزر موهای زائد برای پلک ها، ابروها یا نواحی اطراف به دلیل احتمال آسیب شدید چشم توصیه نمی شود.

دکتر مهریار زرین جویی ، بهترین پزشک پوست در اصفهان و همچنین پزشک پوست ، مو ، زیبایی در اصفهان هستند که در انجام انواع جراحی های سرپایی و بدون نیاز یه بیهوشی بیش از ۱۴ سال تجربه دارند و از جمله تخصص های ایشان  لیزر کردن موهای زائد  می باشد و از افتخارات دکتر زرین جویی پزشک برتر استان اصفهان در سال ١٣٩٠ از طرف معاونت غذا و دارو به لحاظ تجویز منطقی دارو می باشند.

بهترین پزشک پوست اصفهان | دکتر مهریار زرین جویی | بلفاروپلاستی اصفهان

بهترین پزشک پوست اصفهان | دکتر مهریار زرین جویی | بلفاروپلاستی اصفهان

آنچه می توانید انتظار داشته باشید

لیزر موهای زائد معمولاً به دو تا شش جلسه درمانی نیاز دارد. فاصله بین درمان ها بسته به محل متفاوت خواهد بود. در مناطقی که مو به سرعت رشد می کند، مانند لب بالا، درمان ممکن است در چهار تا هشت هفته تکرار شود. در نواحی با رشد کند مو، مانند پشت، درمان ممکن است هر ۱۲ تا ۱۶ هفته انجام شود.

پیشنهاد مطالعه
مزوتراپی ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

برای هر درمان، از عینک مخصوص برای محافظت از چشمان خود در برابر پرتو لیزر استفاده خواهید کرد. در صورت لزوم ممکن است یک دستیار دوباره سایت را اصلاح کند. پزشک ممکن است برای کاهش هر گونه ناراحتی در طول درمان، از یک بی حس کننده موضعی روی پوست شما استفاده کند.

برای عضویت یا مشاهده در صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی همین جا کلیک کنید.

update year 1400

, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
داروهای خوراکی بعد از انجام جراحی پلک
نوشتهٔ بعدی
مزایا و معایب جراحی پلک – بلفارپلاستی اصفهان

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 18
  • 13
  • 40
  • 31
  • 341
  • 1,528
  • 38,092
  • 139,792
  • 94,087

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست