کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی برای کدام نقاط بدن استفاده میشود؟

کربوکسی تراپی درمانی برای سلولیت، ترک های پوستی و سیاهی زیر چشم است. این درمان را می توان برای پلک ها، گردن، صورت، بازوها، باسن و پاها نیز انجام داد.
از تزریق دی اکسید کربن، یک گاز طبیعی در بدن استفاده می کند.با افزایش سن تغییرات واضحی روی پوست صورت و بدن به وجود می‌آید. چروک شدن پوست، خشک و شکننده شدن آن، بروز سلولیت و غیره از جمله تغییراتی است که ظاهر انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بسیاری از افراد با ظهور اولین نشانه‌ها به سراغ درمان می‌روند و برای از بین بردن آن‌ها تلاش می‌کنند.

جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که تاثیرگذاری آن هم به صورت تجربی و هم تحقیقاتی اثبات شده است.

جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی از بزرگترین پیشرفت‌های درمان‌های زیبایی شناخته می‌شود. کربوکسی تراپی یک روش ایمن و کم‌تهاجمی است که عملکرد آن از نظر بالینی برای جوانسازی، بازیابی و ترمیم پوست، درمان چروک‌ها، افتادگی پوست و سلولیت اثبات شده است. این روش درمانی با تزریق مقدار کمی دی‌اکسید کربن (CO2) به زیر پوست انجام می‌شود و به تجزیه رسوبات چربی و تولید کلاژن کمک می‌کند. علاوه بر این، کربوکسی تراپی جریان خون را افزایش داده و خاصیت ارتجاعی پوست و خطوط و چروک‌های پوست را بهبود می‌بخشد. جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی به رفع جوش‌ها، خطوط ریز و حتی تیرگی زیر چشم هم کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه
مزوتراپی معجزه ای برای درمان لک های پوستی

این روش در سال ۱۹۳۲ در فرانسه ابداع شد و سپس محبوبیت آن در سطح جهان افزایش یافت. با این حال درمان با دی‌اکسید کربن یک روش نسبتا جدید محسوب می‌شود و این روش هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته است.

از کربوکسی تراپی در چه مواردی استفاده میشود؟

جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی در ناحیه‌های مختلفی مانند صورت، پلک‌ها، گردن، شکم، بازوها، پاها و باسن انجام می‌شود. گاز کربن دی‌اکسید را حتی می‌توان به نقاط حساس و ظریفی مانند پوست زیر چشم هم تزریق کرد. این روش را می‌توان به منظورهای زیر به‌کار برد:

  • جایگزینی مناسب برای روش‌های تهاجمی و پرخطر مانند لیپوساکشن به‌منظور کاهش چربی و سلولیت
  • افزایش جریان خون در پلک و کاهش حلقه‌ها و تیرگی زیر چشم
  • درمان بیماری‌هایی مانند اختلال نعوظ، آرتروز حاد، سندروم رینود و آلوپسی ناشی از گردش خون ضعیف
  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست
  • از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های صورت و بدن
  • درمان سلولیت

کربوکسی تراپی چگونه انجام میشود؟

روش انجام بر اساس قسمتی از بدن که تحت درمان قرار می گیرد متفاوت است. اما مانیزم کلی این روش بیشتر اوقات یکسان است. یک مخزن گاز دی اکسید کربن به یک تنظیم کننده جریان با لوله پلاستیکی متصل است. پزشک با دقت میزان جریان گاز از مخزن را تنظیم می کند. گاز از طریق تنظیم کننده جریان و به لوله های استریلی که دارای یک فیلتر در انتهای آن است، ساطع می شود.

پیشنهاد مطالعه
اسکارها پس از جراحی لیفت گردن چگونه ظاهر می شوند؟

فیلتر هر گونه ناخالصی را قبل از رسیدن به بدن می گیرد. سپس گاز از طریق یک سوزن بسیار کوچک در طرف مقابل فیلتر عبور می کند. پزشک گاز زیر پوست را از طریق سوزن تزریق می کند.

این روش تقریباً بدون درد است. برخی از پزشکان قبل از وارد کردن سوزن، کرم بی حس کننده را روی محل تزریق می مالند. با وجود بدون درد بودن درمان، برخی افراد گزارش می دهند که مدت کوتاهی پس از آن احساس عجیبی می کنند.

این روش یک روش سرپایی است و معمولاً تنها ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد تا کامل شود.

هزینه کربوکسی تراپی برای چوانسازی پوست صورت چقدر است؟

قیمت جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی تحت تاثیر عوامل مختلفی است. ناحیه تحت درمان، هدف از انجام این  روش زیبایی، موقعیت جغرافیایی و امکانات کلینیک، شدت مشکلات یا عارضه‌های پوستی و تعداد جلسات مورد نیاز از جمله عواملی است که هزینه کربوکسی تراپی را مشخص می‌کند. از همین رو هزینه نهایی این درمان در جلسه درمانی و مشورت با پزشک متخصص تعیین می‌شود.

در چه مواقعی نمی‌توان از کربوکسی تراپی استفاده کرد؟

اگر شرایط یا بیماری‌های زیر را دارید روش کربوکسی تراپی برای شما مناسب نیست:

  • بیماری های قلبی و عروقی برای مثال فشار خون
  • بیماری های حاد تنفسی
  • مشکلات مربوط به انعقاد خون
  • دیابت البته اگر دیابت کنترل شده باشد در صورت تشخیص پزشک میتوان کربوکسی تراپی انجام داد.
  • بیماری های پوستی مثل عفونت یا قارچ پوستی
  • دوران بارداری
پیشنهاد مطالعه
درمان لک صورت با مزوتراپی چگونه است؟

کربوکسی تراپی چگونه باعث ایجاد ظاهر بهتر پوست میشود؟

گردش خون ضعیف تا حدی باعث سلولیت، ترک های پوستی و حلقه های تیره زیر چشم است. سلول های بدن گلبول‌های قرمز همراه با اکسیژنی را که استنشاق می‌کنید، می‌گیرند و به بافت‌ها می‌برند و در نهایت دی اکسید کربن را به عنوان زباله آزاد می کنند. یک پزشک می تواند با تزریق دی اکسید کربن گردش خون را در یک منطقه خاص افزایش دهد و باعث هجوم گلبول های قرمز خون به آن ناحیه شود.

هنگامی که سلول های خونی به محل مورد نظر می رسند، گردش خون را افزایش می دهند. این کار برای ترمیم خاصیت ارتجاعی پوست و در مورد حلقه های زیر چشم، رنگدانه را به درخشندگی سالم تغییر می دهد.

گاز دی اکسید کربن را می توان به سلول های چربی نیز تزریق کرد که باعث می شود سلول ها ترکیده و در بدن دفع شوند. چندین مطالعه نشان داده اند که کربوکسی تراپی زمانی که برای درمان سلولیت استفاده می شود بی خطر و موثر است.
در نهایت میتوان گفت آلوپسی (ریزش مو) ناشی از گردش خون ضعیف را می توان با این روش نیز درمان کرد.

, ,
نوشتهٔ پیشین
عمل بینی ممنوع!تزریق فیلر بینی جایگزین شد.
نوشتهٔ بعدی
تاثیر شوکه کننده تزریق جالپرو+مراقبت های بعد از تزریق

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 15
  • 15
  • 45
  • 30
  • 372
  • 1,559
  • 40,436
  • 139,010
  • 93,522

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست