بهترین پزشک پوست در اصفهان | بلفاروپلاستی اصفهان

چه علائمی با جراحی ناخن درمان می شود؟

چه علائمی با جراحی ناخن درمان می شود؟

درمان با جراحی ناخن

جراحی ناخن راهی برای برداشتن قسمتی از ناخن یا کل ناخن به دلیل اختلال، بدشکلی یا قارچ است. جراحی ناخن به طور معمول اولین خط درمان برای مشکلات ناخن نیست، اما جراحی ناخن به داخل رشد یا جراحی ناخن برای از بین بردن قارچ بسیار غلیظ ممکن است بهترین گزینه پس از مشاوره باشد.

اغلب، متخصصین پا، پس از اینکه سایر روش‌های نظافت ناخن ناکارآمد هستند، جراحی ناخن‌های روییده را برای بیماران خود انجام می‌دهند. به عنوان مثال، یک بیمار ممکن است به یک متخصص پا مراجعه کند زیرا هنگام پوشیدن کفش، ناخن‌هایش درد می‌کند. اگر کوتاه کردن اثری نداشته باشد، ممکن است جراحی ناخن در حال رشد را توصیه کنند.

آنها اغلب با بریدن از کناره‌های ناخن و استفاده از فنل برای از بین بردن قسمت خاصی از ناخن، عمل جراحی ناخن درون روییده را انجام می‌دهند تا دوباره رشد نکند و به ناخن فرورفته تبدیل نشود.

در درماتولوژی، بسته به مشکل پوستی که باید به آن رسیدگی کنیم، انواع جراحی ناخن را انجام می دهیم. ما از برداشتن صفحه ناخن برای درمان قارچ، بیوپسی ناخن برای تشخیص سرطان پوست یا تومورهای زیر ناخن، و برداشتن صفحه ناخن یا جراحی موهس روی ناخن برای از بین بردن سرطان پوست یا تومورها استفاده می کنیم.

پیشنهاد مطالعه
عوارض جانبی خفیف بوتاکس چیست؟

دکتر مهریار زرین جویی ، متخصص بلفاروپلاستی اصفهان  می باشد.

بهترین پزشک پوست در اصفهان | بلفاروپلاستی اصفهان

بهترین پزشک پوست در اصفهان | بلفاروپلاستی اصفهان

ما از جراحی ناخن برای درمان قارچ ناخن، تومور یا سرطان پوست زیر ناخن استفاده می کنیم.

قارچ ناخن

بسیاری از افراد به دلیل قارچ ناخن به متخصص پوست مراجعه می کنند. برای برخی از بیماران، ما می توانیم قارچ را بر اساس مشاهدات بالینی تشخیص دهیم و بلافاصله درمان را شروع کنیم. برای سایر بیماران، ما باید یک نمونه از باقی مانده های زیر ناخن را بتراشیم و آن را برای کشت یا آزمایش آماده سازی KOH برای تشخیص دقیق قارچ ارسال کنیم.

پس از تشخیص، درمان قارچ را شروع می کنیم. ما معمولاً درمان قارچ را با یک داروی ضد قارچ خوراکی یا موضعی شروع می کنیم. اگر این داروها ناکارآمد باشند یا اگر بیمار دیگر نمی‌خواهد با ضخامت و ظاهر ناخن کنار بیاید، ممکن است تصمیم بگیرد که ناخن را به طور کامل برداشته شود. با برداشتن کامل صفحه ناخن، بیمار را تا زمانی که ناخن دوباره رشد می کند، از داروهای ضد قارچ استفاده کند. رشد ناخن های پا ممکن است ۸ تا ۱۸ ماه طول بکشد. رشد ناخن های دست ۶ تا ۸ ماه طول می کشد.

پیشنهاد مطالعه
نحوه انجام بلفاروپلاستی چگونه است؟

یک مشاوره خصوصی را برنامه ریزی کنید یا فقط در دو دقیقه یک ارزیابی آنلاین انجام دهید.

شیارهای نامنظم ناخن یا رنگدانه

بی نظمی در صفحه ناخن ممکن است نشان دهنده وجود مشکلی در زیر ناخن باشد. اگر به تومور خوش خیم یا ناحیه بدخیم زیر ناخن مشکوک باشیم، از جراحی ناخن برای بیوپسی آن ناحیه استفاده می کنیم.

ناخن ها قسمت های مختلفی دارند. صفحه ناخن بخشی از ناخن است که ما در واقع می بینیم. کوتیکول ناخن اطراف ناخن را احاطه کرده است. ماتریکس ناخن ناحیه زیر پوست زیر ناخن به سمت مفصل است. این جایی است که ناخن از آنجا رشد می کند. وقتی بیوپسی انجام می دهیم، ماتریکس ناخن را بررسی می کنیم.

پیشنهاد مطالعه
هر آنچه که باید در مورد ریکاوری جراحی پلک بدانید- بهترین دکتر پوست در اصفهان

اگر تومور یا کیست در ناحیه ماتریکس ناخن وجود داشته باشد، صفحه ناخن نشانه هایی از رشد را نشان می دهد. هنگامی که یک شیار یا رنگدانه در صفحه ناخن می بینیم، می دانیم که مشکل از ماتریکس ناخن است. سپس ماتریکس ناخن را بیوپسی می کنیم تا ملانوما یا تومور خوش خیم یا بدخیم دیگری را بررسی کنیم.

کارسینوم سلول سنگفرشی احتمالاً شایع ترین سرطان پوستی است که در ماتریکس ناخن پیدا می کنیم. با ویروس زگیل مرتبط است. برای برخی از بیماران، یک ویروس زگیل طولانی مدت می تواند به کارسینوم سلول سنگفرشی تبدیل شود. سپس می توان با جراحی Mohs این مشکل را درمان کرد.

اگر فردی ملانوم زیر ناخن داشته باشد، این یک وضعیت شدید است که نیاز به جراحی Mohs، برداشتن یا (در موارد شدید) قطع انگشت پا دارد.

امروز با جراحی زیبایی و ترمیمی جوان‌تر شدن را کشف کنید! مشتاق برای شروع؟ با دکتر مهریار زرین جویی تماس بگیرید تا قرار ملاقات خود را تعیین کنید.

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
آیا جراحی ناخن انواع مختلفی دارد؟
نوشتهٔ بعدی
آبرسانی صورت با اسید هیالورونیک و نحوه استفاده از آن

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 13
  • 9
  • 40
  • 31
  • 336
  • 1,523
  • 38,087
  • 139,787
  • 94,083

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست