افزایش کلاژن

افزایش کلاژن پوست چگونه است؟

افزایش کلاژن پوست | جوانسازی | دکتر مهریار زرین جویی | drzarrinjooei.com

افزایش کلاژن پوست

هنگام تولد ، پوست شما غنی از پروتئین هایی به نام الاستین و کلاژن است. این پروتئین ها به پوست شما ساختار و خاصیت ارتجاعی می دهند. با افزایش سن ، تولید این پروتئین ها در بدن کاهش می یابد. در نتیجه ، پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.

افزایش کلاژن پوست و جوانسازی از خدمات آقای دکتر مهریار زرین جویی متخصص پوست و مو و زیبایی می باشد. drzarrinjooei.com

به لطف جاذبه ، قرار گرفتن در معرض آلودگی ، استرس و صدها حرکتی که ماهیچه های صورت شما هر روز انجام می دهند ، ممکن است پوست شروع به کشیدگی یا افتادگی کند. سایر عوامل مانند بارداری و کاهش وزن نیز می توانند در ایجاد علائم کشیدگی و افتادگی پوست نقش داشته باشند.

درمان های غیر جراحی که  معمولا در کلینیک زیبایی انجام می شود نیز، سفت شدن پوست مناطقی از پوست شما را که شل شده هدف قرار می دهند و تولید کلاژن را در زیر آن پوست تحریک می کنند.

شما می توانید به بازگرداندن و افزایش کلاژن پوست کمک کنید ، در اینجا چند نکته مهم برای کمک به شما در انجام این کار آورده شده است.

جوانسازی

جوانسازی

کلاژن چیست؟

کلاژن تقریباً ۸۰٪ پوست و یک سوم پروتئین های بدن را تشکیل می دهد. این ماده را می توان در انواع بافت های بدن و همچنین موها ، استخوان ها ، عضلات و پوست یافت. بدن شما به طور طبیعی کلاژن را به عنوان یک عنصر سازنده ایجاد می کند و بیش از ۲۸ نوع مختلف از آن وجود دارد. این ماده برای حفظ قابلیت ارتجاعی و استحکام پوست بسیار حیاتی است ، اما با کاهش سن و کاهش سطح کلاژن علائم افتادگی پوست و پیری پوست ظاهر می شود.

افزایش کلاژن پوست و جوانسازی از خدمات آقای دکتر مهریار زرین جویی متخصص پوست و مو و زیبایی می باشد. drzarrinjooei.com

چیزی که تولید کلاژن به آن متکی است ویتامین C است ، زیرا بدون آن بدن نمی تواند کلاژن را تشکیل ، ذخیره یا سنتز کند و این ویتامین مسئول نگه داشتن سلول ها در هنگام ایجاد کلاژن است. بنابراین مصرف ویتامین C و یا استفاده از محصولات حاوی این ویتامین ، راه حل مناسبی برای کمک و تقویت تولید، ترمیم و افزایش کلاژن طبیعی بدن می باشد.

پیشنهاد مطالعه
تزریق ژل گونه به چه صورتی است؟

کلاژن چه کاری انجام می دهد؟

کلاژن نه تنها به جوان نگاه داشتن پوست کمک می کند ، نقش های مختلفی نیز برای بدن ایفا می کند. در ادامه برخی از کاربردهای کلاژن می آید.

  • کلاژن به رشد سلولهای جدید کمک کرده و سلولهای مرده پوست را جایگزین و بازیابی می کند
  • از اندامهای ظریف بدن مانند کلیه ها محافظت می کند
  • استخوان ها ، تاندون ها و مفاصل را تقویت می کند تا در برابر فشار مقاومت کنند
  • کلاژن قابلیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند.
  • افزایش کلاژن پوست و جوانسازی از خدمات آقای دکتر مهریار زرین جویی متخصص پوست و مو و زیبایی می باشد. drzarrinjooei.com

روشهای بازسازی کلاژن پوست

۱- ماساژ صورت

ماساژ پوست می تواند به تحریک تولید کلاژن پوست و تقویت عضلات پوست کمک کند. اگر عضلات صورت شما قوی باشند ، بهتر می توانند کشیدگی پوست را حفظ کنند و گردش خون در پوست را افزایش می دهند. همچنین به حفظ درخشش پوست و افزایش مواد مغذی پوست که در خون موجود هستند ، کمک می کنند. درمان هایی مانند لیزر فرکشنال و … نیز در لیفت صورت موثر هستند.

۲- کرم های کلاژن ساز

کرم های کلاژن ساز روش خوبی برای بازیابی کلاژن در پوست است ، با این حال ، برای عملکرد بهتر باید کرم حاوی اسیدهای آمینه کلاژن را به اندازه کافی برای نفوذ به پوست استفاده کنید ، در غیر این صورت هیچ تأثیر واقعی بر سلامت پوست شما نمی گذارند. با این حال ، این بدان معنا نیست که این کرم ها بی فایده هستند. کرم های کلاژن همچنین با جلوگیری از از دست دادن آب ، به حفظ آب بدن کمک می کنند ، که سبب لطافت پوست شده و ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش می دهد.

پیشنهاد مطالعه
آیا می توان دو بار جراحی پلک پایین انجام داد؟

افزایش کلاژن پوست و جوانسازی از خدمات آقای دکتر مهریار زرین جویی متخصص پوست و مو و زیبایی می باشد. drzarrinjooei.com

افزایش کلاژن پوست

افزایش کلاژن پوست

۳- کرم های ویتامین C

کرم های حاوی ویتامین C برای تولید کلاژن پوست بسیار مفید است زیرا نه تنها به پوست در نگه داشتن کلاژن کمک می کنند ، بلکه باعث سلامت پوست ، مو و ناخن ها می شود ، از این رو فواید بسیاری دارد. بدون ویتامین C بدن نمی تواند امیدوار به بازگرداندن کلاژن پوست باشد و کشش و استحکام پوست از بین می رود. با روشهایی مانند مزوتراپی صورت می توان مواد تغذیه رسان پوست را به آن تزریق نمود.

۴- رژیم غذایی

برای کمک به ترمیم کلاژن در صورت و همچنین بقیه و کمک به کاهش پیری بدن ، باید غذاهایی بخورید که سرشار از پروتئین و ویتامین C هستند. همچنین باید از مصرف قند زیاد خودداری کنید. مصرف قند باعث افزایش سطح انسولین می شود و سپس باعث التهاب می شود که منجر به تجزیه الاستین و کلاژن پوست می شود و شما را در معرض چین و چروک ، خطوط ظریف و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست قرار می دهد.

افزایش کلاژن پوست و جوانسازی از خدمات آقای دکتر مهریار زرین جویی متخصص پوست و مو و زیبایی می باشد. drzarrinjooei.com

۵- سیگار نکشید

سیگار کشیدن میزان خون رسانی به صورت شما را (که پوست را لطیف و سالم نگه می دارد ) و تولید کلاژن پوست که پیری را کاهش می دهدرا محدود می کند.

۶- هیدراته بمانید

هیدراته ماندن و مرطوب نگه داشتن پوست به شما کمک می کند تا مانعی برای از بین بردن آب در پوست ایجاد کنید ، کلاژن می تواند به طور طبیعی پوست را برای کمک به حفظ سطح رطوبت ( که سبب روشن تر و یکدست شدن پوست میشود) توانمند کند. برای آبرسانی پوست می توانید به متخصصین پوست و کلینیک های زیبایی معتبر مراجعه نمایید.

افزایش کلاژن پوست و جوانسازی از خدمات آقای دکتر مهریار زرین جویی متخصص پوست و مو و زیبایی می باشد. drzarrinjooei.com

پیشنهاد مطالعه
مزوتراپی برای لک صورت؛ روشی برای جوانسازی پوست!

رژیم غذایی کلاژن ساز

اینطور نیست که کلاژن را فقط به صورت موضعی بر روی پوست خود بمالید ، می توانید با رعایت رژیم غذایی خود ب بدن کمک کرده و سطح کلاژن را برای سلامت کلی پوست تقویت کنید:

غذاهای غنی از کلاژن شامل:

آب قلم، آبگوشت استخوان
ماهی قزل آلا ، گوشت و مرغ
غشاهای زرده تخم مرغ و پوسته تخم مرغ
غذاهای سرشار از ویتامین C عبارتند از: سبزیجاتی مانند کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، سیب زمینی و گل کلم؛ میوه هایی مانند گواوا ، توت فرنگی ، پاپایا ، آناناس و کیوی؛ فلفل قرمز و سبز؛ آب گوجه فرنگی ، آب لیمو ، و آب پرتقال.

افزایش کلاژن پوست و جوانسازی از خدمات آقای دکتر مهریار زرینجویی متخصص پوست و مو و زیبایی می باشد. drzarrinjooei.com

چه عواملی باعث کاهش کلاژن پوست می شود؟

با افزایش سن ، سطح کلاژن در بدن شروع به کاهش می کند. تولید کلاژن بعد از بلوغ ، با شروع هر سال تقریباً ۱٪ کاهش می یابد.این به افتادگی و ایجاد چین و چروک و خطوط ظریف کمک می کند. علاوه بر این ، “متخصصان مراقبت از پوست می گویند: ” سلول های پوست با افزایش سن با سرعت کمتری تقسیم می شوند و باعث نازک شدن اپیدرم – لایه بالایی پوست شما می شود. ”

علاوه بر این ، عوامل مرتبط با سبک زندگی مانند قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش مضر ، استعمال دخانیات ، استرس و آلودگی نیز می توانند در کاهش سریع کلاژن پوست نقش داشته باشند.  حتی غذایی که می خورید می تواند تأثیر بسزایی در سلامت پوست شما داشته باشد. این متخصص پوست و مو می گوید: “یک رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات های ساده مانند شکر تصفیه شده و نان سفید می تواند تجزیه کلاژن و الاستین را در پوست شما افزایش دهد.”

افزایش کلاژن پوست و جوانسازی از خدمات آقای دکتر مهریار زرین جویی متخصص پوست و مو و زیبایی می باشد. drzarrinjooei.com

در مطب دکتر مهریار زرین جویی، بهترین پزشک زیبایی اصفهان انجام کلاژن سازی  با بالاترین کیفیت انجام میگردد

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
لاغری موضعی با مزوتراپی چگونه است؟
نوشتهٔ بعدی
پوست خود را با مزوتراپی جوان کنید!

دکتر مهریار زرین جویی

اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱
۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰
۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱

صفحه اینستاگرام دکتر مهریار زرین جویی

آمار بازدید سایت

  • 26
  • 23
  • 38
  • 32
  • 443
  • 1,555
  • 39,421
  • 139,477
  • 93,852

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست