دکتر مهریار زرین جویی | پزشک زیبایی اصفهان

جراحی میخچه چگونه است؟

جراحی میخچه: درمان میخچه انگشت، پاشنه و کف پا با عمل جراحی

میخچه به طور معمول در اثر ساییدگی استخوان در برابر بافت نرم ایجاد شده و باعث ضخیم شدن پوست می‌شود.

دو نوع میخچه وجود دارد: نرم و سخت. بسته به نوع میخچه، محل آن و همچنین دلیل شکل گیری آن، پزشک روشی را برای درمان آن پیشنهاد می‌کند. اکثر بیماران طیف وسیعی از درمان‌ها از جمله اسید، پد و چسب میخچه، درمان کایروپودی و کرم‌ها برای میخچه خود امتحان کرده‌اند اما موفق نشدند آن‌ها را از بین ببرند. در حقیقت بسیاری از ضایعات پوستی با استفاده از اسید بدتر می‌شوند. عمل جراحی برداشتن میخچه معمولاً مستلزم تصحیح مشکل اساسی مانند ناهنجاری‌های انگشت چکشی یا پنجه گربه است، به همین دلیل درمان‌های غیر جراحی میخچه معمولا موثر نیستند.

درباره همه علائم و گزینه‌های جراحی همیشه باید پس از مشاوره و معاینه دقیق، برای تشخیص و ارائه برنامه درمانی با پزشک متخصص خود صحبت کنید.

میخچه یک ضایعه پوستی ناشی از ناحیه سخت و فشرده شده پوست مرده است

میخچه می‌تواند یک “دانه” سخت را در مرکز یک کالوس (پوست سخت) تشکیل دهد. غالباً انگشتان پا ممکن است خیلی بلند یا خم شده باشد (مانند انگشت چکشی) که باعث می‌شود بند انگشتی که به کفش مالیده می‌شود بلند شود و باعث تشکیل میخچه شود. روش درمانی یکسانی برای بیمارانی که دارای ضایعات پوستی میخچه تیره یا روشن هستند (هایپر یا پیگمانتاسیون) قابل استفاده است.

چرا به نظر می‌رسد که میخچه فقط در پا ایجاد می‌شود؟

اگر کفش سفت و نامناسب بپوشید، فشار مداوم بر روی یک مفاصل انگشت برجسته می‌تواند باعث کالوس یا میخچه یا میخچه‌های متعدد شود. پاها به طور منحصر به فردی کل وزن بدن را می‌گیرند و هنگامی که این فشار وزن با فشار کفش ترکیب شود، یک یا چند میخچه شکل می‌گیرد.

چرا میخچه‌ها از بین نمی‌روند؟

علیرغم استفاده از پد، مواد شیمیایی مانند چسب میخچه و درمان کایروپودی، میخچه‌ها در کفش و صندل‌های باز بسیار ناخوشایند هستند. آنچه که اغلب از آن غفلت می‌شود این است که در زیر میخچه یک تکه بافت ملتهب وجود دارد که به آن بورس گفته می‌شود. بورس در پاسخ به التهاب بافت نرم بر روی هر کدام از بند انگشت‌های کوچک شکل می‌گیرد. این امر فشار زیر میخچه را بیشتر می‌کند و باعث دردناک‌تر و برجسته‌تر شدن آن می‌شود.

نحوه آماده شدن برای بلفاروپلاستی چگونه است؟

انواع میخچه

میخچه سخت

میخچه سخت خشک است و اغلب دارای هسته سخت است. این میخچه‌ها بسیار دردناک هستند و افراد اغلب احساس می‌کنند سنگی در کفش‌شان وجود دارد. اگر میخچه سخت دارید، بهترین پزشک متخصص پا جراحی را توصیه می‌کند اگر:

• درمان‌های غیر تهاجمی مؤثر نباشند
  • مبخچه دردناک شده باشد
  • میخچه به دلیل مشکل استخوانی است که باید اصلاح شود

یک میخچه همیشه یک دلیل بیولوژیکی ایجاد می‌شود و پزشک پای شما باید علت اصلی آن را اصلاح کند تا از بروز مجدد میخچه جلوگیری کند. به عنوان مثال، میخچه روی انگشت کوچک اغلب به دلیل ساییدن یک انگشت چکشی در برابر کفش است. بدین ترتیب بهترین پزشک پا علاوه بر برطرف کردن میخچه، انگشت چکشی را نیز اصلاح می‌کند.

پزشک متخصص پا در مورد آنچه برای یک راه حل طولانی مدت برای از بین بردن میخچه دردناک شما لازم است صحبت خواهد کرد و به هر سؤالی که ممکن است داشته باشید پاسخ می‌دهد.

میخچه نرم

میخچه‌های نرم ناشی از ایجاد بافت در ناحیه‌ای مرطوب همراه با سایش استخوان در برابر پوست است. میخچه‌های نرم معمولاً بین انگشتان پا ظاهر می‌شوند. این نوع میخچه اغلب در پای ورزشکاران ایجاد می‌شود. در نظر داشته باشید که فضای بین انگشتان چهارم و پنجم شما مستعد ابتلا به این عفونت است. میخچه نرم نیز اگر فوراً درمان نشود مستعد ابتلا به عفونت باکتریایی خواهد بود.

بعضی اوقات افراد به اشتباه از اصطلاحات میخچه و پینه پا به جای هم استفاده می‌کنند اما این دو ضایعه پوستی یکسان نیستند. “پینه” نامی برای یک توده استخوانی بزرگ شده است که در پشت انگشت بزرگ در مفصل که به پا وصل می‌شود، قرار دارد. این ضایعه پوستی اغلب از بغل و گاهی اوقات از بالای مفصل بیرون می‌زند. برای از بین بردن این برآمدگی‌ها، به یک پزشک متخصص پا مراجعه کنید تا شما را با جدیدترین روش‌های درمان پینه پا که مناسب برای سبک زندگی و انتظارات شما است راهنمایی کند.

چرا باید میخچه را از طریق جراحی بردارم؟

در عمل جراحی میخچه، پزشک میخچه و بورسی را که در زیر آن قرار دارد به طور کامل از بین می‌برد. در بیشتر موارد، پزشک فیوژن مفصل کوچک یا آرتروپلاستی را توصیه می‌کند. این عمل‌ها همان چیزی هستند که به وسیله جلوگیری از خم شدن انگشتان پا در کفش (فیوژن مفصل) یا خارج شدن یک قطعه کوچک از استخوان از بند انگشتان پا برای جلوگیری از فشار پوست از داخل بدن (آرتروپلاستی) مانع از بازگشت میخچه می‌شوند. این عمل‌های اضافی در جلوگیری از بازگشت میخچه بسیار موفقیت‌آمیز هستند و بنابراین درمانی را برای میخچه فراهم می‌کنند که نمی‌توان با درمان‌های محافظه‌کارانه یا غیرجراحی ارائه داد. مشاوره قبل از عمل اطلاعاتی را در مورد شرایط، نحوه انجام اصلاح، توانبخشی، الزامات بهبودی بعد از جراحی و خطرات جراحی را پوشش می‌دهد.

جراحی ناخن چگونه است؟

روش‌های برداشتن میخچه

می‌توان میخچه را بدون درد در مطب تراشید اما اگر این ضایعه به مرور زمان برگردد، باید فکری درباره علت اصلی آن بکنید. ناهنجاری‌هایی که غالباً به میخچه منجر می‌شوند عبارتند از:

• یک انگشت چرخیده یا همتراز با سایر انگشتان نیست
  • انگشت چکشی
  • انگشت پتکی

برداشتن میخچه سخت

این نوع میخچه غالباً دارای یک هسته سخت است که راه رفتن را دردناک می‌کند. پزشک می‌تواند با اصلاح و تراشیدن هسته آن، این ضایعه را به راحتی از بین ببرد. پزشک می‌تواند این روش را در مطب و حتی در زمان استراحت و ناهار خود انجام دهد. پزشک متخصص پا همچنین می‌تواند ارتزهای سفارشی را برای جلوگیری از شکل‌گیری مجدد این ضایعات بسازد.

مزایای داشتن بهترین متخصص پزشک در انجام این روش شامل موارد زیر است:

• از آنجا که این یک عمل داخلی و سرپایی است، دیگر نیازی به مراجعه به بیمارستان و برنامه‌ریزی یک روزه نیست.
  • بلافاصله بعد از درمان احساس تسکین خواهید کرد.
  • می‌توانید بلافاصله به محل کار خود برگردید.
  • بهترین متخصصین پا می‌توانند چندین میخچه کوچک را به طور همزمان از بین ببرند.

اگر می خواهید یک درمان دائمی برای میخچه‌های پای خود انجام دهید، جراحی استخوان‌های پای شما ممکن است ضروری باشد. برخی از پزشکان مدافع این نظر هستند که شما باید ناهنجاری اصلی را برطرف کنید نه اینکه میخچه را جدا کنید. اما متخصصان پا می‌دانند که عمل جراحی برای همه افراد مناسب نیست و خوشحال هستند که بوسیله مراقبت از محافظه‌کارانه از طریق برداشتن میخچه و درمان ارتز، درد شما را کاهش می‌دهند.

برداشتن میخچه نرم

میخچه‌های نرم را نیز می‌توان مانند میخچه‌های سخت تراشید. با این حال، این ضایعات معمولاً به سرعت برمی‌گردند و راه حل بلند مدت درمان آن‌ها، رفع علت اصلی بیماری است. اصلاح ساختار استخوان زیرین به طور معمول مستلزم این است که پزشک پا بخشی از استخوان را در انگشت پنجم بردارد. بهترین متخصص پا در مورد اصلاحات لازم برای جلوگیری از این مسئله صحبت خواهند کرد:

• اگر انگشتان پای شما پیچ خورده باشد، پزشک پا آزادسازی تاندون را انجام می‌دهد تا تاندون شل شده و انگشتان پا آزاد شوند.
  • گاهی اوقات، استخوان انگشت چهارم نیز صاف می‌شود.
  • اگر پوست بین انگشتان پا بسیار آسیب دیده باشد، ممکن است پوست بین انگشتان پا برداشته شود. سپس انگشتان پا تا حدی با هم دوخته می‌شوند.
مینی لیفت صورت چگونه کار می کند؟

پزشک متخصص پا در مورد تمام گزینه‌های درمانی توضیحاتی خواهد داد و به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک می‌کند.

بهبودی بعد از جراحی برداشتن میخچه

برای برداشتن میخچه در مطبب دوره نقاهتی وجود ندارد. اگر تصمیم دارید برای اصلاح ناهنجاری‌هایی که باعث ایجاد میخچه می‌شود عمل جراحی انجام دهید، احتمالاً لازم است برای چند هفته کفش طبی بعد از عمل بپوشید. ممکن است بتوانید بعد از دو هفته مجدداً کفش معمولی خود را بپوشید، اگرچه بیشتر افراد به مدت سه تا چهار هفته بعد از عمل از کفش مخصوص استفاده می‌کنند. شما می‌توانید بعد از بهبودی به طور عادی راه بروید. پزشک متخصص پا درمان‌های فیزیکی در خانه را به شما توصیه می‌کند تا در اسرع وقت بهبود یابید.

تلاش برای قطع کردن میخچه در خانه توصیه نمی‌شود زیرا احتمال ابتلا به عفونت بسیار بیشتر است. به همین ترتیب، استفاده از محصولاتی که حاوی اسید هستند و می‌توانند میخچه را در خود حل کنند، باعث می‌شود پوست سالم نیز از بین برود و پای شما را در معرض عفونت قرار دهد. خیلی بهتر است که به یک پزشک متخصص پا که می‌تواند میخچه شما را درمان کند مراجعه کنید.

همیشه باید درباره تمام علائم و گزینه‌های جراحی پس از مشاوره و معاینه دقیق برای تشخیص دقیق و ازائه برنامه درمانی، با پزشک متخصص پزشک معالج خود صحبت کنید.

در مطب دکتر مهریار زرین جویی، بهترین پزشک زیبایی اصفهان انجام جراحی میخچه در اصفهان

با بالاترین کیفیت ممکن انجام میگردد، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های مطب تماس حاصل نمایید و به پیج اینستاگرامی دکتر مهریار زرین جویی بهترین پزشک پوست و مو و زیبایی اصفهان مراجعه کنید

انواع روش های برداشتن خال و مقایسه روش های خال برداری!
غده چربی یا لیپوم چیست؟

نتیجه‌ای پیدا نشد.