بوتاکس زیر بغل

فواید تزریق بوتاکس زیر بغل

بوتاکس زیر بغل می تواند درمان مؤثری برای افرادی باشد که از عرق کردن بیش از اندازه خسته شده اند و به دنبال درمانی برای آن هستند . عرق کردن دلایل مختلفی دارد که تزریق بوتاکس زیر بغل می تواند شدت آن را کاهش دهد .

بوتاکس زیر بغل چیست ؟

عرق کردن به میزان طبیعی به کاهش حرارت بدن کمک می کند اما اگر این عرق کردن بیش از اندازه باشد موجب بوی بد می شود و آزار دهنده خواهد بود . به حالتی که نقاط خاصی از بدن مانند کف دست و پا یا زیر بغل دچار تعریق شدید شود هایپرهیدروز گفته می شود و ناشی از هیجانات روحی و استرس است . این نوع عرق کردن سرد است در صورتی که اگر عرق کردن ناشی از پر کاری تیروئید باشد گرم است .

تزریق بوتاکس زیر بغل چگونه عمل می کند ؟

هنگامی که شما بوتاکس تزریق می کنید ، بوتاکس به وسیله ی تأثیرات آنتی کولینرژیک خود غده های ترشح کننده ی عرق را تحت تأثیر قرار می دهد بنابراین معمولا بعد از ۵ تا ۷ روز بعد از تزریق بوتاکس عرق کردن زیر بغل شما قطع خواهد شد .

برای کم کردن درد تزریق بوتاکس زیر بغل پزشک پوست معمولا از کرم های بی حس کننده ، بی حس کننده های موضعی و کمپرس یخ استفاده می کند . بوتاکس زیر بغل نسبت به نواحی دیگر به زمان بیشتری نیاز دارد تا نتیجه دهد اما تأثیر آن طولانی تر است . تأثیر بوتاکس زیر بغل معمولا تا۶ ماه است و در برخی افراد مشاهده شده است که تا یک سال نیز ماندگاری داشته است .

زیباترین صورت و آرواره های جهان از نظر تقسیم بندی علم پزشکی

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل

عوارض تزریق بوتاکس زیر بغل معمولا شبیه به سرماخوردگی و موقتی است . ممکن است بعد از تزریق بوتاکس دچار ضعف در عضلات دست و انگشتان (به ویژه انگشت شست)شوید اما اصلا نگران این موضوع نباشید زیرا همان طور که گفته شد موقتی است .

بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس ممکن است احساس ناخوشایندی همراه با تورم خفیف در زیر بغل به وجود بیاید که معمولا یک روز بعد از تزریق به طور کامل از بین می روند اما اگر بعد از گذشت چند روز با مشکلاتی نظیر التهاب ، درد در محل تزریق ، سرگیجه ، تهوع و ضعف عمومی مواجه شدید حتما به پزشک پوست خود مراجعه کنید .

تزریق بوتاکس زیر بغل

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل

این عمل را حتما زیر نظر پزشک پزشک انجام دهید و برای گرفتن نتیجه حتما بعد از تزریق بوتاکس زیر نظر پزشک باشید و به دستورالعمل های او به دقت توجه کنید  . بعد از تمام شدن تزریق صبر کنید تا درد و التهاب کم شود و تا ۲۴ ساعت از انجام کارهای زیر خودداری کنید :

برطرف کردن مشکل تعریق زیر بغل با تزریق بوتاکس

بسیاری از افراد عرق کردن بیش از حد برای آن ها مسأله ای آزار دهنده شده است و از این موضوع رنج می برند . عرق کردن بیش از حد می تواند به علت عفونت های میکروبی غدد زیر بغل باشد که منجر به تولید عرق های زرد و عفونی می شود .گاهی اوقات مشاهده می شود که فرد در هوای سرد نیز عرق می کند .

در حین عمل برداشتن چربی باکال چه اتفاقی می افتد؟

از دیگر علل تعریق بیش از حد می توان به عوامل وراثتی یا بیماری های عصبی اشاره کرد . برای درمان این مشکل پزشکان گاهی اوقات مصرف دارو یا رژیم های غذایی را پیشنهاد می کنند اما باید بدانید درمان با مصرف داروهایی مانند دئودورانت های حاوی آلومینیوم کلرید و خوراکی مثل پروبانتین مقطعی است و با آن نمی توان ترشح عرق زیر بغل یا کف و دست و پا را از بین برد .

امروزه با تزریق بوتاکس می توان این مشکل را حل کرد . با تزریق بوتاکس، اعصاب سمپاتیک به حد نرمال خود می رسند و در نتیجه تحریک پذیری آنها تا حد زیادی کاهش می یابد و عارضه تعریق زیر بغل از بین می رود.در هنگام استفاده از بوتاکس این ماده در ۱۰ الی ۱۵ نقطه از بدن تزریق می شود و بیمار هیچ گونه دردی حس نمی کند.

تزریق بوتاکس میزان تعریق تا حد زیادی کاهش می یابد و پس ازمدتی نیز کاملا متوقف می شود . تزریق بوتاکس زیر بغل را می توان بین ۶ تا ۱۲ ماه انجام داد تا به نتیجه مورد نظر دست یافت .

بوتاکس باید حتما در جایی که غدد عرق (قسمت عمیق درم) وجود دارند تزریق شود . تعداد تزریق بوتاکس بستگی به وسعت ناحیه مبتلا دارد . به طور میانگین در هر سانتی متر مربع پوست یک تزریق انجام می شود . هدف درمانی بوتاکس خشک شدن پوست و توقف ترشح عرق است . بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل در صورتی که تعربق به اندازه کمی وجود داشته باشد می توان با درمان دارویی موضعی آن را برطرف کرد .

تزریق ژل چیست؟

تزریق بوتاکس در موارد زیر ممنوع است :

تزریق بوتاکس در شرایط زیر ممنوع است :

• دوران بارداری وشیر دهی
  • داشتن دیابت
  • تشخیص تومورهای بدخیم یا انکولوژی
  • اختلالات سیستم عصبی

شرایط تزریق بوتاکس زیر بغل

همان طور که گفته شد همه افراد نمی توانند از تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد استفاده کنند . اگر مایلید از این روش استفاده کنید باید دارای شرایط زیر باید :

• داشتن حداقل ۱۸ سال سن
  • ابتلا به تعریق بیش از حد
  • عدم استفاده از برخی داروهای خاص
  • عدم ابتلا به اختلالات گفتاری و تنفسی
  • عدم ابتلا به بیماری های عصبی و عضلانی

راه های درمان تعریق بیش از حد در زیر بغل

اگر به دنبال درمان تعریق بیش از حد در زیر بغل بغل خود هستید وبه هر دلیلی نمی توانید تزریق بوتاکس انجام دهید درادامه روش های کلی که برای درمان این مشکل می توان به کاربرد را برای شما نام خواهیم برد :

1. مصرف داروهای ضد تعریق که پزشک پزشک تجویز کرده است
  2. استفاده از جراحی
  3. تمیز کردن روده بزرگ در برخی افراد
  4. استفاده از لیزر
  5. بررسی داروهای مصرفی فرد توسط پزشک (بعضی دارو های خاص ممکن است سبب تعریق بیش از حد شود )
  6. آخرین روش درمان تعریق بیش از حد ، قطع اعصاب نباتی است . از این روش زمانی استفاده می شود که تعریق زیاد زندگی فرد را مختل کرده است و سبب عفونت شده است .البته این روش بهترین روش درمان نیست و به عنوان آخرین روش باید استفاده شود . در این روش اعصاب نباتی که از سمت قفسه سینه به زیر بغل می رود باید قطع شود .
بلفاروپلاستی | جراحی پلک | عمل زیبایی پلک
تعریف رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی